[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Klaffbord låter bra men lite omständigt att ta med kanske ;-)

Vi får väl se hur det är på torsdag,

Autokorrigering.....menade klaffbro men det kan ju funka med bord också bara storleken är tillräcklig :)

Tokigt att Ing1 är nedlagt sen typ 20 år tillbaka, men kanske vi kan dra med någon flytbro från Ing2 i Eksjö?

NLC sa:
På tal om ingenting, hur påverkar den häringa olyckan på E4 ev framkomlighet till/genom/från startplatsen och banans början / avslut?

Oj många frågor här. Vi betar av dem en och en och börjar bakifrån. När det gäller banans start och slut så finns parallell cykelväg längs hela sträckan där omledningen sker. När det gäller till så bör trafiken strax innan nio vara ganska blygsam. Vill man kolla aktuellt trafikläge så har svt södertälje lovat att uppdatera trafikläget på svt:s hemsida.

Grimpeur sa:
NLC sa:
På tal om ingenting, hur påverkar den häringa olyckan på E4 ev framkomlighet till/genom/från startplatsen och banans början / avslut?

Oj många frågor här. Vi betar av dem en och en och börjar bakifrån. När det gäller banans start och slut så finns parallell cykelväg längs hela sträckan där omledningen sker. När det gäller till så bör trafiken strax innan nio vara ganska blygsam. Vill man kolla aktuellt trafikläge så har svt södertälje lovat att uppdatera trafikläget på svt:s hemsida.

Gott att höra, då är det bara att se till att man inte är bilburen till starten så ska du nog gå bra ;-)

NLC sa:
Några frågor:
* Är banans GSP-spår/kartnoter uppdaterade/ändrade något sen förra året (ser inte så ut vid en snabb koll)?
* I Nyköping har det byggts om vid påfarten till Västerleden så det numer är en rondell och inte bara en vänstersväng upp mot viadukten (där man tar höger in på Västerleden). Är det någon som har koll på (t.ex. från årets 40-milare) om det är helt färdigbyggt på platsen? Eller bör man förvänta sig improvisationslösningar på plats?
* Innan Norrköping efter Åby är GPS-spåret draget uppå rv 55/56 medan kartnoterna säger att man ska svänga vänster in på cykelbana strax innan motet (typ i höjd med Tennisvägen). Om det inte går att rita rutten på GC-vägen, får man då önska att den isf går längs Hydraulvägen (och sen ansluta igen in på Cylindervägen vid nästa rondell)?
* Är det OK att välja gamla 35:an genom Åtvidaberg som alternativ till nya 35:an?
* Blir det samma fina väder som förra året?

"Är banans GSP-spår/kartnoter uppdaterade/ändrade något sen förra året (ser inte så ut vid en snabb koll)? "
Vägnötterna inte uppdaterade sedan förra året.

"I Nyköping har det byggts om vid påfarten till Västerleden så det numer är en rondell och inte bara en vänstersväng upp mot viadukten (där man tar höger in på Västerleden). Är det någon som har koll på (t.ex. från årets 40-milare) om det är helt färdigbyggt på platsen? Eller bör man förvänta sig improvisationslösningar på plats?"
Blev en rejält kass rondell (lätt med missförstånd mellan mellan cyklist och bil) bör dock inte vara något problem vid den tiden på dygnet. Osäkert om vi hinner dit ner och reka om men om inte tänk rondell vänster upp på bro alternativt improvisera.

"Innan Norrköping efter Åby är GPS-spåret draget uppå rv 55/56 medan kartnoterna säger att man ska svänga vänster in på cykelbana strax innan motet (typ i höjd med Tennisvägen). Om det inte går att rita rutten på GC-vägen, får man då önska att den isf går längs Hydraulvägen (och sen ansluta igen in på Cylindervägen vid nästa rond"
Bra uppmärksammat oklart varför det är så. Jag checkade även 60 mila. Den verkar vara drabbat av samma sak. GPS spåren cyklade på cykelväg misstänker att det har något med uppladdningen att göra (då originalspåren inte har dessa problem). Tror att vi även laddat ner ifrån GPsies och det funkat. Hinner vi och förstår varför skall vi försöka åtgärda detta.

"Är det OK att välja gamla 35:an genom Åtvidaberg som alternativ till nya 35:an?"
Har man en bra ursäkt, såsom egen säkerhet eller annans säkerhet, så ja, annars inte. På ett brevetlopp så förväntas man följa rutten. Däremot så kanske det var ett bra tips till oss att dra om rutten på så sätt. Vi kommer inte hinna reka om till loppet. PM:ar du nya nötter och GPS spår innan loppet så finns ett visst hopp att vi kan uppdatera. Kör du normala upplägget på loppet så brukar man enkom se randonneurer i Åtvidaberg när man passerar. Åtminstone var det så när vi körde hemlig kontroll där förra året.

nieves sa:
NLC sa:
Det ser ut som att tempopinnarna som Anton tryckt dit kommer till användning. Seriöst så är vraket borta till torsdag kväll. Jag förutsätter att du tänker på lastbilen som mystiskt voltat på bron.
Men det kan ju vara bra om nån rekar iofs, alternativ väg finns ju.

