[Kalender] [Happy Easy MTB]Franssons GBG - Ons 18:00

Ojdå, tänkte att det gick så långsamt efter utförslöpan till bäcken att det inte skulle gå att tappa någon.

Synd, men det var i stort sett bara den sista lilla snutten transporten tillbaka som du missade.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    29.7 KB · Besök: 12
OK, då fick jag nog mer stig än ni på väg hem. Jag var mest oroad att ni var ute och letade efter mig, men så verkar inte ha varit fallet.

Tack för en riktigt trevlig tur igår! Skönt att du tog dig hem för egen maskin, men jag kände också att det var lite väl nära att man blev lämnad kvar i skogen vid några tillfällen. Problemet är ju att man som nybörjare gärna inte vill ligga först så man är ivägen, samtidigt är risken att bli avhängd i en skog där man inte hittar alls sådär kring niosnåret på kvällen inte helt lockande heller. Man kanske skulle räkna antalet när man startar och hålla koll på den siffran om någon frivilligt droppar av?

Förresten, blir det nån runda nästa vecka? :)

Krävs att folk bak i ledet är lite mer ljudliga av sig och förmedlar info framåt, det är svårt att hålla koll bakåt när det blir mer än 5 pers. Ha mitt nummer redo ifall något händer så blir det mycket lättare. Finns i profilen.

Björn, väldigt bra att ditt nummer finns i din profil. Visste jag inte. Kanske nåt att skriva i dina inlägg under vad förklaringen vad easy tempo innebär?

Tack för grym tur också!

BjornR sa:
Krävs att folk bak i ledet är lite mer ljudliga av sig och förmedlar info framåt, det är svårt att hålla koll bakåt när det blir mer än 5 pers.

+1

Det är upp till alla att hjälpa till och hålla koll så att ingen tappas bort. Krävs egentligen inte mycket mer än att ha koll på om man har någon bakom sig i ledet eller ej och förmedla det om personen inte dyker upp vid nästa paus. Vet man att man är sista man i ledet så är det också bra att vråla detta högt och tydligt när man anslutit till gruppen.

Tillbaka
Topp