Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonee 300 Barkarby 2024-04-20
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hm, är inte det uppmaningsform första person plural av irse (=lämna)? Brukar inte hejaropet på spanska snarare vara vamos, d.v.s. uppmaningsform första person plural av ir (=åka)?Vamonos!
Det där låter ungefär som jag minns det.Vámonos is referring more to "leave a place", e.g. "Vámonos de aquí. No me gusta este pub.", while the shorter version "vamos" will generally imply "let´s go [somewhere]": "Vamos a la playa" (Let's go to the beach).
tycker du ska återuppleva Öregrund i helgen. då kommer du få rätt känsla av vamos vs vamonos. är dock skralt med övernattning för dig men har bokat sittplats åt dig i ÖsthammarDet där låter ungefär som jag minns det.
Återuppleva? Är du buddhist och tror på återfödelser? ?tycker du ska återuppleva Öregrund i helgen. då kommer du få rätt känsla av vamos vs vamonos. är dock skralt med övernattning för dig men har bokat sittplats åt dig i Östhammar
Visa bilaga 692972
Det är bara som du tror. vi har alla varit i Öregrund......Återuppleva? Är du buddhist och tror på återfödelser? ?
(I detta liv har jag aldrig varit i Öregrund.)
Är denna OK?Det är bara som du tror. vi har alla varit i Öregrund......
plusettarHumhum, onödigt kallt och blåsigt
Egentligen inte. men du får fylla i ditt kort vid start och skämmas.Anmälan stängd ?.
Räcker det att kommentera i tråden för att anmäla sig till denna utflykt?
Egentligen inte. men du får fylla i ditt kort vid start och skämmas.
nääädå det är väl lugnt. klart du ska med
Jag får lov att köra samma upplägg. Ses imorgon, om inget katastrofalt händer, tex att lilla snuvan utvecklas åt man cold hållet.Egentligen inte. men du får fylla i ditt kort vid start och skämmas.
nääädå det är väl lugnt. klart du ska med
Tar du det lite lugnt upp till Öregrund kan du få några solstrålar.Vamos a la Öregrund ska ju köras som en solskens- pizzaklunga i kortkort. Var blev det såhär fel?
vi behöver vrida randoklockan fram en månad känns det somVamos a la Öregrund ska ju köras som en solskens- pizzaklunga i kortkort. Var blev det såhär fel?
jo men en liten runda i parken ingår... får kika på den till nästa årEn liten luring strax innan målgång i Barkarby.
En liten luring strax innan målgång i Barkarby.
En bonusrunda för oss som inte klarar att anmäla i tid.jo men en liten runda i parken ingår... får kika på den till nästa år
Jag anar risk för att arrangören kommer att slänga in en hemlig kontroll för att säkerställa att alla verkligen följer bansträckningen.
Tuffingar ???!Visa bilaga 693779
Lycka till!
Kämpa på - 15 mil cruising hem i medvinden.Jag känner mig inte så tuff nu. Sitter och väntar på pizza i Öregrund, helt slut i benen. 15 mil motvind. Jag mötte de två andra några km innan vändningen, och de såg gladare ut. Nu hoppas jag på 15 mil medvind ?
Visa bilaga 693874
Där tog jag en festis.Jag känner mig inte så tuff nu. Sitter och väntar på pizza i Öregrund, helt slut i benen. 15 mil motvind. Jag mötte de två andra några km innan vändningen, och de såg gladare ut. Nu hoppas jag på 15 mil medvind ?
Visa bilaga 693874