[Kalender] BRM 600k \"Blekingerundan\" Malmö 30 Juni

GoranS sa:
Lika bra att satsa på 17.09 direkt.
Alldeles för många udda(eller ojämna, som man hör folk säga mest hela tiden....)tal där för min smak...
Fördelen med att gå precis under 20 h, är att det innebär att glida in i Malmö precis innan soluppgången(04.30) och sedan sitta(nja?) på en bensinmack och njuta när solen går upp:)

Det är ganska mycket som ska klaffa för att komma under 20 timmar, men låt oss se hur det går.

En pikant detalj är att det är nattlucka på Shell Holma fram till kl 05.00, dvs 21h.

WSMC sa:
GoranS sa:
Lika bra att satsa på 17.09 direkt.
Alldeles för många udda(eller ojämna, som man hör folk säga mest hela tiden....)tal där för min smak...
Fördelen med att gå precis under 20 h, är att det innebär att glida in i Malmö precis innan soluppgången(04.30) och sedan sitta(nja?) på en bensinmack och njuta när solen går upp:)
17.09 ger dock 35 km/h i snitt. Förvisso är 35 ett udda tal, men en ganska rund och fin snittfart. (givet en antagen längd på 600 km).

Är 18.48 baserat och 20 miles/h och banlängd 605 km eller är det något annat klurigt?

Om D är distansen blir formeln för minimitiden = MIN(D,200)/34+MIN(MAX(D-200,0),200)/32+MIN(MAX(D-400,0),200)/30

Dvs för en 60-milare blir minimitiden 18.48.

Senast ändrad:
Aha, jag hade (uppenbarligen) inbillat mig att mintiden var baserad på 35 km/h, men det var tydligen totalfel. Så, då lärde jag mig något (användbart?) idag också. :-)

Senast ändrad:
3,5 timmar in i loppet och inga livstecken i tråden. Jag tolkar det som att det är (snabb)cykling som prioriteras framför att tillfredsställa internetcyklisternas nyfikenhet.

Korrekt.

Just nu dock punkapaus strax innan Markaryd. 119km på 3:40, som dock alltså kommer rinna iväg ett antal minuter.

Vinden är svag men inte med. Solen skiner.

ohellstrom sa:
Korrekt.

Just nu dock punkapaus strax innan Markaryd. 119km på 3:40, som dock alltså kommer rinna iväg ett antal minuter.

Vinden är svag men inte med. Solen skiner.
Lite motvind och 32-33 km/h i snitt lovar gott. Hur många i först(?)klungan?
Bara att mosa på och hoppas på fina vindförhållanden efter vändningen.
Allez!

Vafalls!? Jag trodde den skånska randoeliten utgjordes av två personer, men här dyker det alltså upp ytterligare en gubbe ur lådan. Intressant!

Jag, NLC, Martin Rosen-Lidholm och Fredrik Millertson i Alvesta, 230km, kl 15.11.

Nu hoppas vi på sida med efter 7 timmar motvind.

Har Millertson Örebro-bakgrund? Har i så fall med stor sannolikhet cyklat runt Vänern med honom för ett antal år sen.

Om det skulle vara precis 600 km är det där fart för 19.04, d.v.s. bara 16 minuter över minimitiden. Går undan må jag säga.

Snart dags att vrida mot him
DSC_0677.jpg

Stämplade i Karlskrona 19.24. Johannishus nu, RAD Martin trummar på i tät

Senast ändrad:
Ni hinner inte fram tills jag ska gå och lägga mig idag, men det ser helt klart ut som ni kommer att hinna fram innan jag orkar lyfta huvudet från kudden i morgon bitti. Känner mig lite småsnuvad på konfekten.

Tror ni får börja köra rejält kuperade 60-milare. Vi internetcyklister som föredrar mer utdragna händelseförlopp hinner ju knappt komma upp i varv innan det roliga är slut.

Tack!

Det finns både mycket och lite att säga om en sån här runda...

Å ena sidan bestod det ”bara” av 20 timmars bombande i bocken med stopp bara för absoluta nödvändigheter.

Å andra sidan är det många tankar som rör sig i huvudet under tiden.

En av de mest påtagliga upplevelserna var att lämna sista kontrollen i Kristianstad (497km) strax efter midnatt och inse att nu var det bara spurten kvar fast det inte ens var riktig natt utan bara sen kväll. Det fanns på så vis ingen natt utan bara en lite mörk slutforcering...

Som kuriosa kan nämnas att från det att jag gick upp lördag morgon, åt frukost, tog tåget från Köpenhamn till Malmö, cyklade 60 mil, eftersnackade i väntan på nästa tåg, tog tåget hem och gick och la (ovanpå täcket, iklädd tempodräkt) mig så gick det 23 timmar.

Att jag bara hann sova i 45 minuter innan ungarna kom är en annan femma.

Suck, var enklare när man, i sin okunskap, kunde kalla snabbisarna på breveter från Malmö för den skånska randoeliten ... ;-)

Spontan reflektion så här 15 timmar efter målgång och med lika många timmar sömn som GT innanför västen, det är avsevärt mycket lättare att hålla farten i draget när man 1:4 i arbete vila än 1:2. Farten i sig är ju inte monstruös men att orka hålla den i drygt 20 timmar (eller mer) kan vara rätt tufft på få.

Vissa stycken gick det faktiskt ganska fort.

Det var smått surrealistiskt inledningsvis när alla var friska... när man slog ut tog det en timme innan man kom till fronten igen.

Tillbaka
Topp