[Kalender] Randonée 300 km Barkarby 2025-04-18, Vamos ala Öregrund

Långfredag = långcykling, de gäller sedan länge.
Med en liten brasklapp för en bakterieinfektion i benet så planerar jag att starta.

Nu har jag en massa anledningar att inte kunna köra själv, men för er som får nöjet, planera in för gelatostopp på Schrams i Östhammar (eller skippa det den här gången, öppnar först i maj).
respektive fyll på energi på Infartsmacken i Öregrund.

Som fritidshusägare i krokarna är jag så klart inte helt opartisk, men det finns mycket kärlek och genuint bakom båda dessa och hamnområdet är tyvärr som alltid mest en turistfälla. Samma krogar, nya krögare varannan sommar som söker lyckan (och i ärlighetens namn är det rätt begränsade öppettider så här års).

Amiralens som hade god, men dyr glass i trist miljö, har klappat igen nu också så utbudet är.väl mest sunkpizza på jakten, Öregrundsgrillen respektive glassbaren bakom grillen som säljer överprisad Sia glass.

Bunkra kan man göra på Ica Öregrund bäst.

varit sängliggandes i helgen, fortfarande inte hundra i kroppen, inte en meter mer än 20 km åt gången sedan länge.. jo men hoppet lever fortfarande

Anmäld men fick internal server error från ebrevet när jag skulle anmäla där. Fick mejl med uppgifter men fungerade inte att logga in med.

Jag anmälde mig på en dator, då gick allt bra, inga felmeddelanden (med telefon till förra loppet fick jag en massa fel, men det gick ändå igenom.)

EpicRideWeatherForecast-1744700077618.webp

Anmäld men fick internal server error från ebrevet när jag skulle anmäla där. Fick mejl med uppgifter men fungerade inte att logga in med.
skumt. är detta du?
1001LidströmAnton
HAr du fått motsvarande mail så står ditt för loppet unika användarnamn 4 siffror, i detta lopp 1001. om det är du ovanför
Sedan har du för loppet unika Lösenorder, 5 siffrot
De här uppgifterna blir nya för varje lopp.

1744700398512.webp

skumt. är detta du?

1001LidströmAnton
HAr du fått motsvarande mail så står ditt för loppet unika användarnamn 4 siffror, i detta lopp 1001. om det är du ovanför
Sedan har du för loppet unika Lösenorder, 5 siffrot
De här uppgifterna blir nya för varje lopp.

Visa bilaga 762994
Jag har fått det mejlet med användarnamn och lösenord och tidigare har det inte fungerat att logga in men nu gick det. Allt i sin ordning då.

Anmäld.
Det tog en god timme att få in rundan i Wahoon. RWGPS är onödigt bökigt ibland tycker jag.
Det enklaste är att ladda ner gpx-filen till datorn och föra över till enheten. Eller laddar upp filen i Komoot så det kommer direkt till enheten därifrån, förutsatt att enheten klarar det.

Hur grusiga är vägarna? Med gårdagens väderprognos planerade jag att ta min pendlarracer som har skärmar och GP5000-däck men lite för låg utväxling för mig. Fincykeln har bättre utväxling men fina italienska däck och saknar skärmar. Svårt val.

Vädret verkar ha ändrat sig, blir mellan 8-12 grader dvs betydlig svalare än tidigare prognos, svaga vindar (ser just nu ut att vara fördelaktiga vindar dock).

Jag har lagt in cykelspåret från Spånga till Barkarby i gepe-essen. Skulle utan tvekan irra bort mig annars.
Det kan hända ändå förresten.

Same same. Det lär väl inte bli samma misär som förra året. Tänker på vädret. Det var onödigt svalt på kvällen. Hackade tänder på pendeln hem.

Tillbaka
Topp