Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonée 600 km Uppsala 2025-06-28
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enda grus är mig veterligen från strax före Gruvberget till Annefors (men sträckan bryts av med en fantastisk liten asfaltssträcka mitt i).Är det huvudsakligen asfalt? RWGPS listar många gruspartiet men det kanske är falskt grus?
Det är också grus mellan Östervåla och Dalälven, men det brukar vara en fint hållen grusväg utan större utmaningar. Om intresse finns kan en alternativ väg över Gysinge tas fram, men om man vill slippa 3 km 2+1-väg innan Gysinge behöver man åka en kort bit grus där också.Är det huvudsakligen asfalt? RWGPS listar många gruspartiet men det kanske är falskt grus?
Nu ska den vara rättlänkad!Nu verkar det som att rutten på hemsidan och Ride With GPS gått och gömt sig.
Normalt är att man kör brevetserien i ordning för att ”träna” inför nästa sträcka. Men visst går det att cykla 60 mil utan att ha gjort 30 och 40 först. Värt att tänka på är att det här är en ganska tuff 60-milare med någon mil grusväg, ett par rejält sega stigningar och en hel del extrakilometer, men den är också riktigt fin och de sista 20 milen är lättcyklade.Är sugen på att testa (skräckblandad förtjusning) den här rundan, men har inte cyklat längre än 20 mil förut.
Snabb presentation av mig:
Är 24 år
Körde en 20 milare solo förra sommaren, ca 7h50m rulltid och 8h30m totalt.
Försöker cykla typ 8h i veckan, oftast är mina längre turer typ 8-10 mil med Fredrikshof.
Är det lite dumt att ge sig ut på en så här lång runda lite från ingenstans? Borde jag tygla mig själv och köra fler 20 milare och kanske en 30 och/eller 40 milare först?
Bara kör!Är sugen på att testa (skräckblandad förtjusning) den här rundan, men har inte cyklat längre än 20 mil förut.
Är 24 år
Försöker cykla typ 8h i veckan, oftast är mina längre turer typ 8-10 mil med Fredrikshof.
Är det lite dumt att ge sig ut på en så här lång runda lite från ingenstans? Borde jag tygla mig själv och köra fler 20 milare och kanske en 30 och/eller 40 milare först?
Är sugen på att testa (skräckblandad förtjusning) den här rundan, men har inte cyklat längre än 20 mil förut.
Är 24 år
Va? Då har jag ju gjort fel hela tidenSå du måste inte köra i ett sträck.
Anmälan ebrevetEftersom att den inte ligger uppe på e-brevet, är det fysiska stämpelkort som gäller?
Järvsö ligger halvvägs, där har arrangören tidigare år ordnat med specialpris på vandrarhem för de som vill få några timmars sömn.Om jag tar mig an det här. Hur ska jag planera då? Känns ju lättast att få sällskap så stor bit som möjligt. Kommer de flesta köra det här i ett svep? Funderar på att ta med typ sovsäck och bivack så att jag har möjlighet att sova.
Eftersom att den inte ligger uppe på e-brevet, är det fysiska stämpelkort som gäller?
Va? Då har jag ju gjort fel hela tiden![]()
Ombergrundan var helt fantastisk på den rundanEnda gången jag har sovit på en 60-milare var första gången när @JLarsson och jag snackcyklade Södertäljes. Då blev det 45 min på donken Linköping. Annars bara trampa.
Du verkar ju ha tränat bra så det är nog inga problem. Sova kan ju vara najs, nattcykling kan vara magiskt.
Även hjulbytarmiddagen i Borensberg, och en del annat.Ombergrundan var helt fantastisk på den rundan
Hela internet väntar ivrigt på ögonblicksbilder och reportagen från rundan.Hur går det? Har ni hunnit runt hela rundan snart?
Har inte du suttit ute vid banan i Gävle beredd att rapportera? Hur ska vi i Uppsala veta när det är dags att masa sig till målet utan förvarning fr Gävle? Va? Va?Hela internet väntar ivrigt på ögonblicksbilder och reportagen från rundan.
Jag är precis som flera andra en "äkta" internet-randonneur och går aldrig ut.Har inte du suttit ute vid banan i Gävle beredd att rapportera? Hur ska vi i Uppsala veta när det är dags att masa sig till målet utan förvarning fr Gävle? Va? Va?