Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nieves sa:Sea to Summit Spark Sp2
Va, får man ligga på 100-milare? Då ska jag också bli randonneur!ohellstrom sa:Har annars förstått att det finns ett väldigt populärt vedskjul nånstans längs vägen, om man nu inte prompt vill ligga under bar himmel.
ooms sa:Va, får man ligga på 100-milare? Då ska jag också bli randonneur!ohellstrom sa:Har annars förstått att det finns ett väldigt populärt vedskjul nånstans längs vägen, om man nu inte prompt vill ligga under bar himmel.
Saxat från nätet, då jag var lite osäker på den exakta innebörden:ohellstrom sa:Internetcyklingspubliken har ju tidigare bjudits på fina upplevelser i detta lopp.
Vem glömmer mhenrys hjulmisär 2015?
För att inte tala om NLCs smått kremlologiska insats förra året medelst obruklig telefon redan efter nån mil.
WSMC sa:Saxat från nätet, då jag var lite osäker på den exakta innebörden:ohellstrom sa:Internetcyklingspubliken har ju tidigare bjudits på fina upplevelser i detta lopp.
För att inte tala om NLCs smått kremlologiska insats förra året medelst obruklig telefon redan efter nån mil.
"Kremlologi, konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till vad som pågick i de innersta politiska kretsarna i Sovjetunionens ledning i form av politiska beslut eller maktstrider. Uttrycket har också använts om studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall, och för liknande spekulationer rörande länder där insynen i det politiska maskineriet är liten, till exempel Kina och Nordkorea. Det används även vardagligt i en överförd betydelse, då det gäller att gissa sig till vad en regering, företagsledning, styrelse eller ledningsgrupp tycker eller kommer att göra. Ordet är uppkallat efter Kreml, den borg i centrala Moskva där den politiska ledningen höll till. En av metoderna var att studera i vilken ordning politikerna stod på Leninmausoleet på de revolutionära märkesdagarna."
Oj, vad var det som pågick för NLC.....:)
ohellstrom sa:WSMC sa:Saxat från nätet, då jag var lite osäker på den exakta innebörden:ohellstrom sa:Internetcyklingspubliken har ju tidigare bjudits på fina upplevelser i detta lopp.
"Kremlologi, konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till vad som pågick i de innersta politiska kretsarna i Sovjetunionens ledning i form av politiska beslut eller maktstrider. Uttrycket har också använts om studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall, och för liknande spekulationer rörande länder där insynen i det politiska maskineriet är liten, till exempel Kina och Nordkorea. Det används även vardagligt i en överförd betydelse, då det gäller att gissa sig till vad en regering, företagsledning, styrelse eller ledningsgrupp tycker eller kommer att göra. Ordet är uppkallat efter Kreml, den borg i centrala Moskva där den politiska ledningen höll till. En av metoderna var att studera i vilken ordning politikerna stod på Leninmausoleet på de revolutionära märkesdagarna."
Oj, vad var det som pågick för NLC.....:)
Hehe... man ska nog se det som överförd överförd betydelse... det är "konsten att utifrån att tunt underlag gissa" som är central här!
Den blir väldigt liten, handfull... snarare 2 händer. Men lätt vikt och liten packvolym, dyrt pris. För se hur omdömet blir efter loppet.desmo sa:nieves sa:Sea to Summit Spark Sp2
Stämmer det att den bara blir som en "handfull"? Eller är det jättehänder som håller i den på bilder på internet?
Det kan ju bara bli bättre :)mhenry sa:Alltså vädret. Regn halva vägen och motvind på vägen hem? :(
mhenry sa:Hahaha eller hur! Jag antar att jag kanske kör ändå. Borde det inte rent teoretiskt funka att härda pannbenet genom att dunka det i skrivbordet upprepade gånger?
ohellstrom sa:Det är ett faktum att NLC har spenderat mycket tid i närheten av SAAB Aero i Linköping. Vad gjorde han EGENTLIGEN?
What would Anton do?mhenry sa:Jag antar att jag kanske kör ändå.
ohellstrom sa:What would Anton do?mhenry sa:Jag antar att jag kanske kör ändå.