[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Nyköping

Bilagor

• IMG_20170629_234842.jpg
    IMG_20170629_234842.jpg
    266.6 KB · Besök: 58
Otroligt besviken över att inte vara en i sällskapet, men sommarförkylningen har slagit klorna i hela familjen så får beundra er andra tappra på detta sätt, ha en underbar natt.

25 mil på 8,5 timmar ger 34 timmar på hela turen, d.v.s. vi bör förvänta oss målgång runt klockan 7 lördag morgon. ;-)

Ser ut som det är några timmar till med uppehåll men att det under eftermiddagen kan börja skvätta och hålla på med det en bit in på lördagsdygnet.

Det är genuint skitväder i östgötaskogarna runt Åtvidaberg, hoppas det hinner torka upp till i morgon.

Borde snart vara dags för Fristad för mhenry tycker jag. Ser ut att vara ca 65 km mellan Mullsjö och Fristad och det har gått 2,5 timmar sen Mullsjörapporteringen.

Enligt kartan ligger Mullsjökontrollen 80 meter högre än Fristad så det är ju alltså utförsbacke. ;-)

Solo sedan Nyköping. Tror inte jag har blivit passerad, men man vet aldrig. Sov 20 min mellan Gränna och Huskvarna.

Dåligt med planer här. Kör på känsla, men jag sov ett par timmar på en bänk i Seglora för två år sen. Kan bli en repris :)

Om man kikar på SMHIs prognoser ser det ut som att det är någonstans från där fram emot Sexdrega som det kan väntas börja regna. Ser dock inte ut att vara något kraftigt regn och temperaturen verkar inte alltför illa (runt 13 grader).

Bra tuggat Martin och alla andra. Det svider att inte kunna vara med.
Att ha en bänk att sova på låter väl som en kanonbra plan?

Seglora. då har du ju kommit en bit under natten. Bara en långspurt kvar. typ

Angående IngvarW:s förslag:

Som internetcyklist: ja!
Som sällan-brevet-cyklist: nej tack!

Senast ändrad:
Fast från Fristad till Seglora är det vad jag ser 11 mil och även om banan då vänt så att vinden inte längre är hjälpsam så låter det inte som att det skulle behöva dröja till i natt innan mhenry är där.

Jag tänkte mest på oss internetcyklister :-). Nu svävar vi i stor ovisshet om hur det går för alla därute på vägarna. Vi får börja med livesändningar tror jag på det så kallade internätet.

Vad har hänt med nieves och Grimpeur månntro? Den senare rapporterade ju från Ödeshög, men det var 7 timmar sen. Och mellan Ödeshög och Mullsjö är det ca 10 mil.

Jag är i Fristad. Magisk medvind. Ännu inget regn, men skvätt hotande några gånger. Jag och Grimpeuse håller ungefär samma tempo som Bengts 5 manna klunga och vi syns vid depåerna.

OK, är det någon som brutit sig loss, tappat eller brutit av de sju som var före er tidigare? En 5-personsgrupp + mhenry blir ju bara sex personer.

Tillbaka
Topp