[Kalender] BRM 600km Malmö - Västkustrundan (Nu med RR)

ohellstrom sa:
NLC sa:
GoranS sa:
dlridings sa:
Det här verkar väl optimistiskt, men ...

http://weatherbagel.com/f/650bd11a-d892-4037-b60e-097762c6064f

Det är 20 km/t i snitt. Jag vet att de flesta från Malmö är snabba. Det är inte jag.

Ensiffrigt antal grader på natten. Ni kommer att frysa ihjäl. ;-)

Ja, nån jävla misär måste det ju vara.

Man kan inte cykla i ensiffrigt, det är farligt.
060933.jpg

Senast ändrad:
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
GoranS sa:
dlridings sa:

Det är 20 km/t i snitt. Jag vet att de flesta från Malmö är snabba. Det är inte jag.

Det där är ensiffrigt med streck före. Men det ÄR snöfritt på Söderåsen nu, jag är helt säker :)

ohellstrom sa:
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
GoranS sa:
dlridings sa:

Det där är ensiffrigt med streck före. Men det ÄR snöfritt på Söderåsen nu, jag är helt säker :)

Mjjjjaaaaaaooooooo, Vallåsen har en hög med snö under lite sågspån :)

Edit: Det är iof en annan ås :P

Senast ändrad:
Raggamuffin sa:
ohellstrom sa:
Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:
NLC sa:
GoranS sa:
dlridings sa:

Mjjjjaaaaaaooooooo, Vallåsen har en hög med snö under lite sågspån :)

Edit: Det är iof en annan ås :P

Bara ingen kommer och insisterar på att fylla mina handskar och skor med det så ska det nog gå bra ;)

Det blir hemskt... nästan okänd mark för mig... hur ska man klä sig för att inte bli för varm? Misärrando är ju min grej...

ohellstrom sa:
Det blir hemskt... nästan okänd mark för mig... hur ska man klä sig för att inte bli för varm? Misärrando är ju min grej...

Kalsonger med Y-front?

Uttorkning är ju också en form av misär?

Senast ändrad:
ohellstrom sa:
Misärrando är ju min grej...

Så här bra ska det inte kunna vara i maj. Du får komma och köra Vägen till Klockrike istället. Vi kommer åtminstone avsluta med en del motvind. Sedan har jag lite förhoppningar för Jönåker - Stigtomta väderprognoser är inte deras grej.

Eller skippa solskydd.

jonas-ni sa:
ohellstrom sa:
Misärrando är ju min grej...

Så här bra ska det inte kunna vara i maj. Du får komma och köra Vägen till Klockrike istället. Vi kommer åtminstone avsluta med en del motvind. Sedan har jag lite förhoppningar för Jönåker - Stigtomta väderprognoser är inte deras grej.

Eller skippa solskydd.

Nej, det är ju lite av en tradition att 60-milaren i maj drabbas av ofördelaktiva yttre omständigheter. Iallafall 500km i regn har det blivit på de två senaste årens upplagor. 2015 kryddades Blekingerundan rentav med lite attackhagel på morgonen den 30:e maj.

Bra tips med solskyddet... dock är det ett lite väl långsiktigt projekt för att komma helt till sin rätt på en 60-milare. På Sverigetempot hade jag bara ett litet solstift med mig vilket resulterade i total ömsning av skinn på underarmarna någon dag efter målgång. Likaledes var det ett misstag att lämna av insektsmedlet i Östersund, något jag bittert ångrade liggandes i vägrenen utanför Vansbro mitt under knottens stora sommarträff.

Men på en 60-milare måste misären göras mer kompakt och det är svårt om vädret inte spelar upp till dans... Kvarstår ju möjligheten att köra sig onödigt trött, men det är oklart om någon är intresserad av att köra maxspurt på varje skylt som slutar på -ryd eller -hult nu när NLC inte är med.

Brist på lidande kanske också kan vara ett lidande?

Titt som tätt dyker det ju upp frågor kring vad för cykel man behöver för att cykla exempelvis 600km.

Detta är, fan tro't, en av Skandinaviens snabbaste randonneurcyklar ;)

IMG_5394.JPG

Gick väldigt fort till strömsnäsbruk. För fort för vissa, som inte drack ordentligt och således kraschade inne på Shell i Lurpasset. Efter undersökning av ambulanspersonal och EKG så cyklade jag vidare själv (övriga gruppen lämnade när ambulansen kom). Nu, Hyltebruk 215 km körda på 8:27 inkl 1 timme stopp i ambulansen ;)

#HTFU

IMG_0106.JPG

Und so weiter...

Senast ändrad:
Ah, det är nog mer höljt i dunkel om inte någon sätter upp en Garmin live track. Första 5 i Kungsbacka nu.

Misär på hög nivå nu

Vissa dagar undrar man vad fan man håller på med. Detta är en sådan dag

IMG_0107.JPG

15 mil motvind och backar solo... 27 mil hem

Jeppe_E sa:
Misär på hög nivå nu

Vissa dagar undrar man vad fan man håller på med. Detta är en sådan dag

15 mil motvind och backar solo... 27 mil hem

Du håller på att härda ett redan stenhårt pannben!

Frågan varför skall inte ställas....

Bra jobbat!

Några lämnade Hbg för en halvtimme sen, någon annan sängen för att möta upp nattens hjältar

Jovars. Det var bitvis ganska tufft mellan Hyltebruk och Kungsbacka med vind och kuperad terräng. Om de på rullen eller den som drog led mest får andra svara på...

Från Kungsbacka och hem var det minst sagt lättåkt, fjärran från fjorårets misär.

Det var en obehaglig situation med Jeppe. Vi andra var ganska eniga om att det var en dålig idé att cykla vidare. Hoppas resten av resan går bra.

Jag har tagit paus hemma. Resan har gått bra, men kände att jag behövde lite sömn innnan resan fortsätter. Milen från Halmstad till Ängelholm var jobbiga. Blir nog bra detta till slut

Medvind från Kungsbacka och ner låter lite utopiskt, kan det finnas i verkligheten? :-)

Riktigt bra cyklat alla och ha en bra sista bit Jeppe.

Tillbaka
Topp