[Kalender] [Happyrajd] Mölnbo-Södertälje

Fel håll? Är det roligare åt andra hållet menar du?

Annars enklare med tågen hem från Södertälje än från Mölnbo.

IMHO så är det bättre att cykla in mot storstan. Tågen går oftare från Södertälje än Mölnbo. Det finns en lång häll efter Järna som är roligare utåt, men den är bara ett par hundra meter så om man vill kan man ju köra den åt bägge håll.

Min tradition har alltid varit åt andra hållet. Men jag har parkerat bilen i Mölnbo några gånger för att sen ta tåget tillbaka och cykla söderut. Tågen från Mölnbo är som sagt inte särskilt frekventa. En gång missade vi det med tre minuter typ. Blev långhäng på pizzerian.

Vi tar tåget som anländer Mölnbo 10.29.

Vi får köra andra hållet nästa gång ?.

Jag, Karin_P och Hanna än så länge.

Det blir nog ganska lugnt, fikatempo. 10 km/h snitt? Finns ju möjlighet att avbryta i Järna också, om det är för tungt.

Ja, toppentur!

Kvalitén på stigarna var över förväntan, och visst hade hällarna mellan Järna och Södertälje varit fina från andra hållet, men de var helt OK uppför också.

Finast tyckte jag det var mellan Mölnbo och Järna, lättcyklat utan att vara minsta tråkigt, samt en hel del fina hällar.

Överlag kändes det som längre uppförsbackar och längre nedförsbackar än vad men är van vid från Stockholm. Mer ihållande lutning liksom, på ett bra sätt!

Jag cyklar gärna denna sträcka någon gång snart! cyklade gnesta-södertälje för några veckor sedan och i början var det bitvis rätt så kämpigt, roligast mellan mölnbo och järna enl. mig.

Tillbaka
Topp