Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
adrianm sa:Visar sig att jag är hemma på lördag så jag kanske ska prova det här.
Ska bara försöka fixa transport till starten från södra Stockholm. Verkar fungera med SL men man måste byta vid Odenplan. Om jag fattat rätt så får man byta tåg där även om man inte får börja eller sluta resan där.
Angående priset tycker jag också det blivit dyrt men det låter som ett trevligt arrangemang så det är väl ok.
Tycker dock att man borde kunna använda friskvårdsbidraget. Cykel är godkänd aktivitet och det är inget motionslopp/tävling (även om det är kategorin i kalendern). Borde vara samma som deltagaravgift för motionspass/ridlektion etc.
Hasse#7 sa:Havoc 5, jag tror vi cyklade tillsammans 2014......
Har för mig att jag skrev en liten RR.
izar sa:Är också anmäld, kommer härja runt i Bärsärkargruppen :)
Flanker sa:Jag är anmäld, men min cykel havererade lagom till dan innan. Vet inte om man kan överlåta sin plats, men om det är möjligt finns det alltså en ledig plats till mycket överkomligt pris.
Hasse#7 sa:Flanker sa:Jag är anmäld, men min cykel havererade lagom till dan innan. Vet inte om man kan överlåta sin plats, men om det är möjligt finns det alltså en ledig plats till mycket överkomligt pris.
Vad är det för fel? Är det något som går att lösa på plats om du vill cykla?
Flanker sa:Hasse#7 sa:Flanker sa:Jag är anmäld, men min cykel havererade lagom till dan innan. Vet inte om man kan överlåta sin plats, men om det är möjligt finns det alltså en ledig plats till mycket överkomligt pris.
Växelvajern till bakväxeln gått av. Är inte tillräckligt kunnig för att försöka mig på ett byte själv. Lämnade in cykeln på verkstad idag men de hann inte fixa den. De har rätt fullt upp inför cykelvasan...
Flanker sa:Hasse#7 sa:Flanker sa:Jag är anmäld, men min cykel havererade lagom till dan innan. Vet inte om man kan överlåta sin plats, men om det är möjligt finns det alltså en ledig plats till mycket överkomligt pris.
Växelvajern till bakväxeln gått av. Är inte tillräckligt kunnig för att försöka mig på ett byte själv. Lämnade in cykeln på verkstad idag men de hann inte fixa den. De har rätt fullt upp inför cykelvasan...
izar sa:Flanker sa:Hasse#7 sa:Flanker sa:Jag är anmäld, men min cykel havererade lagom till dan innan. Vet inte om man kan överlåta sin plats, men om det är möjligt finns det alltså en ledig plats till mycket överkomligt pris.
Gör en efterlysning här, om du bor nära någon som kanske har en vajer hemma så löser man det hela på 10 minuter eller så.
Flanker sa:Många vänliga erbjudanden här, det är glädjande! Jag är dock i nuläget inställd på att inte cykla (även min rygg är ett lite osäkert kort) utan vill enbart kolla om nån vill ta över min plats. Om man nu får överlåta den?
AJ sa:Vid passering Södertälje i morse
Fler bilder finns här https://www.flickr.com/photos/152251386@N03/albums/with/72157700079362905
ooms sa:Härliga RR:s!
Men, varför heter loppet Mälaren Runt när det inte går runt hela Mälaren? Varför genar man Enköping-Bålsta och kapar bort nordöstra delen av Mälaren (Ekoln)?
Ja, min gissning är 1912-historiken. Man trycker hårt på den på hemsidan såg jag, Rudolph Lewis, etc. Hur gick det förresten för de som ev siktade på det?Hasse#7 sa:ooms sa:Härliga RR:s!
Men, varför heter loppet Mälaren Runt när det inte går runt hela Mälaren? Varför genar man Enköping-Bålsta och kapar bort nordöstra delen av Mälaren (Ekoln)?
Det är en evig fråga. Jag tror att gränsen för att attrahera massorna går vid 325km. Redan min extramil var lite seg och då anser jag nog att jag ändå har viss vana. Den andra förklaringen är att man i möjligaste mån vill hålla sig till 1912 års sträckning.
ooms sa:Ja, min gissning är 1912-historiken. Man trycker hårt på den på hemsidan såg jag, Rudolph Lewis, etc. Hur gick det förresten för de som ev siktade på det?Hasse#7 sa:ooms sa:Härliga RR:s!
