[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Vet inte varför, men jag har en konstig känsla att det kommer att ta betydligt längre tid från Landvetter till Södertälje än det tog åt andra hållet. Och jag tror inte att det bara beror på att det är lite kortare väg dit än hem. ;-)

bsandborgh sa:
Jag plus Österåkermaffian har kommit till Landvetter. 58 km till hotell. Mycket lite regn och mycket medvind. Lätt mosiga.

För oss som är okunniga om medlemmarna i Stockholms nordöstra randogäng, är det några happybekantingar som ingår i Österåkermaffian?

Sitter nu på den lokala restaurangen i Sätila lyssnar på liveband och väntar på torskrygg. Vi kom lite väl tidigt till hotellet och slår ihjäl lite tid oväntat trevligt även om ljudnivån är lite väl hög.

GoranS sa:
OK, är det någon som brutit sig loss, tappat eller brutit av de sju som var före er tidigare? En 5-personsgrupp + mhenry blir ju bara sex personer.

Bra fråga jag räknade mest de vi körde förbi då vi startade sist samt visste hur många som startade. På första sträckan lätt att ha koll på de som man kör förbi. Lurigare sedan då man ofta stämplar på olika ställen.

Reimert aka Cerberos är väl att betrakta som lite av klanledare för Österåkermaffian.

GoranS sa:
bsandborgh sa:
Jag plus Österåkermaffian har kommit till Landvetter. 58 km till hotell. Mycket lite regn och mycket medvind. Lätt mosiga.

För oss som är okunniga om medlemmarna i Stockholms nordöstra randogäng, är det några happybekantingar som ingår i Österåkermaffian?

Vi är på natthärbärget. Den väldigt vänliga personalen har dukat fram alla rester som fanns. Vi mår som kungar! Frukost 7 sen trampar vi vidare till Söderköping

Lagt till the pricks;-)

Senast ändrad:
bsandborgh sa:
Vi är på natthärbärget. Den väldigt vanliga personalen har dukat fram alla rester som fanns. Vi mår som kungar! Frukost 7 sen trampar vi vidare till Söderköping
Har hört talas om vanliga människor men väldigt vanliga var något nytt för mig. ;-)

GoranS sa:
bsandborgh sa:
Vi är på natthärbärget. Den väldigt vanliga personalen har dukat fram alla rester som fanns. Vi mår som kungar! Frukost 7 sen trampar vi vidare till Söderköping
Har hört talas om vanliga människor men väldigt vanliga var något nytt för mig. ;-)

Ja alla som inte psyklar 1000 km rundor är ju väldans vanliga (i jämnförelsen).

?

Mobilen dog, men nu är den laddad. Blev ingen stämpel i Vegby pga stängt överallt. Är i Torsvik nu. Funderar på att ta en powernap och fortsätta till Eksjö och se hur det känns. Inte så långt ju och anart blir det ljust. Hallucinerar en del i skogen, men klart medveten om det ;)

Tror vinden mojnat en del. Kändes nästan som medvind men det går att ta i så man får fart (hallucination igen?!). Det gick INTE i motvinden. Och mina knän mår bättre (de var lite känsliga efter jkpg) så klättrar sittandes på lägsta växeln. Går långsamt men knäna klagar inte.

Ja, det är lite tjurigt med nattöppet mellan Torsvik och Söderköping. I Kisa öppnar ICA kl 8 så det är nog först i Åtvidaberg du kan hitta något att handla.

Märkte det, lämnade nyss Kisa. Klarar mig nog. Köpte rätt mycket i Torsvik. Synd att det inte är lite bättre väder, för den här biyen är fin...

Söder om Söderköping kan man förnimma ett lätt duggregn, vinden är fortfarande nordlig och rätt svag. Må färjeavgångarna passa solocyklarens tidsplan!

Tillbaka
Topp