[Kalender] Hell-Ass Freakout 2018

Om orange Bird försvinner så vänta inte på mig!
Mvh Simon

Edit: jag är påtok för otränad för det här. Jag överlever, det tack iaf att jag upptäckte att jag klarar inte ens 10 min med er ! Blir bättre i framtiden!

Mvh
Simon

Senast ändrad:
Jag kom 10 min sent, chansade på ingen hets men alla var puts väck. Cyklar happyrajd i krokarna, får se om jag hittar några freak-out-rajare

Tack för idag!

Lite huck blev det ju!

20180728_160337.jpg

Hur lyder utvärderingen? Är det bättre med luftlösa däck och lång sadelstolpe? Måste ju veta hur jag ska göra med Ripmon. Vill ju inte göra fel, liksom.

Ingen ripmo så långt ögat nådde. Vi var bara 5 av jättemånga som nådde after biken. Mest oroliga är vi för den röda cannondalen som försvann på nacke pi. Eftersök gav inga resultat. Cyklisten är biologiskt nedbrytbar, men vad händer med cykeln?

jofahjalm sa:
Ingen ripmo så långt ögat nådde. Vi var bara 5 av jättemånga som nådde after biken. Mest oroliga är vi för den röda cannondalen som försvann på nacke pi. Eftersök gav inga resultat. Cyklisten är biologiskt nedbrytbar, men vad händer med cykeln?

Coolfiber eller alu?

Tack för idag. Jag och glad kille på en Sentier blev avhängda i någon utförslöpa där vi uppenbarligen gjorde ett felaktigt vägval. Som tur var hade han varit i Hellas’ förut och m h a ngn skön app han hade så tog vi osstillbaka till start (typ några minuter innan kärntruppen). Kul hade jag i a f.

Några slutsatser: jag har mkt att jobba på med min teknik (ingen överraskning). Några som var med var hyfsat vassa. Min första ggn i Hellas’, det är precis så stenigt och allmänt brötigt som ryktet gör gällande. FS med 120mm slag är för lite för att köra de tuffaste prylarna med ett sådant här gäng (om man inte har bra teknik). Jag ska ha lägre tryck i däcken framöver (slanglöst är nog lämpligt). Jag måste skaffa mig en ny vätskepåse till min ryggsäck. Lycra shorts är ballt men inte come il fast på dylika tillställningar (jag kanske bär det även nästa ggn ändå, ngn måste ju trotsa. Att cykla i grupp är inspirerande.

Som sagt stort tack för idag!

Jimel sa:
jofahjalm sa:

Coolfiber eller alu?

Höftar plast, den var röd och svart. Punkade på Nacke Pi och vi trodde att eftersläntarna skulle fånga upp. Puttade upp Nacke 2 och mötte eftersläntarna på vägen. När vi alla var tillbaka var det ingen där.

olle/frost sa:
Alltså ingen koncensus. Jag får väl fortsätta köra med stenhårt pumpade däck och sadeln i botten tissvidare, då...

Äsch, det knäcktes någon fälg och sketchy grejer inträffa. Mycket punkor! En högst ostrukturerad tillställning som för efterkonstrueras i tillgänglig media.

jofahjalm sa:
Jimel sa:
jofahjalm sa:

Coolfiber eller alu?

Höftar plast, den var röd och svart. Punkade på Nacke Pi och vi trodde att eftersläntarna skulle fånga upp. Puttade upp Nacke 2 och mötte eftersläntarna på vägen. När vi alla var tillbaka var det ingen där.

Bjärven tog han?

jofahjalm sa:
Jimel sa:
jofahjalm sa:

Coolfiber eller alu?

Har ni Bjärv i Hell-Ass?
Här uppe i Norrland är det inte ovanligt att de som hamnar efter blir tagna av Bjärven.
Bjärven tar allt och lämnar inga spår. Det blir soprent. Cykel och allt försvinner samtidigt som cyklisten och brukar aldrig mer återfinnas.

Och jag som satte på ett Der Kaiser fram för att vara omedelbart identifierbar....
Baronessan bak klarade däremot mycket riktigt inte att kort-landa på stenkanten efter mini-gapet på Nacke pi. Jag har nu stravas näst sämsta tid på det segmentet, fast kanske det bästa inkl punka-lagning. Hade lite svårt att hitta upp efteråt, mötte så småningom Shaun på väg hem och fick höra att de som var kvar var på väg mot ölen.
Valde dock då att bada i Källtorpssjön och att öla på Nytorpet.

Jo, bongoplast, och bockad alu i bakfälgen.

Senast ändrad:
Mediabevakningen var nog främst mkjallstrom som har lite bilder. Det var väldig många cyklister, stor förvirring, folk tappades bort, grejer skrotades, men ingen Stervelo. Skojfrisk eftermiddag i skogen helt enkelt.

Haha, grymt! Det där stenhoppet blev rätt sketchy!

Edit: Luthman, jag gör vad jag kan för att undvika en frontflip...

Senast ändrad:
Ni verkar ha haft föredömligt kul!

Kan tipsa om att ha lite mer luft i däcken, då går fälgarna inte sönder lika lätt.

:)

Tillbaka
Topp