[Kalender] BRM 200km Malmö - Ulf Ståls Minne

Det närmar sig...

Bilagor

• IMG_4033.JPG
    IMG_4033.JPG
    380.5 KB · Besök: 36
Det börjar pirra lite i benen. Ska bara plocka åå effektmätarvevarna så är allt klart för start!

IMG_20170401_200743_248.jpg

Känns som denna tråd blev den officiella Visa din lastcykel tråden. ;)

Hade varit roligt att medverka med min Bullitt men då hela våren kännetecknats av "veckans förskole-ebola" så blir det bara internetcykling för min del.

Fortfarande en del fix kvar... borde kanske tvätta cykeln etc. samt montera GPS. Men nu har jag iallafall provcyklat ekipaget ordentligt.

1. Det går snabbt.
2. Brooks B17 narrow är en annorlunda temposadel, men den är ganska bred i framkant så det går fint.
3. Tror jag låter bli att pimpa mer, har hört och sett att folk lätt blir kränkta när man blåser om på lastcykel.
4. Barnen tyckte det var väldigt skoj att sitta i trailern till dagis idag.
5. Ja, det är påskliljor i överst till vänster. Hade hoppats att de skulle synas bättre i bild.

IMG_4079.JPG

Senast ändrad:
På förekommen anledning, de som ännu inte har anmält sig uppmanas att gärna använda Swish för betalning eftersom det både ger snabbare och enklare överföring.

Tyvärr har jag varken lastcykel eller tid, jag arbetar i grönkläder hela helgen. Både tur och tema verkar annars som något man inte bör missa.

Man måste verkligen inte ha last- eller vikcykel för att delta. Inte för att anmäla sig heller för den delen =)

Som tidigare påpekats - alla anmälningsavgifter för denna brevet går oavkortat till Cancerfonden. Man kan alltså med fördel anmäla sig även om man inte har någon som helst avsikt att faktiskt cykla.

Jäklar vad lastbara ni är söderöver! Lyckas experimentet höjer ni säkert ribban till 30-milsnivån nästa år vilket inte hindrar mig från att vilja ansluta. Kan man hyra en snabb lastcykel i Malmö?

Vi har alla våra laster...

Känner inte till någon regelrätt uthyrning men vi borde kunna skramla fram en cykel åt dig om du kommer till Malmö nån gång Peter.

Jovars - det ser ut som att denna brevet ska kunna bjuda på något för alla.

Har under veckans pendling noterat att folk HATAR att bli omcyklade av en lastcykel. De tar i tills de kräks för att komma ikapp och förbi igen. Samma fenomen som min fru, enligt egen uppgift, ständigt upplever. Lastcykel = kvinna... cyklister är underliga.

Det är dock fullständigt öppet vem som ska anföra snabbgruppen på lördag. Folk som eventuellt har bråttom hem riskerar att få ta förningar och grejer :p

ohellstrom sa:
Jovars - det ser ut som att denna brevet ska kunna bjuda på något för alla.

Har under veckans pendling noterat att folk HATAR att bli omcyklade av en lastcykel. De tar i tills de kräks för att komma ikapp och förbi igen. Samma fenomen som min fru, enligt egen uppgift, ständigt upplever. Lastcykel = kvinna... cyklister är underliga.

Det är dock fullständigt öppet vem som ska anföra snabbgruppen på lördag. Folk som eventuellt har bråttom hem riskerar att få ta förningar och grejer :p

Jag har bokat övernattning i Köge på lördag kväll, så lite bråttom har jag ;) Fast det är tveksamt med det där med förningar ;) Verkar bli sida/mot ut och sida/med hem. Mao är allt som vanligt.

En klunga med lastcyklister låter farligt. Den första omkörningen sätter igång en kränkthetskedja med kräkningar. ;)

Skämt åsido, hur fungerar klungkörning med lastcykel? Som vanligt?

mhenry sa:
En klunga med lastcyklister låter farligt. Den första omkörningen sätter igång en kränkthetskedja med kräkningar. ;)

Skämt åsido, hur fungerar klungkörning med lastcykel? Som vanligt?

Vad det verkar blir vi tre på lastcykel, som alla känner varandra ganska väl så vi borde kunna lösa vår del.

Jag skulle helst se att vi inte ligger i en alltför stor klunga då det lätt kan gå galet om någon skulle kika sig över axeln, tycka det ser fritt ut och sen skifta spår rätt in i flaket. I en liten grupp lär ingen glömma bort vår närvaro.

De malmöitiska breveterna har en tendens att spricka upp ganska snabbt så troligen blir det inget jätteproblem i längden.

Jag har en gång sprungit Köpenhamn Marathon med babyjogger och då monterade jag en jättestor kinesisk ringklocka som jag plingade med närmast konstant de första 2-3 km tills flocken dragits ut lite och folk höll sitt spår. Här är det dock bara 17 andra jag ska informera, inte tusentals, så jag föreställer mig att vanlig muntlig kommunikation räcker.

Spontant tänker jag att det inte ger lika mycket att ligga på rulle rakt bakom när man kör last cykel men att med kantvind kan man kanske ta mer lä om man bygger en vinge, dock blir det nog svårt att inte "halvhjula" om det ska bli maximal effekt och likaså besvärligt att försöka gå in på ett led om det skulle bli trångt på vägen.

Dagens lilla test gav ca 26 km/h i rullsnitt vid 200 W insats, man får inte många meter gratis när det blåser...

Kantvind i Skåne? Näääääää :D

Men ja, det är det som är kruxet... frestelsen att halvhjula blir lätt stor. Nåväl, det får ta den tid det tar.
Fast nog hade det varit smutt att knipa dagens KOM på Lotta, hehe.

Nåja, nån tokbonk borde inte bli aktuell.

Årets jävligaste runda är som bekant sedan tidigare avverkad. Mycket praktiskt ;)

NLC sa:
Spontant tänker jag att det inte ger lika mycket att ligga på rulle rakt bakom när man kör last cykel men att med kantvind kan man kanske ta mer lä om man bygger en vinge, dock blir det nog svårt att inte "halvhjula" om det ska bli maximal effekt och likaså besvärligt att försöka gå in på ett led om det skulle bli trångt på vägen.

Dagens lilla test gav ca 26 km/h i rullsnitt vid 200 W insats, man får inte många meter gratis när det blåser...

Jag tänker mig ett uppsänt segel på lastytan.... då blir det fin lä att cukla i :p

Black Jack - 21.

Stora frågan är om man får köpa glass på vägen eller måste ha med sig egen i #cargorando

NLC sa:
Black Jack - 21.

Stora frågan är om man får köpa glass på vägen eller måste ha med sig egen i #cargorando

Vem jag? Det är lika mycket dina regler... vi får väl fråga Lars von Trier...

Jag tror inte Lomma Glassfabrik har öppnat för säsongen än.

Kan man driva en sån där kylväska som man kopplar i cigarettuttaget på bilen med en navdynamo? :-)

Tillbaka
Topp