[Kalender] Brevet 300 Göteborg

Har testat en 200 innan och gillade upplägget på brevetlopp. Har dock aldrig kört längre än 250 utan längre stopp förut så det här ska bli spännande.

Har läst många roliga randotrådar, roligt som läsare, får se om det är lika roligt på cykeln. Har kikat hur rundan går, ser lovande ut. Kollat vädret fler än en gång, har varierat från regn till inte regn, från blåsigt till mindre blåsigt..får se var det landar. Regnar det när jag vaknar på lördagmorgon så ska det mycket till innan jag stiger upp och gör mig iordning för en 300-ing.

Har lite lösa planer på hur jag ska lägga upp det hela men med brist på rutin så får jag ta det som det kommer. Det enda jag vet på förhand är att jag kommer vara väldigt trött när jag väl rullar in på Cirkel K efter ett antal timmar i sadeln.

Roligt om det är fler från happy som kör, inte mycket skrivet från den här delen av landet annars.

Bra initiativ att posta om göteborgsbreveter! Har varit sugen länge att testa men det har inte blivit av av flera orsaker.
Nu kan jag inte just den här helgen, men tänkte ha som mål för nästa år att genomföra minst en brevet.

clnr sa:
Bra initiativ att posta om göteborgsbreveter! Har varit sugen länge att testa men det har inte blivit av av flera orsaker.
Nu kan jag inte just den här helgen, men tänkte ha som mål för nästa år att genomföra minst en brevet.
Går en fin 200 den 15: september med start och mål vid Childstore.

clnr sa:

Som Henrik_E säger så går det ett lopp den 15:e också, funderar faktiskt att köra det också. Roligt om det är lite diskussioner om loppen här i Göteborg också :) Jag hade som du målet att testa ett och om inget oförutsett händer så blir det till och med två på ett år...hade jag svårt se hända för några år sedan.

En kort sammanfattning av dagen. Folk som cyklar brevet är sjukt trevliga och hjälpsamma.

Nytt pers med några mil, en 300 på kontot. Mycket solocykling (mer än hälften skulle jag tippa på), punkafest, en strålande gps.

Blev stillastående med punka två gånger, fick hjälp av en kille som jag cyklade med ett tag...väldigt tacksam. Andra punkan bad jag honom fortsätta så kunde jag i lugn och ro laga slangar, hade bara packat med en. Igår uppdaterades min lezyne och idag fick jag ingen kontakt med mobilen, perfekt! Fick köra lite på känn och rota fram mobilen lite nu och då.

All tid som gick till spillo gjorde att jag struntade i matstoppen fram till Varberg, levde på banan och några rågformer. Lagom efter Mårdaklev tog krafterna slut, inte alls så konstigt. Misär fram till Varberg. Med ett matstopp hade jag ändå två timmars stopptid, inte riktigt som jag hade planerat :)

In på donken, träffade några herrar som jag skulle få ligga bakom sista biten. Men efter lite energi av milkshake, burgare och en kopp kaffe orkade jag med några förningar också...guld värt att ha sällskap sista milen in i mål och är väldigt tacksam för det.

Väldigt fina vägar och tur med vädret!

Överlag nöjd men det finns lite förbättringspotential inför nästa tur!

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp