GoranS
Aktiv medlem
[Kalender] Mälaren Runt
Ja. Åtminstone är det så den vägen benämns av google maps.ooms sa:Hjälstaleden, är det vägen som går fr Övergran upp mot Örsundsbro (via Bälsunda o Hjälsta)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Åtminstone är det så den vägen benämns av google maps.ooms sa:Hjälstaleden, är det vägen som går fr Övergran upp mot Örsundsbro (via Bälsunda o Hjälsta)?
HåkanC sa:2014 var det ngn som kallar sig bigmollo som la utt: Målaren runt Bärsärk, den kanske kan fungera?Hasse#7 sa:Nån som har gps-fil för banan?
Har du stängt av "automatisk omräkning"?Hasse#7 sa:Garmin envisades med att vilja åka tillbaka till starten.
<meny> / Aktivitetsprofiler / <namn> / Navigation / Rutter / Räkna om / Av (alt Uppmanad)
Redigerat
De här mer detaljerade navigationsinställningarna rekommenderar https://ridewithgps.com för att följa förinstallerade rutter på Edge 1000Setting Up Your Edge 1000 1 - Click the Settings Icon at the bottom of the home screen 2 - Select Activity Profiles then select your preferred profile (Train in my case) 3 - Select Navigation, then select Routing 4 - Set Routing Mode to Road Cycling 5 - Set Calculation Method to Minimize Distance (though Minimize Time shouldn’t be too different) 6 - Ensure Lock On Road is set to Off 7 - Select Avoidance Setup and make sure all options are disabled. Since we are loading pre-planned routes onto the Edge, we don’t want it recalculating the route on us if it thinks there may be a toll, highway etc. 8 - Set Recalculation to Prompted or Disabled. If you lose GPS signal, or go slightly off course for a block or two, with recalculation enabled the Garmin has a tendency to shortcut you to the end of your ride with whatever it feels is the quickest way. This is almost always not what you want! By setting it to prompted, you can choose to recalculate or not.
Från: https://ridewithgps.com/help/garmin-edge-1000
/Håkan
molleben sa:Hur blir det i år? Planeras det nåt lopp? Ser tomt ut på Fredrikshofs hemsida... detta har ju varit en höjdpunkt senaste åren ?
Hasse#7 sa:molleben sa:Hur blir det i år? Planeras det nåt lopp? Ser tomt ut på Fredrikshofs hemsida... detta har ju varit en höjdpunkt senaste åren ?
Det blir det säkert. Marknadsföringen är alltid sparsam.
ipv6 sa:Hasse#7 sa:molleben sa:Hur blir det i år? Planeras det nåt lopp? Ser tomt ut på Fredrikshofs hemsida... detta har ju varit en höjdpunkt senaste åren ?
Det blir det säkert. Marknadsföringen är alltid sparsam.
Verkade tyvärr högst tveksamt enligt ett inlägg på deras FB-sida för någon vecka sedan.
molleben sa:Ser mörkt ut i år verkar de som, synd ?. Några som ändå vill köra en förenklad version samma tid? Utan MC eskort och stopp på de vanliga ställena? Gps spår finns ju sedan tidigare.
molleben sa:Samma här, har kört loppet 7 ggr tror jag. Målgång allt från 18 till 23. Mellangruppsfart känns lagom. Vi kanske kan få ihop en grupp?
staine sa:Vad hade ni tänkt för datum?
Och starttid, astidigt på morgonen antagligen, eller?
staine sa:Det har varit väldigt najs de få ggr jag har kört!
Hoppas det blir av. Jag kan tänka mig att köra OM! jag får en möjlighet :)
Le Vieux sa:Det har varit en hel del strul med organisationen av Mälaren runt (frivilliga krafter blir färre och färre) men turen kommer ändå att köras i år den 17:e augusti. Formen blir lite annorlunda från tidigare år men det viktigaste är att det blir av!
Fredrikshof kommer att ha Masterledare för olika fartgrupper för dem som vill.
Ett Facebook-evenemang kommer att skapas efter helgen med all information. Jag kommer att posta den här.
Armel (Ordförande Fredrikshof)
molleben sa:Perfekt! Då ser vi fram mot mer info nästa vecka. Hasse#7’s Startupplägg får vi testa vid nåt tillfälle, lät ju skoj ju. Trevlig midsommar!
Le Vieux sa:Just nu jobbas det på för att få fram ledare till olika fartgrupper som Fredrikshof kommer att erbjuda:
"Kort" bana (2/3 av det hela):
Lugn 26-28
Mellan 28-30
Snabb 31-34
Lång bana:
Mellan 28-30
Snabb 31-34
Snabb XL 34+
Så fort vi är klara med ledarna går vi ut med mer detaljerad info.
Det som dock är klart är att Mälaren runt går lördag 17 augusti med start klockan 06:00 från Welcome Hotell i Barkaby/Järfälla.
Bengt-re sa:Le Vieux sa:Just nu jobbas det på för att få fram ledare till olika fartgrupper som Fredrikshof kommer att erbjuda:
"Kort" bana (2/3 av det hela):
Lugn 26-28
Mellan 28-30
Snabb 31-34
Lång bana:
Mellan 28-30
Snabb 31-34
Snabb XL 34+
Så fort vi är klara med ledarna går vi ut med mer detaljerad info.
Det som dock är klart är att Mälaren runt går lördag 17 augusti med start klockan 06:00 från Welcome Hotell i Barkaby/Järfälla.
Låter ju supertrevligt!
Hasse#7 sa:Nu är det ute hur arrangemanget skall se ut. Det blir Ekeröfärja och randostuk 320 eller 270km. Startavgift 150kr. Det verkar inte finnas några långsammare njutgrupper. Jag överväger att betala och sedan ändå starta vid färjan för att minska bilresandet. Ni som läst mina tidigare RR förstår att det blir nånting i stil med 320km på den tid det tar för alla att komma hem. Man måste dock ha någon uppfattning om att man faktiskt klarar det på sisådär max 17 timmar inklusive raster. Nån som är sugen på en kvastgrupp med kvällscykling?
Henrik_E sa:Hoppas verkligen loppet fortsätter i framtiden, har varit på min todo-lista länge. Har missat det ett par år p.g.a schemaläggningsskäl och i år är jag för skadad för att köra 30-milare i rimlig fart.
det är nog jag och min kompis erik, som cyklat loppet tidigare, som avses. det skulle passa oss bäst att också starta där du hasse, tänkt att göra det. vi kommerHasse#7 sa:Har fått indikation på två till som inte vill ha så bråttom men uppleva resan runt sjön. Fler intresserade? Vi håller antagligen hyfsad fart när vi cyklar men justerar efter behov och stannar när det behövs.
Marte sa:Jag har precis hämtat mig från bonken på MR -14 och siktar på att köra i år. Uppskattar att du tar hand om grupetton Hasse#7, du får plocka upp mig på bänken vid Shell Bålsta igen.
molleben sa:Vi är tre som hade tänkt köra långa varvet, helst i mellangrupp typ 28-30 så om det alternativet skapas så är vi på. Annars blir det väl snabbgrupp och eventuellt droppa av i Köping. Det brukar ju
alltid ordna sig med grupper under resan så att alla blir nöjda och glada :-)
efredrikson sa:Trevligt! Jag anmäler mig. Två frågor 1: blir det tygmärke och 2: undrar om inte nån MC-klubb också kör Mälaren Runt den 17:e augusti