[Kalender] Inbjudan till Svartvitt i Mölnlycke 16/10

Anmälda än så länge:

Anders Lantz
Andreas Nilvander
Tobias Pettersson
André Jensen
Mattias Holmgren
Johan Lindblad
Fredrik Svensson
Mark Brannan
Sverker Gustafsson
Martin Torebring
Marlen Österman
AndreasNäs
Moisés Clemente
Jonas Blomster
Tomas Rolandsson
Ingemar Gustavsson
Jan Bovin
Robin Helgesson Tunegård

När är sista anmälningsdag? Finns det månne möjlighet att vara med på banvisningen på lördagen och bestämma sig då för om man fixar detta med hedern i någorlunda behåll?

Sätter anmälningsstopp till fredagen 14/10 kl. 20 förutsatt att det inte blir fullt innan.
Fritt fram att dyka upp på banvisningarna om man vill kolla banorna.

Svårighetsgraden på banorna är inget värre än det som körs på en vanlig happyride.

Senast ändrad:
rekrevs sa:
Sätter anmälningsstopp till fredagen 14/10 kl. 20 förutsatt att det inte blir fullt innan.
Fritt fram att dyka upp på banvisningarna om man vill kolla banorna.

Svårighetsgraden på banorna är inget värre än det som körs på en vanlig happyride.

Låter lovande!

Kan tyvärr inte vara med men kommer troligtvis på banvisningen på lördag.

Synd att man inte kan vara med när det är på hemmaplan...

// Green

Sådär, då är banorna sporadiskt bandade. Sitter en orange snitsel vid start och mål samt vitröd snitsel vid korsningar däremellan så nu borde det gå att hitta hyfsat. Sen återstår å se om och hur länge snitslarna får sitta kvar.

Anmälda just nu är:
Anders Lantz
Andreas Nilvander
Tobias Pettersson
André Jensen
Mattias Holmgren
Johan Lindblad
Fredrik Svensson
Mark Brannan
Sverker Gustafsson
Martin Torebring
Marlen Österman
AndreasNäs
Moisés Clemente
Jonas Blomster
Tomas Rolandsson
Ingemar Gustavsson
Jan Bovin
Robin Helgesson Tunegård
Tomas Westhed
Christian Odelhage

Tack för idag, kul att så många dök upp :)

Några lärdomar från att ta med sig till tävlingen:
- Kapa pinnen som sitter i ansiktshöjd på SS2.
- Någon gillar inte att vi cyklar på SS3 stigen. Kommer låta step-up:en vara fram till tävlingsdagen.
- Behöver banda på SS5 så man inte kan snika runt på till vänster om trädet.

Kör en visning till av spåren nästa lördag.

SS3 får två tummar upp från mig.
Bästa spåret på tävlingen, trots uppförsknix grejen som nån tomte saboterar.

Tjena!

Jättekul att fler upptäcker stigarna kring Råberget och kul med tävling!! Jag hade gärna varit med om jag inte varit bortrest.

En av de bästa sträckorna är ju den från Lahallsv till Hörskeredsv (kan inte ss nr..). Det området skiljer sig lite från de andra då miljön är lite mer "ut på landet". Tror inte denna stig varit så trafikerad av cyklister tidigare, själv upptäckte jag den först förra året då någon vänlig själ lade ut den på Strava. Hurusomhelst så har jag vid flera tillfällen fått röja den från ris och stockar som det verkar att någon lägger ut för att hindra cyklister. Det verkar vara lite känsligt här..Skulle rekommendera att ni tar kontakt med markägaren innan racet och kollar så att detta är ok. Även om sträckan går fort att köra igenom kommer de boende garanterat att märka att något är på gång när alla samlas vid vägen. Hittills har det trots allt funkat att cykla där men bägaren kan rinna över för den som stör sig, vem det nu är.Vill absolut inte vara surgubbe men jag och vi andra som bor här och använder stigarna frekvent vill gärna göra det även efter racet...Är det inte ok så finns det alternativ, dock ej lika bra

Pinnen som det skrivs om ovan på SS2 fick jag smaka på igår. Det kändes som att bli klubbad av ett skogstroll, så det är nog bra att kapa den;)

Kred till Sverker som har fixat iordning stigarna på ett toppen bra sätt!

/Daniel

Hej Daniel,

Jag har lite samma känsla när det kommer till den stigen (SS3), det finns någon/några i närheten av Håskeredsvägen som verkligen ogillar cyklister. Egentligen är det ju nästan lite komiskt att det är just på den stigen där vi borde störa minst personer som det blir mest problem.

