[Kalender] Barkarby 600 Rättvik ToR

Vad gäller PBP-kvalificering är det väl(?) s.a. man dessutom kan ersätta en kortare distans med en längre, d.v.s. det går bra med fyra 60-milare om man så önskar medan en komplett SR-serie ska ha samtliga distanser?

(Rätta mig gärna om jag blandat ihop det i minnesbanken)

Vad gäller PBP-kvalificering är det väl(?) s.a. man dessutom kan ersätta en kortare distans med en längre, d.v.s. det går bra med fyra 60-milare om man så önskar medan en komplett SR-serie ska ha samtliga distanser?

(Rätta mig gärna om jag blandat ihop det i minnesbanken)
Exakt, 4x BRM600 ger dig kvalifikation för PBP men ingen SR-status/medalj.

Kör man 4*60 måste man få ett hedersutnämnande i @GoranS randorekord-tråd?
Problemet med att lägga till saker är att det blir ytterligare en sak att checka varje gång jag ska uppdatera tråden. Därmed är jag rätt defensiv.

Och då tråden handlar om rekord borde det i så fall vara något i stil med "flest x-milare en person fullföljt under en randosäsong".

Om vi ska gå på flest mil officiellt rando per år (sen 2015) verkar Daniel Ridings leda med 5400 km satt år 2016, följt av Majvor Lantz som cyklade 5300 km år 2017. Med reservation för personer som kört för flera klubbar per år, eller råkar vara rapporterade under olika namn. Och att det bara är vanlig BRM, inte långa LRM.

Om vi ska gå på flest mil officiellt rando per år (sen 2015) verkar Daniel Ridings leda med 5400 km satt år 2016, följt av Majvor Lantz som cyklade 5300 km år 2017. Med reservation för personer som kört för flera klubbar per år, eller råkar vara rapporterade under olika namn. Och att det bara är vanlig BRM, inte långa LRM.
Tror det var 2015 som jag cyklade 8500 km lopp, dock inkl. PBP och icke brevet som MR. Dubbla SR och en 1000km.
Ska man upp i sådana mått i randolopp bör man kanske snegla på Holland/Belgien eller dubbat under vintern.

Redan 5000 är väldigt mycket tidsmässigt så det blir inte många lediga (från sadeln) helger på ett kalenderår. Men billigt är det, endast en hundring per start så det är konstigt att det är ganska få startande om man jämför med andra lopp.

Mitt rekordår 2024 fick jag ihop 320 mil brevets plus 210 mil ST om det räknas, så 530 mil.

Trots det ingen serie. Jag hade ingen 60-milare.

2025 blev det 50 mil efter överdosen året innan 😅

Tillbaka
Topp