Det är en evig fråga. Jag tror att gränsen för att attrahera massorna går vid 325km. Redan min extramil var lite seg och då anser jag nog att jag ändå har viss vana. Den andra förklaringen är att man i möjligaste mån vill hålla sig till 1912 års sträckning.
SvenC sa:Jag gjorde ett försök på Rudolph Lewis. Jag förstod att det skulle bli tufft att hålla farten uppe med den vinden så skulle jag ha en chans så fick det bli med minimal stopptid. Enligt min beräkning skulle det krävas en snittfart på 30,1 Km/t för att klara 10:42. Det gick ganska bra till Strängnäs (29,9 Km/t i snitt). När jag kom ut på fälten efter Strängnäs blåste det små j-lar rakt i nosen. Snittfarten sjönk ganska ordentlig. Strax innan Torshälla blev jag omkörd av bärsärkarna.
Det var jobbigt och det började bli ganska varmt så det gick åt en hel del vätska. Jag letade efter något lämpligt ställe att fylla vatten men hittade inget. Jag klarade mig till det obligatoriska stoppet på IC kiosken i Köping men de sista milen var tunga, jag hade räknat med medvind från Kungsör men det blev det inte förutom sista biten in till Köping.
En snabb stämpling, vattenfyllning samt inköp av lite godis och i väg. Äntligen fick man lite medvind och snittfarten började krypa upp. På vägen ner mot Strömsholm blev det motvind igen. Det var till och med motvind när det var medvind, flaggorna visade medvind men det tog i mot i alla fall.
Jag trampade på, När jag kom till Övergran så hade jag ett snitt på 30,1 och tänkte det ska nog gå om inget oförutsett inträffar, det gjorde det förstås. Det blev motvind igen och benen och huvudet dog. När jag rullade igenom Bålsta lyckades jag räknade jag ut att jag skulle behöva hålla ett snitt på 30,2 in till Barkarby för att klara målet, insåg att det skulle jag inte klara. Kommer Jag att missa målet med 5 minuter kan jag lika gärna missa med 1 timme så jag stannade på CK i Bålsta och tog en korv och dricka, satte mig på en parkbänk och tvärsomnade, blev väckt av en herre som frågade om jag mådde bra ”javisst” svarade jag hurtigt och insåg samtidigt att det var en stor lögn.
Rullade i väg och blev snart upphunnen av en cyklist som släppt från bärsärkarna (Olofsson?) som jag gjorde sällskap med in till Barkarby.
Det är bara att göra ett nytt försök nästa år.
GoranS sa:Såg en grupp cyklister som såg lite snabba ut passera på gamla E-18 när jag kom Hjälstaleden norrifrån (alltså strax norr om Bålsta) vid gissningsvis 15.45-15.50. Skulle det kunnat vara bärsäkarna eller snabbgruppen?
neron sa:Flyby, en jäkligt rolig funktion för övrigt, man kan till exempel se när Amir körde vilse i Strängnäs och när jag fick mjölksyra och släppte bärsärkarna.
Då kan det nog varit bärsärkarna jag skymtade på avstånd. Antalet låter i alla fall rimligt och när jag passerade macken vid infarten till Bålsta vet jag att klockan på min primitiva cykeldator visade 15.58 (säkert ett par minuters felmarginal). Jag hade då tagit en förning på ca 22 mil i min enmannaklunga och var lite småkrokig så det gick inte så fort.neron sa:GoranS sa:Såg en grupp cyklister som såg lite snabba ut passera på gamla E-18 när jag kom Hjälstaleden norrifrån (alltså strax norr om Bålsta) vid gissningsvis 15.45-15.50. Skulle det kunnat vara bärsäkarna eller snabbgruppen?
Jag kan rapportera att täten, kanske 6 pers, av den splittrade bärsärkargruppen passerade Hjälstavägen 15:42, jag och tre från Sthlm CK passerade 15.58 enligt Strava Flyby. Flyby, en jäkligt rolig funktion för övrigt, man kan till exempel se när Amir körde vilse i Strängnäs och när jag fick mjölksyra och släppte bärsärkarna.