[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Internetcyklingspubliken har ju tidigare bjudits på fina upplevelser i detta lopp.

Vem glömmer mhenrys hjulmisär 2015?

För att inte tala om NLCs smått kremlologiska insats förra året medelst obruklig telefon redan efter nån mil.

Ny sovsäck och underlag inhandlat, finns det bättre testbana än en BRM1000? Sea to Summit Spark Sp2, Exped Airmat Lite och en bivvy bag från Alpkit fick plats i Apidura bakväskan, nu återstår att se om man hittar bar himmel utan massiv nederbörd att kraschlanda i.

Har annars förstått att det finns ett väldigt populärt vedskjul nånstans längs vägen, om man nu inte prompt vill ligga under bar himmel.

Vissa andra naturliga sovplatser (också kända som busskurer) har anti-rando utrustats men det går ändå att sova sittande.

Hade tänkt köra
Först satte kundmöten stopp. Start på en torsdag!?

Nu med en infekterad fot pga ett jäkla skavsår. Antibiotika och högläge :(

Får nöja mig med internetcyklngen.

ohellstrom sa:
Internetcyklingspubliken har ju tidigare bjudits på fina upplevelser i detta lopp.

För att inte tala om NLCs smått kremlologiska insats förra året medelst obruklig telefon redan efter nån mil.
Saxat från nätet, då jag var lite osäker på den exakta innebörden:

"Kremlologi, konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till vad som pågick i de innersta politiska kretsarna i Sovjetunionens ledning i form av politiska beslut eller maktstrider. Uttrycket har också använts om studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall, och för liknande spekulationer rörande länder där insynen i det politiska maskineriet är liten, till exempel Kina och Nordkorea. Det används även vardagligt i en överförd betydelse, då det gäller att gissa sig till vad en regering, företagsledning, styrelse eller ledningsgrupp tycker eller kommer att göra. Ordet är uppkallat efter Kreml, den borg i centrala Moskva där den politiska ledningen höll till. En av metoderna var att studera i vilken ordning politikerna stod på Leninmausoleet på de revolutionära märkesdagarna."

Oj, vad var det som pågick för NLC.....:)

Senast ändrad:
WSMC sa:
ohellstrom sa:

"Kremlologi, konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till vad som pågick i de innersta politiska kretsarna i Sovjetunionens ledning i form av politiska beslut eller maktstrider. Uttrycket har också använts om studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall, och för liknande spekulationer rörande länder där insynen i det politiska maskineriet är liten, till exempel Kina och Nordkorea. Det används även vardagligt i en överförd betydelse, då det gäller att gissa sig till vad en regering, företagsledning, styrelse eller ledningsgrupp tycker eller kommer att göra. Ordet är uppkallat efter Kreml, den borg i centrala Moskva där den politiska ledningen höll till. En av metoderna var att studera i vilken ordning politikerna stod på Leninmausoleet på de revolutionära märkesdagarna."

Hehe... man ska nog se det som överförd överförd betydelse... det är "konsten att utifrån att tunt underlag gissa" som är central här!

Jaha, då gäller det bara att gissa vilka hotell det rör sig om och muta dem att ge er varsin presenning att lägga er under ute på gårdsplanen. Lite misär skall väl ändå vi internetcyklister kunna bjudas på!?

ohellstrom sa:
WSMC sa:
ohellstrom sa:

Hehe... man ska nog se det som överförd överförd betydelse... det är "konsten att utifrån att tunt underlag gissa" som är central här!

Hoppas det, för det kan väl inte vara "studiet av rysk elitpolitik efter Sovjetunionens fall".......

Säg inte det! Randoklungan innehåller många udda individer. Kan mkt väl finnas ngn rysk toppolitiker som smyger runt och cyklar svenska breveter.

Smygfotat....

Bilagor

• images-28.jpeg
    images-28.jpeg
    16.1 KB · Besök: 105
Hahaha eller hur! Jag antar att jag kanske kör ändå. Borde det inte rent teoretiskt funka att härda pannbenet genom att dunka det i skrivbordet upprepade gånger?

mhenry sa:
Hahaha eller hur! Jag antar att jag kanske kör ändå. Borde det inte rent teoretiskt funka att härda pannbenet genom att dunka det i skrivbordet upprepade gånger?

Ta med skrivbordet på turen och dunka huvudet då och då när det känns motigt. Kommer bli hur bra som helst.

16 anmälda. Trevligt med så många anmälda. Förefaller bli rejäl medvind ned till vändpunkten. För oss som sover där så finns mao gott hopp om att komma fram innan mörkret. Det var lite smålurigt att finna hotell när vi bokade (framförallt i Kinna trakten). Håller man samma tempo som mig och Åsa så brukar Kinna trakten och Kisa trakten vara bra. I år hamnade vi i Sätila (Kajutan) och Stadshotellet (Kisa).

Äntligen 100 mil, tänkte jag fram till i förrgår. Men icke blir det något sånt för mig i år. Lycka till alla som lämnar Södertälje ikväll!

Medvind ut och motvind hem om prognosen håller. De som utnyttjar tiden ordentligt kan dock få lite medvind på slutet då det verkar som vinden kommer att vända på söndag.

Se upp s.a. ni inte kör så fort så ni får vänta vid kontrollerna nu bara. Kändes som det var rätt bra nordostlig vind nu när jag cyklade hem.

Första pizzan avklarad vid Östertälje station. Rätt sugen på att gå och lägga mig faktiskt. Värmde upp me en stressig dag på jobbet och byggde sedan ihop cykeln och packade (lätt).

En powernap på mack-golvet innan start för att komma i rätt stämningsläge kanske är ett vinnande koncept!?

Tillbaka
Topp