[Kalender] Lida Loop

[Kalender] Lida Loop
Jaha, är det bara jag som ska köra? Prognosen ser i alla fall bättre ut nu än för några dagar sedan ?

Jag har perfekt lufttryck och kedjeolja på hojen ?

[Kalender] Lida Loop
Förra året, typ 30 grader och snustorrt

Nu: 9 grader och
DSC_0239.JPG

[Kalender] Lida Loop
lundatok sa:
Hur gick det Rompa? Var tyvärr inte på plats för att bonka och bli omkörd i år...
Det gick åt helvete, skrev en text på fäjsbok och insta ;

Idag var det äntligen dax för årets #lidaloop2019 , det hade regnat på natten och hela förmiddagen när startskottet gick av. Jag ångrade redan efter skidbacken min medverkan i loppet pga allt grus o vatten man blir nedstänkt av från framförvarande cyklister. Kör på hyfsat okej ändå efter dålig träning, slutet på tvåan så börjar krafterna sina helt plötsligt av ngn anledning, såg att jag började få lågtblodsocker såklart...., tänkte mig att jag skulle kunna ta mig till varvningen o få ngt vettigt att käka , men jag kom bara upp på toppen av skidbacken innan jag fick hjälp av publik med ngt att äta och att hålla i cykeln. Sen blev d 3’e loopen i lugnt tempo ihop meden annan diabetiker som jag stötte ihop med ?. Finns inget att skriva hem om egentligen för det var mitt eget fel att det blev lågt. #lidaloop2019 #teamtcmcykel #sworksepic #sworks #specialized #specializednordic #diabetestyp1 #mudfest

[Kalender] Lida Loop
Körde i år för första gången, tyckte det var en riktigt fin bana. Väldigt ovant att köra på stenhällar som var i slutet på första/början på andra loopen, där gjorde jag rätt många dåliga spårval och tappade placeringar, men resten flöt på fint. Blev lite förvånad över att det inte var längre, kändes rätt mycket kortare tidsmässigt än t ex billingeracet.

Tillbaka
Topp