[Kalender] Canyon Enduro Sprint Falun 30/5

Podiebilder

Bilagor

• D3S_7349.JPG
    D3S_7349.JPG
    130 KB · Besök: 70
  • D3S_7328.JPG
    D3S_7328.JPG
    130.8 KB · Besök: 88
Jag håller på med bildgallerierna för fullt.

Det är något knas med tidsstämplarna men det fixar sig strax. Lägger upp länken igen om en liten stund!

Senast ändrad:
Men var katten är efterfesten!? Jag sitter och gör om och gör rätt med bildgalleriet men sen får man väl en öl nånstans i lugnet-trakten!? #mtbkräfvadessadrycker

Nu blev det ingen fotografering för min del då Happy hade skickat ut en högst eminent fotograf. Men jag slängde med en liten kompaktkamera som tog rejält suddiga bilder..

I väntan på första åkaren..
IMG_4751.JPG

IMG_4764.JPG

The potthål
IMG_4770.JPG

Blodvite!
IMG_4771.JPG

Efter målgång såg det oftast ut såhär. Glada i hågen och cyklar slängda kors och tvärs :)
IMG_4773.JPG

As I said.. the potthål.
IMG_4778.JPG

IMG_4779.JPG

Segrarna! Tyvärr fick jag ingen mer bild på de andra klasserna...
IMG_4784.JPG

Suddig stämningsbild.
IMG_4785.JPG

Afteröl.
IMG_4786.JPG

Sorry för den kassa bildkvalitén.. men jag ägnade mig mer åt att heja på och florera lite vid SS4 målgång.

Det var riktigt trevligt att träffa och prata lite med så många :-)

Det ser verkligen grymt trevligt och skitkul ut. Dessutom ska du ha en eloge för att du lägger upp bilder som vi som bittert småfyllnar till kan avundas.

Tack alla inblandade för ett suveränt arrangemang. Bra skyltat och bandat, bra funktionärat, inga problem med tidtagning (vad jag vet) och framför allt; fantastiska falustigar!

Vem var fotografen på SS2? Kommer det komma upp bilder därifrån för allmänhetens beskådan?

Ser ju ok ut det där. Men jag har ju planerat bröllop. Funderat över bordsplacering och dukning och sånt. Det är ju faktiskt rätt kul.

Ja ä int bitter. Jag har ju även prövat vilket vin vi ska ha. Hade inte valt bort det för nåt. Regnat har det ju gjort också.

svalgis skrev:
-------------------------------------------------------

> Vem var fotografen på SS2? Kommer det komma upp
> bilder därifrån för allmänhetens beskådan?

Det var en fotograf från Canyon som fotade både på SS2 och efter målgång. Enligt honom själv skall samtliga deltagare kunna ladda ner bilderna gratis. Varifrån frågade jag inte, men gissar på SOG.s hemsida alternativt Canyons.

Per-Erik skrev:
> Det var en fotograf från Canyon som fotade både
> på SS2 och efter målgång. Enligt honom själv
> skall samtliga deltagare kunna ladda ner bilderna
> gratis. Varifrån frågade jag inte, men gissar
> på SOG.s hemsida alternativt Canyons.

Jahaaa, det var samma fotograf alltså. Han sa i samband med målgången att bilderna (eller kanske länkar till bilderna) skulle komma upp på Canyon Sveriges facebooksida, så det bör väl gälla actionbilderna också i så fall.

Stort jädra TACK för ett riktigt välarrangerat rejs på roliga banor! Inga allvarliga skador och alla i mål är extra kul.

Jag är förresten sjukt nöjd att jag inte punkterade. :)

Vill också passa på att rikta ett stort tack till UrTomas och hela gänget som anordnat detta race, otroligt bra arrangerat och riktigt roliga sträckor.

TACK

Det var ju dretsköj det där! Största skrattfesten var nog SS2.

Jag lyckades ju med konststycket att dra min första punka under race någonsin på SS5. Övervägde att köra stenkistan på fälgen men kände att det var onödigt dyrt.

H. skrev:

> Schreddan blöder på armbågen

Vilken skräll. :-)

pMr skrev:
> H. skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Schreddan blöder på armbågen
>
> Vilken skräll. :-)

Haha, eller hur!

Jag hade superkul på spåren idag, det är verkligen en speciell känsla att köra så fort man kan på spår som man inte har koll på, det här var ju riktigt snabba spår också:)

Stort tack till arrangörerna som fixade ett toppenarrangemang och ett stort tack till alla fotografer som verkligen förhöjer upplevelsen.

Riktigt riktigt roligt!

Jag fick nog ditt punkteringsförbannelse denna gång, i början på SS4 och dubbelpunka i slutet på SS5

(Dessa bortförklaringar:/)

Westman skrev:
> Stort jädra TACK för ett riktigt välarrangerat
> rejs på roliga banor! Inga allvarliga skador och
> alla i mål är extra kul.
>
> Jag är förresten sjukt nöjd att jag inte
> punkterade. :)

Stort tack till alla inblandade! Riktigt bra arrangemang med kalasfina sträckor. SS4 var bland det roligare jag kört på svensk mark. Kul med alla bilder också.

Har inte rört mig många meter från soffan efter det att jag kom hem. Lagom trött efter två dagars fin cykling samt lite mörbultad efter en rejäl klotning i slutet av SS3.

/David

Stort tack för ett suveränt enduro! Sträckorna var mycket bra. Dagens största flin gav SS2.

Ett speciellt tack till Cruxet är på sin plats, han fixade ett nytt däck till mig igår när jag stod/satt/låg och lagade mitt däck på Scandics parkering igår kväll. Var ju gucka överallt. :-)
Inte ens tre lagningslappar gjorde det helt. Även tack till Moodraker-Owen som stod för lagningslapparna.

Kul med alla bilder också!

Nu bryter jag ihop och kommer igen, syns i Åreh!

Stämmer in i hyllningskören, mycket väl arrangerat och speciellt dessa roliga sträckor. Imorgon är det lite enklare terräng men ser fram en sista cykeltur den här helgen.

Jag är i ärlighetens namn bättre på att cykla än att fota men på några bilder ser man iaf vilken Happyit som figurerar.

cruxet langar rockgarden:
cruxet.jpg

martinpetter gör detsamma:
Martinpetter.jpg

Luthman i början av SS4 (om ni undrar varför bandet uppe till vänster i bild är nedrivet så är det för att Schreddan precis voltat över både det och den lilla oskyldiga granen):
Luthman.jpg

Schreddan håller tungan rätt i mun precis efter en krasch i starten på SS4:
TunganRttiMunSS4.jpg

Beofred med sedvanligt fightingface strax efter branten på SS4:
BeofredSS4.jpg

//Kristin

Senast ändrad:
Kung_Gustaf skrev:
> Snälla....
>
> Var det någon som filmade Wallner när han
> dubblade trappan, strax före målgången, på
> SS5?

Jag hoppas på SVT. Det skulle vara väl investerade licenspengar.

Stort tack till alla som kom och körde racet. Härligt med så bra stämning i skogen.

Kristin skrev:
> Jag är i ärlighetens namn bättre på att cykla
> än att fota men på några bilder ser man iaf
> vilken Happyit som figurerar.

Nä det är ju bra bilder ju!

> Luthman i början av SS4 (om ni undrar varför
> bandet uppe till vänster i bild är nedrivet så
> är det för att Schreddan precis voltat över
> både det och den lilla oskyldiga granen):

Haha, hoppas att arrangörerna inte får problem med markägarn nu :-)

Kudos till arrangörerna för en riktigt bra arrangerad tävling! Trots två vurpor med en rejäl fläskläpp, ett stort jävla blåmärke på röven och små & stora sår över hela armarna som konsekvens, hade jag två riktigt roliga dagar. Det var väldigt trevlig stämning mellan deltagarna, och det var riktigt kul att det var lite publik också på SS1 och SS5 =)

Mitt mål var att inte komma sist, och det lyckades jag med, så jag är nöjd. Men hade jag struntat i den där jäkla vurpan på SS5, så hade jag klättrat ett par placeringar till!

Vilket kanonrepotage på SVT-play! Nog för att jag är partisk, men jag tycker verkligen att UrTomas skötte intervjun med bravur!

Och det hoppet... highlight of the series.

Tillbaka
Topp