[Kalender] Randonée 200 km Barkarby 2025-05-17, Grus

Jag får bara felmeddelanden när jag försöker anmäla mig. Jag får inte heller några mailbekräftelser.

Edit: när jag anmälde via Safari skuttade databasen till så det funkade.

Senast ändrad:
Fyra anmälda en uke före dagen.
Tänkte bump lite. Det ser ju ut som rätt roliga öglor. Jag har rullat en del av dem.

Hej,

Hur lödda man ned kartan?
Måste man ha ett konto hos Ride with GPS?
Du behöver inget betalkonto på sidan men jag tror du behöver ett gratiskonto. Ride with GPS har gjort om sidan sedan förra året då det var lätt att spara rutten till sina egna planerade rutter. Nu finns det en funktion spara till enhet som har fungerat för mig.

Försäljning av jätteödleägg?
1747223008680.webp

Japp, det skulle behövas städas lite här och var. Sånt här går väl att leva med men jag tycker själv det enbart tillför några extra riskmoment:
Skärmavbild 2025-05-14 kl. 14.33.57.webp

Min bakbroms befanns alldeles nyss helt obrukbar. Det går att dra handtaget ända till styret utan något mottryck från bromsen. Handtaget är sladdrigt.

Har surrat in handtaget mot styret i hopp om att ett ev bakflöde ska hamna rätt.

Start i fara

Tog mig friheten att göra en egen fil med två små ändringar då jag vet om att min egen förmåga att tänka i farten är närapå noll :)

Nu har jag luftat två varv. Med block i oket kan jag trycka ut bromshandtaget med sprutorna och få tryck i bromsen. När jag plockar på belägg och hjul förlorar jag trycket. Detta oavsett om jag luftar med surrat handtag eller inte.

Vidare kan jag notera blöta kring luckan. Jag är rädd att bladdern kan vara spräckt.

Start allt mer osannolikt.

Beställt de reservdelar som jag inte kunde lokalisera hos LBS. Att de skulle dimpa ner imorgon (skickas ikväll) finner jag osannolikt.

Med önskan om att ni får en fin tur.

Överlag en fin och varierande rutt! Inte fel med 2,1 tum :) Efter 178km går spåret rätt in i obanad terräng. Jag valde, efter att ha kikat på satellitbilder i jakt på alternativ, att ge mig in i vegetationen på jakt efter något som såg ut som ett grustag. Klafsade genom lera och rundade en pöl stor om en sjö. Insåg ganska snart att jag inte borde vara där men nu hade jag inte mkt val än att fortsätta. Rullade vidare tills jag kom till en stängd 2m hög grind… Fick då först lämpa över cykel och därefter mig själv. Kändes väl halv-okej men jag hade en tid att passa, hade lovat att vara hemma till 17. Hemma igen 16:58 efter en sista slutspurt från Welcome… Vill inte låta otacksam eller så men det skulle vara bra om rutten synas lite bättre 😘 Jag hjälper gärna till om det behövs.

Vid 178,4 Km kör man på ett spikrakt motionsspår när GPS visar 90* vänster (över grustaget i skärmdumpen). Jag åkte fram och tillbaka flera gånger för att hitta någon form av stig men hittar inget annat än tät risig skog och sankmark. Funderade på att som scottparsly att ta cykeln på ryggen och bana väg igenom skogen. Efter en konsultation med Google Mapps så avstod jag och fortsatte på motionsspåret, det gick lite hit och dit och i helt fel riktning. Kom så småningom fram till civiliserade trakter vid Välsta, återknöt till spåret vid Kappetorp industriområde.
1747559303848.webp

Tillbaka
Topp