[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

ohellstrom sa:
Spurten startar väl vid ca 800k...

Min första 100-milare tänkte jag att nu är vi nästan hemma när vi passerade Borlänge. Eftersom Petert ville att vi skulle se Fagerstas nattliv också hade vi då cirka 15 mil kvar den gången. Så för orutinerade långcyklare är det kanske 850 km som gäller.

Hoppas ni som är ute och cyklar får gynnsamma vindar och inte allför många regnskurar på er.

Jag, Schlocum mfl har nu stannat för natten strax efter Landvetter.

Har varit en riktigt seg historia detta med sidamot/motvind i mer eller mindre 480km.
Sömnig som tusan sen Linköping, hoppas morgondagen blir bättre.

Stämplar landvetter. Kom hit 2130. Cirkus 3,5 mil till Sätila Kajutan där vi skall sova. Natttröttheten och natt två börjar pocka rejält på dörren. Laddar med kaffe smörgås och socker.

They’re off ... EH, JR och HB är igång igen, mellan 5 och 6. Att döma av Stravaaktiviteten är förmodligen Åsa och Henrik också.

Själv tyckte jag att det var lite kyligt även med en varm kopp kaffe i handen.

Det är så gott som vindstilla. Jag hade hoppats på att de skulle få lite medvind nu.

Kör så det värmer!

Ni är alla mina hjältar och förebilder. När jag blir stor vill jag bli som ni. Snart hemma och kan vandra på gatorna som vanliga människor.

ohellstrom sa:
Hagen tog enligt uppgift en ganska rudimentär tupplur på ca timmen liggandes på marken.

Bättre än de flesta alternativen. Det knepiga i dyl situationer är hur man utvärderar markens beskaffenhet, mjuk men blöt gräs/mossa vs hård men väldränerad singel

NLC sa:
ohellstrom sa:
Hagen tog enligt uppgift en ganska rudimentär tupplur på ca timmen liggandes på marken.

Bättre än de flesta alternativen. Det knepiga i dyl situationer är hur man utvärderar markens beskaffenhet, mjuk men blöt gräs/mossa vs hård men väldränerad singel

Lastkaj med utstickande tak och tillgång till wellpapp från gamla leveranser har jag hört skall vara creme de la creme. Bra om man vaknar innan lastbilarna kommer.

NLC sa:
ohellstrom sa:

Soluppvärmd asfalt. Mumma för själen.

Hyresläpp har jag hört talas om och lagt på minnet.

Fantastiskt.
Jag tror jag såg haggen live på cx ifjol. Han pratar engelska va? En jäkel att heja på sina kompisar iaf.

Bilagor

• Screenshot_20190706-091047_Instagram.jpg
    Screenshot_20190706-091047_Instagram.jpg
    133.9 KB · Besök: 204
Stämplar i Vegby. Blev omkörda av sex personer stax innan som stod och drack kaffe när vi kom 9:40. Det har legat bananskal med jämna mellanrum. Antingen så vill någon hjälpa oss att hitta genom att snitsla eller så är någon väldigt förtjust i bananer. Jag åt en bamsestor frukost vilket lett till paltkoma och trötthet hela vägen till Vegby.

Hagen är nu i Kisatrakten.

Schlocum har precis passerat Vegby medan welovewei är hyggligt mitt emellan Landvetter och Vegby.

Sen verkar emilh gått in i spökmod medan Lisas flagga helt plötsligt hoppat från Sthlm till Landvetter.

Senast ändrad:
GoranS sa:
Han är nu i Kisatrakten.

Schlocum har precis passerat Vegby medan welovewei är hyggligt mitt emellan Landvetter och Vegby.

Sen verkar emilh gått in i spökmod medan Lisas flagga helt plötsligt hoppat från Sthlm till Landvetter.

Inte sett till TABR-finnen på banan?

dlridings sa:
NLC sa:
ohellstrom sa:

Soluppvärmd asfalt. Mumma för själen.

Hyresläpp har jag hört talas om och lagt på minnet.

Ja, bra väder underlättar för en gemytlig sovpaus (utomhus). Och i brist på det vad som helst en bit ovanför marken och helst under tak.

Jag sov fantastiskt mjuk och varm med alufilt i min bivi bag på mossan. Den timmen har gjort sitt och jag trampa med ganska fräscha ben. Känns tusen gånger bättre än förre året då jag inte sov alls faktiskt. Men medvinden och den varma solen bigrar säkert också...

Kul att läsa tråden, den får upp min motivation :) tack!

Jag + Erik hade planer på att köra nonstop, men den planen sket sig då vi var för mosiga i skallen igår.

Nu i Torsvik med Emil-gänget. Bjuder på bild med cykel-cyklist utanför mack:

Bilagor

• EB7A791C-FD7B-448E-ABE3-309757B0B66E.jpeg
    EB7A791C-FD7B-448E-ABE3-309757B0B66E.jpeg
    324.3 KB · Besök: 211
Steel is Real sa:
Jag + Erik hade planer på att köra nonstop, men den planen sket sig då vi var för mosiga i skallen igår.

Nu i Torsvik med Emil-gänget. Bjuder på bild med cykel-cyklist utanför mack:

Härlig bild, precis som det ska vara!

13:10 Torsvik, kört 14 mil idag. Kört i regndimma med stundtals regn. Försökt ta av oss regnkläderna men då kommer det direkt en skur igen. Benen vill liksom inte idag och huvudet känns lika dimmigt som glasögonen. Tror jag åt för mycket förra kontrollen också. Försöker äta mindre denna kontrollen, nöjer mig med raider och kaffe. Åsa går all in och kör enkom kaffe. Vägarna blir lite rakare och lite mindre varierande lutning nu. Inte helt hundra om det blir bättre eller sämre.

Bidrar med en bild fr Torsvik. Det har regnat hela dan - less.

//Wei

Bilagor

• BA7EB84C-3039-4C30-B0CB-857B6EA7CADC.jpeg
    BA7EB84C-3039-4C30-B0CB-857B6EA7CADC.jpeg
    310.9 KB · Besök: 212
1700 kommit till Eksjö. Regndimman övergått i regelrätt regn. Pignat till rejält. Det funkade både för mig och Åsa att minska matintaget. Nu blir det Pizza, inte så bra cykelmat men gott. Det är cirkus 13 mil kvar till Natthärberget.

NLC sa:
dlridings sa:
emilh sa:
Håller på att krisa i Kisa.

Vänsterknät har gjort ont sen Mullsjö och senaste 20 milen regn har gjort sitt.

Ibuprofen. Det hjälper. En bit chockad och en varm kopp kaffe.

Djupa andetag och tänk positivt. Detta klarar du. Du har kört starkt.

Man ska bli lite mosig i knät på Södertäljes 100-milare, det är sen gammalt
https://happyride.se/forum/read.php/1/2699681/2713919#msg-2713919
Total kollaps på musklerna ovanför vänsterknät. Inte bra.

Hur lång tid tog det innan den där svullnaden gick ner?

NLC sa:
dlridings sa:
emilh sa:
Håller på att krisa i Kisa.

Vänsterknät har gjort ont sen Mullsjö och senaste 20 milen regn har gjort sitt.

Ibuprofen. Det hjälper. En bit chockad och en varm kopp kaffe.

Djupa andetag och tänk positivt. Detta klarar du. Du har kört starkt.

Man ska bli lite mosig i knät på Södertäljes 100-milare, det är sen gammalt
https://happyride.se/forum/read.php/1/2699681/2713919#msg-2713919

Vänsterknä ser lite väl spinkig ut. Tur att högerknät kunde dra lasset.

Tillbaka
Topp