Jag körde bil där idag söderut över gamla bron. Blir nog inga problem att ta sig fram där på torsdag och framåt.

Grimpeur sa:
NLC sa:
"Är det OK att välja gamla 35:an genom Åtvidaberg som alternativ till nya 35:an?"
Har man en bra ursäkt, såsom egen säkerhet eller annans säkerhet, så ja, annars inte. På ett brevetlopp så förväntas man följa rutten. Däremot så kanske det var ett bra tips till oss att dra om rutten på så sätt. Vi kommer inte hinna reka om till loppet. PM:ar du nya nötter och GPS spår innan loppet så finns ett visst hopp att vi kan uppdatera. Kör du normala upplägget på loppet så brukar man enkom se randonneurer i Åtvidaberg när man passerar. Åtminstone var det så när vi körde hemlig kontroll där förra året.

Ja, det var främst med tanke på ökad säkerhet (och till viss del även trevligare väg) som var grunden till min undran. Ska se om jag hinner med en vända till genom Åtvid på tisdag/onsdag och skicka ett GPS-spår + noter som förslag , annars är det inga större problem tror jag då rv35 är rätt bred på den sträckan.

Det är ju ganska bra uppslutning! Kanske måste vi ha två olika startgrupper för att inte belasta det redan nertyngda vägnätet i Södertälje! 8 officiellt anmälda än så länge.

jonas-ni sa:
antonlindb sa:
Rekar kontrollen till nästa vecka!

Börjar det likna packningen inför din lite längre runda?

Det stämmer bra! Hade faktiskt all packning som jag kommer köra med under loppet :)

@NLC, varför så mycket frågor? Ta rygg på Niklas och bit tag i styrlindan så löser det mesta sig ;-)

Senast ändrad:
Ingen start på den här upplagan för min del, inte helt ok i handleden ännu för att cykla 100 mil :(
Lycka till ni som kör, hoppas vädret är med er!

Senast ändrad:
Lite för mycket trängsel för min del :-) Jag kör den aningen glesare sprint varianten från Barkarby på lördag istället.

Kör hårt!

Ja det var värst så många som är sugna på att cykla långt :-)

Nojjar fortfarande lite över transport till starten, bilen är på service och ska enligt uppgift vara klar senast torsdag kl 10... Men det ska nog ordna sig, i värsta fall får jag väl värma upp med lite innan starten.

Är det dags att börja jiddra och jinxa vädret nu? Ser inte ut att behövas överdrivet med solkräm iaf...

NLC sa:
Är det dags att börja jiddra och jinxa vädret nu? Ser inte ut att behövas överdrivet med solkräm iaf...

Kör med bar överkropp och helt oinsmord. Enligt Murphys lag kommer det då att bli strålande solsken från en klarblå himmel (eller 2 grader och hagelblandat hällregn).

Bar överkropp??? Tänk på cykelträningen människa och jag är väl ingen strandraggare heller ;-)

Det ser ut att bli #sodertalje1000k på Instagram i år igen.

Jag och en till tar en pizza innan start och hoppas att pendeltågsträngseln till Södertälje är hanterbar.

Är någon med som kör Sverigetempot? Funderade på det men det kändes lite som overkill... Hade dock gärna hängt med för första gången - många starka pojkar som kör :-)

ohellstrom sa:
Nå, syns det till någon snöstorm i Södertäljetrakten?

Nej, det är stilla och fint. Lätt sydlig vind och ljummet i luften. Laddar med en pizza på Atillas efter "uppvärmningen", att cykla banans avslutning från Jönåker (typ).

NLC sa:
ohellstrom sa:
Nå, syns det till någon snöstorm i Södertäljetrakten?

Nej, det är stilla och fint. Lätt sydlig vind och ljummet i luften. Laddar med en pizza på Atillas efter "uppvärmningen", att cykla banans avslutning från Jönåker (typ).
Ingen dålig uppvärmning! Starkt gjort men trist att anti-cykel människor på SJ, TV m.fl. kan förstöra för så många.
Men nu ska jag inte sprida negativitet i tråden, må natten bli ljuv med vind i ryggen.

Äsch, SJ var oskyldiga denna gång - jag var bara mest sugen på att reka av den bit av banan som jag - hur ska man uttrycka det - inte har så goda minnen av från förra året...

Tack för den jinxningen ;) Jag fick ont i knät efter nån mil och trots sadelhöjdsjusteringar och småpauser blev det bara värre så jag bryter i Linköping. 18 mil blev det i alla fall.

Träffade Bengt, Isabella och Eyvind.

11 timmar in... Skralt med uppdateringar från frontgruppen med (gissningsvis) NLC, Niklas W samt kanske nån till.

Är det inte instagramväder ändå?

mhenry sa:
Tack för den jinxningen ;) Jag fick ont i knät efter nån mil och trots sadelhöjdsjusteringar och småpauser blev det bara värre så jag bryter i Linköping. 18 mil blev det i alla fall.

Sorry! Hoppas det bara var "falskt alarm" s.a. det inte blir något mer ihållande problem med det.

mhenry sa:

Aj då men det finns fler lopp än knän så klokt val.

Tillbaka
Topp