[Kalender] [Måndagsride] - Delsjön, Göteborg 18:00

Blir nog sista veckan vi kan köra utan pannlampa...
Tjenare! Vilken svårighetsgrad går ni efter? Väljer ni bara de mest tekniska och brantaste lederna eller varierar ni med enklare leder också? Jag kanske hakar på antingen imorgon eller onsdag men behöver veta detta först. Svarta och orangea leder är för svåra för mig, röda är nog på gränsen men har klarat några enstaka. Gröna och blåa kan jag cykla utan att kliva av cykeln.

Tjenare! Vilken svårighetsgrad går ni efter? Väljer ni bara de mest tekniska och brantaste lederna eller varierar ni med enklare leder också? Jag kanske hakar på antingen imorgon eller onsdag men behöver veta detta först. Svarta och orangea leder är för svåra för mig, röda är nog på gränsen men har klarat några enstaka. Gröna och blåa kan jag cykla utan att kliva av cykeln.
Hej Megamack
De två gånger jag varit med har det varit mest gröna och blå och någon röd:

Tror det var första gången så sa Martin "vi fokuserar på utförskörning"...men precis som jag anade medförde detta även en del uppförsbackar...

Bilagor

• happy1.JPG
    happy1.JPG
    79.5 KB · Besök: 47
  • happy2.JPG
    happy2.JPG
    76.7 KB · Besök: 48
Hej Megamack
De två gånger jag varit med har det varit mest gröna och blå och någon röd:

Tror det var första gången så sa Martin "vi fokuserar på utförskörning"...men precis som jag anade medförde detta även en del uppförsbackar...
Kanonbra att du visade mig det här! Tack ska du ha! ?(y)

Jag startar kampen mot klockan, försöker sleva i mig nåt, packa och byta om och hoppas trafiken är ok och att jag hittar parkering snabbt och lätt som sist...kan gå...

Jag saknar oxå spåret för rundan. Trailforks verkar inte kunna synca den till My Ridelog, men jag kan se titeln jag skrev, totaltid, sträcka och snitthastighet under "recent recordings"
Om nån kan exportera nån form av fil för spåret (gpx?) kanske det går att knöla in manuellt... vore skoj eftersom det var en hel del jag inte kört förut.

20210907_091656.jpg

Blev en kort tur för mig igår. Ser inte mycket ut för världen men fälgen har fått en viss äggliknande form...

Trots CushCore alltså? (Mån|Ons)dagsride är hårt mot de hårda...
Japp, Hardtail tar hårt på bakhjulet. Var på det lilla droppet i slutet av mastrajd när man åker in i skogen från hällarna. Måste lyckats träffa en vass sten perfekt :(

Har fått ett par sånna också, hur får man lättast "ut" fälgen igen? Bända med en polygrip?
Är ingen expert men kan tänka mig att man kanske försiktigt kan bända det utåt om man bara har små veck i fälgkanten. Dock är hela fälgen deformerad i mitt fall och intryckt. Närmaste fyra ekrarna hänger helt löst.

Japp, Hardtail tar hårt på bakhjulet. Var på det lilla droppet i slutet av mastrajd när man åker in i skogen från hällarna. Måste lyckats träffa en vass sten perfekt :(
Ah, nedre mastrajd antar jag? Finns en jobbig sten där. Det är till att veta var den finns innan alternativt ha låg fart och styra eller hög fart med hopp som gäller... Lagom fart ut från hällen över stenen är en fälgkiller...:-(

Visa bilaga 511263
Blev en kort tur för mig igår. Ser inte mycket ut för världen men fälgen har fått en viss äggliknande form...

Tråkigt med fälgen Björn, hoppas du kunde ta dig hem någorlunda smidigt och att du får fram en ny fälg/nytt hjul snart.
Jag har en oanvänd 27,5" fälg hemma, osäker på ERD men kan återkomma med modell så kan du kolla själv.

Har även riktställ, ekertensiometer, dishing tool och ekernyckel som kan lånas.
Ekrar och nipplar fixar Cykelfiket om du behöver annan längd...

Screenshot_20210907-194157__01.jpg

Screenshot_20210907-194142__01.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp