[Kalender] Randonée 200 km Barkarby 2025-10-18

Just nu ser prognosen hyfsad ut. Motvind ut, medvind hem, 4-7 m/s, klart, inte frost på natten.
1760096305433.webp

Hade planerat köra denna fina runda men dras med hälsporre sedan 30 milaren för några veckor sedan. Verkar dumt att göra typ samma sak igen innan det läkt ut. Är sur för att jag fått det pga cykling. Ska det verkligen vara så här!?

Jag har fått en cysta
Hade planerat köra denna fina runda men dras med hälsporre sedan 30 milaren för några veckor sedan. Verkar dumt att göra typ samma sak igen innan det läkt ut. Är sur för att jag fått det pga cykling. Ska det verkligen vara så här!?
Nä. Livet är orättvist.

Jag har också fått fotproblem till följd av cyklingen. En böld på innersidan av foten. Tydligen är det en "ganglion", en vätskefylld cysta som ska vara ofarlig, men gör lite ont emellanåt. Jag cyklar ändå, går hyfsat bra om använder min äldsta skor som inte trycker mot så mycket. Men vet inte om borde egentligen om den nu ska försvinna av sig självt

Denna tejpning har hjälpt mig när jag haft problem, köper tejpen på biltema

Jag har fått en cysta

Nä. Livet är orättvist.

Jag har också fått fotproblem till följd av cyklingen. En böld på innersidan av foten. Tydligen är det en "ganglion", en vätskefylld cysta som ska vara ofarlig, men gör lite ont emellanåt. Jag cyklar ändå, går hyfsat bra om använder min äldsta skor som inte trycker mot så mycket. Men vet inte om borde egentligen om den nu ska försvinna av sig självt
finns en variant för dig med https://www.google.com/search?sca_e...AIHYcIBCEQ0pQJegQICxAB&biw=1920&bih=911&dpr=1

Denna tejpning har hjälpt mig när jag haft problem, köper tejpen på biltema

Tack för tips, men jag väntar (stretchar m.m) ut smärtan innan jag jag ger mig på det som jag fick ont av igen. Ska sen höja sadeln en smula och känna, och sen kanske se över klossens placering. Har ju cyklar en del och inte känt av dylikt innan.

Go tur för er som kör!

Ja det är jäkligt svårt klä sig rätt när det varierar så mycket i temp.
Tycker även det nog lättare när det går från varmt till kallt. Lätt att känna sig frysen annars och även om man har bra lager som går att ta av blir det ofta lätt att vänta för länge innan man tar av sig.

Tillbaka
Topp