[Kalender] Lingmans öppna singlespeed tävling

Råkade på nått sätt bli 2 trådar på ämnet... Nån som kan ta bort ena får gärna göra det, jag fattar inte hur...
Hur som helst så kör brorsan och jag en repris på vårens Lingman Open bla bla bla nu när SSSM är framflyttat till våren 2021.
Boende finns precis i närheten på https://www.halvarsbacken.se/ men om det är ledigt vet jag inte... ingen som svarade idag när jag ringde för att kolla om det är en massa Microsoftbyggare som långtidsbor där eller inte... Husbil eller vagn kan få stå utanför vår verkstad.

Har byggt mig ett nytt ss vapen. Surly Karate Monkey 27,5x3,0 och 33x20 i utväxling. Med fetaste bakdrevet jag sett. Absolut Black Narrow Wide.
20200915_194301.jpg
20200915_203619.jpg

Jag kör fortfarande på min Canfield, men sen strax efter Vetlanda-SM pimpad med längre stel gaffel med äkta Lingman-heritage!

Ouch, blir nog svårt för mig att vara med den här gången och ta revansch på mitt brons (eller vad det nu var, det stod klass III på tröstpriset i alla fall) från i våras. Ska se vad som kan göras åt saken.

Jag är sugen om det passar hemma och ser inte längre Civid-19 som ett hinder. Frågan är om mest om det är svårt nog för att jag skall behöva putta och bära cykeln så att Paco är chanslös på att ta sistaplatsen?

Hur lång är banan ungefär?

Går det att duscha någonstans efteråt?
Banlängden beror på hur packade vi är när vi pilar den.... den förra banan vi pilade i våras var 15,5km lång men det är brorsans tur att göra bana nu å jag tyckte det lät på honom att den blir lite kortare. Men vi kör väl fler varv om vi tycker det är kul.
Dusch kommer vi ordna på nått sätt.

Jag är sugen om det passar hemma och ser inte längre Civid-19 som ett hinder. Frågan är om mest om det är svårt nog för att jag skall behöva putta och bära cykeln så att Paco är chanslös på att ta sistaplatsen?
Området vi envisas att vara på innehåller en del stök men allt är cyklingsbart. Med lite envishet...

Rekat bana i eftermiddag och den blir tuff... men kul.
Mycket stig som var med i våras men åt andra hållet och några nya stigar. En "omöjlig" uppförsbacke följt av en riktig enduroutförslöpa. Vi trodde nya banan skulle bli kortare men den är ca 15km som vårens bana.
20200924_142221.jpg

Kul! Bra initiativ! Får man pris för flest varv? :)

Någon från Stockholmstrakten som vill samåka och splitta på soppan? Har bil med plats för två cyklar. Tänkte åka upp över dagen på lördag.

Jag åker från Falun och har plats för en tjomme och en jonne om någon vill ha skjuts.

Väderprognoserna ändrar sig från dag till dag och i och med att det inte är SM så kan det bli regn. Som alla vet så skiner alltid solen på SSSM... Afterbike blir på den lokala pizzerian Järbo Krog om det nu inte är superskönt väder ute.

Jag deltog i en social sammankomst för 22 personer, en zebra och ett klotformigt föremål. Det var i fredags kväll, men jag har fortfarande känningar i ena knät. Tror inte jag kan cykla med det på lördag. Får högst troligen lämna Walk Over till Paco. Räkna inte med att jag kommer och kämpar för sistaplatsen.

Attensione!! Öl kommer att finnas! Ordentligt med det också. Endless Summer och Red Ale 3,5or från Oxnö Bryggeri. Tack Jomper för ölspons! Tack Oxnö Bryggeri också, ska bli spännande att smaka Red Ale. Endless Summer smakade fantastiskt. Ölkontroll kommer finnas utmed banan på ett ställe där man förtjänat en eller fler ??

Attensione!! Öl kommer att finnas! Ordentligt med det också. Endless Summer och Red Ale 3,5or från Oxnö Bryggeri. Tack Jomper för ölspons! Tack Oxnö Bryggeri också, ska bli spännande att smaka Red Ale. Endless Summer smakade fantastiskt. Ölkontroll kommer finnas utmed banan på ett ställe där man förtjänat en eller fler ??

Hoppsan, man skulle kanske äska tid för att ta ett extra varv?!

Väderprognos just nu utlovar sol och runt 10-12 grader. Om det stämmer blir det nog grillmys vid vindskyddet i anslutning till start/målområdet som afterbike istället för Järbo Krog med tanke på öltillgången ?

Jag kommer passera stockholm på vägen dit och hem, åker lördag morgon och hem söndag morgon, om någon vill åka med. Mamme1 har uttryckt intresse tidigare men det går att få med nån till.

Det finns ju ett vandrarhem/lägenhetshotell precis vid tävlingsplatsen men hur bokningsläget är där vet jag inte... Det är grymt mycket utländska gästarbetare i Gästrikland just nu pga Microsofts 2 jättebyggen och vindkraftbyggen dessutom... men får vi bara skjuts från Järbo hem till mig 2 mil så här jag sovplatser.

Tillbaka
Topp