[Kalender] BRM 300km Malmö 2 September

Undertecknad saknar en 30-milare för att fullborda årets serie så jag tänkte dyka upp.

Tänkte cykla på så mycket plast som möjligt och utan en enda väskjävel på cykeln. Ska vara hemma många timmar innan det blir mörkt och kallt.

ohellstrom sa:
Undertecknad saknar en 30-milare för att fullborda årets serie så jag tänkte dyka upp.

Tänkte cykla på så mycket plast som möjligt och utan en enda väskjävel på cykeln. Ska vara hemma många timmar innan det blir mörkt och kallt.

Vad använder man plasten till, har oxå en 30 milare kvar så alla sätt att få den att går snabbare mottages tacksamt. Virar man in sig i gladpack från topp till tå för att bli mer Aero eller hur funkar det.

Hahaha! Syftade bara på kolfiber(armerad plast). Men glaspack är bra att packa mackor i så det inte blir kladdigt i fickorna ;)

Senast ändrad:
ohellstrom sa:
Hahaha! Syftade bara på kolfiber(armerad plast). Men glaspack är bra att packa mackor i så det inte blir kladdigt i fickorna ;)

Aha, den berömda kokosplasten, själv tänkte jag köra titanium premiär men lagom mycket väskor till helgens 60-milare så man vet hur mycket som går att banta bort till 30-milaren.

Vill nog gärna ha både skärmar och lyse så kokos raketen får vila till kortare fin väder rando tillfällen.

Det finns ju många olika sätt att packa beroende på hur man tänkt cykla och hur banan ligger.

Om man klarar en 300k på ganska lite mat får det plats i fickorna. Om man å andra sidan inte har något emot att hålla en del paus finns på Malmös 300k såpass goda servicemöjligheter att man i princip inte behöver ha med sig nånting, utöver att eventuellt köpa på sig ett snickers på Coop i Kågeröd.

Klädsel påverkas såklart av väderprognosen. Men en 300k pågår ju för de flesta på dagtid så det bör oftast gå bra med ganska sparsamt med ombyte. SÅ mycket växlar vädret ändå inte (oftast), dessutom blir frysning pga sömnighet inte en faktor.

Hmmm... sist var det motvindsmisär och helt galen sluttid i Malmö. Tog nästan längre tid än en 400k. Jag är ju egentligen klar med brevserien.... hmm...

Det var nästan en antydan till sprätt i benen i morse, vilket behövs om det ska bli lite åka av. Det har annars varit ganska mycket långgnetande senaste månaderna...

Anmäld!

Dock har jag nu mottagit memot om att det är stålcykel som gäller på lördag. Har faktiskt bara cyklat en brevet på min Colnago i år så det är helt ok.

Har det någonsin varit sämre drag i en kalendertråd? 30-milare framåt höstkanten är helt inte något som kittlar...

Trots denna relativa tystnad har hela åtta personer lyckats anmäla sig och än finns det tid!

Enligt "folk med insyn" blir det ett ganska starkt gäng. Jag ska minsann ta chansen att ligga lite på rulle!

Ja, det är nog inte lika pepp att spurta ut på 30-milare om sensommaren som i knoppande vår men skam den som ger sig. Jag måste "bara" hitta en cykel i dugligt skick att köra på, Genesisens vevlager verkar ha fått en eftersläng av vattensjuka från Norge-resan.

Hitta och hitta... du får väl mecka helt enkelt!

Osäker på om Colnagon har varit i bruk sen Västkustrundan i maj men då var det fint väder så jag räknar kallt med att det räcker att pumpa däcken.

Hmmm, kanske ska spendera någon minut i förrådet imorgon kväll och se vad alternativen är. Lutar dock åt aluminum...

Sådär ja, 8 anmälda och av startlistan att döma så kommer det förmodligen bli 2 eller 3 grupper som susar runt på åsarna i (förhoppningvis) finfint sensommarväder.

Efter inledningsvis velande om val av cykel för undertecknad föll lotten till slut på CAAD10an som nu fått hjul bytta till ett par med alufälg, samt fräscha däck och nya slangar monterade. Nedskakat i 1/10 av morgondagens distans, kan nog bli fint det här.

Saknar bara ett flaskställ, eller vågar man köra pr0-style och hoppas på att det inte blir fullt så svettigt att man klarar sig på en halvliter per ben?

I Höör, Ljungbyhed och Kågeröd blir det nog inga problem men frågan är om man hittar en kran att fylla från i Eket enär butikken har stängt sedan länge.

I ultralöpning har jag stött på folk som helt sonika sveper en halvliter i depån för att på så vis inte behöva släpa på så mycket vätska.

Så om du drar i dig en flaska i Kågeröd så klarar du dig till åsen.

Tack! Och fint väder var det också
IMG_20170902_173244_590.jpg

En av årets absoluta höjdpunkter: kanonväder, toppsällskap och diamanter i benen i åtminstone 27-28 mil. Tog nån lite väl opportunistisk förning nånstans på mitten och spanade intensivt efter äpplen att palla eftersom maten var slut.

Men sen blev det åka av!

Senast ändrad:
NLC hade två flaskor iallafall så det var inga problem att klara sig från Kågeröd till Hallandsåsen.

Martin hade bara en flaska, eventuellt var han törstig nån gång.

ohellstrom sa:
NLC hade två flaskor iallafall så det var inga problem att klara sig från Kågeröd till Hallandsåsen.

Martin hade bara en flaska, eventuellt var han törstig nån gång.

Hade nog vätskemängdsmässigt klarat mig på en flaska men då kan måste man ju välja om det ska vara med eller utan elektrolyttabletter i.

Tillbaka
Topp