Jag kan förstå er oro för att ev. spä på en redan infekterad situation i området i allmänhet och på den stigen i synnerhet. Kontakt med markägaren är dock något jag helst skulle vilja undvika. Dels för att jag är osäker på om marken där stigen går är kommunal eller privat men även för att jag inte tror det finns något att vinna på det i det här fallet, jag är ganska säker på vad svaret skulle bli.

Jag kan även se din poäng med att tävlingen skulle kunna vara det som fick "bägaren att rinna över" för någon. Samtidigt säger du att ni som bor i området vill kunna fortsätta att använda stigen även efter racet. Det tolkar jag som att ni inte har några planer på att själva sluta cykla på stigen? Vart går i så fall gränsen på hur stor grupp man skall köra för att inte skapa irritation? Har ni själva gjort ett försök att kontakta markägare p.g.a. detta?

Jag inser att frågeställningarna ovan kanske kan låta lite provocerande men samtidigt så tycker jag ändå att de är relevanta. Det är ju inte någon EWS med flera hundra personer vi skall köra utan ett litet event med max 30 deltagare. Egentligen är det ju bara en stor happyride som rullar igenom stigen en gång, inte alls olik de arrangerande turer som hålls flera dagar i veckan Änggården, Skatås m.m. Enda skillnaden är att vi den här gången har ett tidtagningschip på höger hand.

Det sagt så finns det ju saker vi kan göra under tävlingen för att minska anledningar till ytterligare konflikter och irritation:
- Spången jag planerat över diket vid vägen skippar jag. Det är upp till var och en att hålla en tillräckligt låg fart för att klara målgången på ett säkert sätt.
- De stockar som jag tidigare lagt vid uppförsknixet med trädet (vid hällen) innan slutbranten har ju rivits ganska omgående två gånger. Istället för att göra ett tredje försök så låter jag den passagen vara som den är nu. Det kommer troligen resultera att 9/10 kommer får hoppa av cykeln och springa där men samtidigt är det ju lika för alla.
- Vi bandar inget mer på den banan innan tävlingen och på tävlingen bandar vi på precis innan start och tar bort alla band på vägen tillbaka när alla gått i mål.
- Jag vill av ovanstående anledning inte banda av alla potentiella cutlines så för tävlande gäller att följa stigen och inte ta genvägar för att tjäna 1 sekund.

Att det kommer bli en del bromsspår är ju dock svårt att komma ifrån. Det kommer kanske se lite illa ut på vissa delar av stigen strax efter tävlingen men sånt läker ganska snabbt, speciellt nu när stigarna är så torra och att det snart är lövfällning.

Vad gäller fixandet av stigar så kan jag inte ta så mycket cred för det, finns fler som hjälpt till men jag är osäker på om det vill ha sina namn omnämnda :)

Senast ändrad:
Anmälda:

Anders Lantz
Andreas Nilvander
Tobias Pettersson
André Jensen
Mattias Holmgren
Johan Lindblad
Fredrik Svensson
Mark Brannan
Sverker Gustafsson
Martin Torebring
Marlen Österman
AndreasNäs
Moisés Clemente
Jonas Blomster
Tomas Rolandsson
Ingemar Gustavsson
Jan Bovin
Robin Helgesson Tunegård
Tomas Westhed
Christian Odelhage
Joachim Blom
Hellberg
Peter Rundgren

Å till sist har jag fixat inlogg till Happy ? Nu kommer alla bilder och filmer från racet, helt ofiltrerat och oredigerat. Hör av er till bjorn@sundstorpscykel.se om ni vill ha någon av filmerna. Se å njut!

Björn@Sundstorpscykel sa:
Å till sist har jag fixat inlogg till Happy ? Nu kommer alla bilder och filmer från racet, helt ofiltrerat och oredigerat. Hör av er till bjorn@sundstorpscykel.se om ni vill ha någon av filmerna. Se å njut!

Bilder från framtiden, coolt. Vem vann? :)

Då vi bara har 29 trådlösa chip att tillgå på tävlingen så blir följaktligen max antal deltagare 29 istället för 30 som det normalt brukar vara.
I skrivande stund så har vi 23 anmälda så det finns 6 platser kvar.

Blev riktigt sugen på att vara med att tävla nu i helgen efter att ny cykel äntligen ankommit:) Slängde in en anmälan. Hur ser det ut, är det fullt nu eller kommer man med?:)

/Robin

rolhe09 sa:
Blev riktigt sugen på att vara med att tävla nu i helgen efter att ny cykel äntligen ankommit:) Slängde in en anmälan. Hur ser det ut, är det fullt nu eller kommer man med?:)

/Robin

Inga problem :)

25 anmälda just nu:
Anders Lantz
Andreas Nilvander
Tobias Pettersson
André Jensen
Mattias Holmgren
Johan Lindblad
Fredrik Svensson
Mark Brannan
Sverker Gustafsson
Martin Torebring
Marlen Österman
AndreasNäs
Moisés Clemente
Jonas Blomster
Tomas Rolandsson
Ingemar Gustavsson
Jan Bovin
Robin Helgesson Tunegård
Tomas Westhed
Christian Odelhage
Joachim Blom
Hellberg
Peter Rundgren
Robin Olofsson
Jonas Pettersson

Tyvärr så har vi ha lite tekniska problem med tidtagningsutrustningen. En del av de trådlösa chippen har slutat fungera, troligen p.g.a. soppatorsk i batteriet.

Så som läget ser ut nu så får vi köra med det gamla systemet med "pinne i hål" vid både start och mål på sträckorna.
Detta gör att vi flyttar fram målgångarna på SS1, SS2 och SS3 ett 10-tal meter för att man skall ha en sportslig chans att hinna få stopp på cykeln på ett någorlunda kontrollerat sätt.

anmäld men osäker på om jag hinner med banvisning på lördag, enl beskrivningarna borde det vara lugnt att köra blint så jag antar att det inte påverkar livet mer än några sekunder långsammare/sträcka?

Borde vara lugnt, skulle vilja påstå att banorna i Mölnlycke är snällare än de vi körde i Hisingsparken. Finns ju några krux som kan vara bra att ha sett innan, men inget som innebär ond bråd död om man skulle misslyckas med dem. Stigarna har inte så många korsningar och kommer därför bandas sparsamt förutom där det behövs.

rolhe09 sa:

/Robin

Grattis till ny hoj!men jag saknar inlägg i visa dit enduro vapen, skärpning!?
/M

Glömd mig tidigare post! Jag är nu med på Sondag!!
Sometites it just happen to be lucky!

Moises

Senast ändrad:
Mancold med tillhörande feber har satt klorna i mig. :(
Jag kastar in handduken för morgondagens race.
Ge mig ett telnr så swishar jag min startavgift.
Ha en grym dag!

Raceförberedelser :)

DSC_0006.JPG

Läggs det ut nån uppdaterad startlista ?
Såg att det fanns plats kvar, när jag slängde in min sena anmälan..;)

Sådär, här är då den inte så officiella startlistan inför morgondagen:

Anders Lantz,2065302
Andreas Nilvander,2065307
Tobias Pettersson,2065315
André Jensen,2065317
Mattias Holmgren,2065325
Johan Lindblad,2065339
Fredrik Svensson,2065349
Mark Brannan,2065381
Sverker Gustafsson,2065387
Martin Torebring,2065396
Marlen Österman,2077287
AndreasNäs,2078034
Moises Clemente,2078036
Jonas Blomster,2078040
Tomas Rolandsson,2078056
Ingemar Gustavsson,2078064
Robin Helgesson Tunegård,2078082
Tomas Westhed,2078087
Christian Odelhage,2079711
Hellberg,2079713
Peter Rundgren,2079723
Robin Olofsson,2079732
Jonas Pettersson,2079737
Simon lundblad,2079747
Pontus Olofsson ,2079749
Andreas Haag,2079752
Stenmark,2079768

Om ni kan vara lugna, ni behöver inte komma ihåg ert nummer :)

Tyvärr har jag dragit på mig en förkylning så jag måste tyvärr hoppa dagens race. Synd för det var riktigt fina sträckor:)

/Robin

Var ju riktigt många som dök upp trots den ganska bistra väderleken på 6 grader och regn.
Själv hade jag ett skitrace och hade svårt med pinne-i-hål grejen och att hålla mig på stigen.

Stort grattis till Hellberg som till slut slog till med en vist och gav Holge en anledning att träna hårdare.
SvartVittMlnlycke_results.png

Tack för idag ! Lika trevligt som alltid... Nu även med blött å halt före...;))
Kan kommisarien även rätta till min totalsumma. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp