[Kalender] Randonnée 1200 km, Södertälje 2021-07-08

Ja, den delen piggade även upp på det omvända varvet - raka spåret in till Södertälje sen lite berg-och-dalbana i eftermiddagsvärmen samtidigt som man försökte räkna ut om det var bråttom eller inte till färjan. Slutade såklart med att vi hann bada fötterna i Bråviken.
Jo du har ju testat bägge hållen också?

Nu är gänget i Landvetter. Är i Göteborg men inte sugen att åka till Landvetter för att heja. Öronbedövande regn i Gbg just nu.
20210709_165656.jpg

Närmar sig Varberg. Dålig koll på avstånd därnere men det verkar inte bli någon tidig sänggång om de ska till Falkenberg. Incheckning vid midnatt?!

Närmar sig Varberg. Dålig koll på avstånd därnere men det verkar inte bli någon tidig sänggång om de ska till Falkenberg. Incheckning vid midnatt?!
Låter som en rätt bra träff på kontroll och man kan hamna bra mycket sämre på kortare lopp. Jag och Grimpeuse har checkat in kl 05:00 isch i Linköping på en 60 mila för nattvila. Nattportieren hamnade då i djupa bryderier då systemet endast godkände incheckningen för nästa.

Låter som en rätt bra träff på kontroll och man kan hamna bra mycket sämre på kortare lopp. Jag och Grimpeuse har checkat in kl 05:00 isch i Linköping på en 60 mila för nattvila. Nattportieren hamnade då i djupa bryderier då systemet endast godkände incheckningen för nästa.
Jo, med randoreferensramar är det säkert en bra framkomsttid. Min kommentar var mer skriven utifrån "normala" människors perpektiv.

Uppdaterad prognos skulle kunna vara 01.30 då det fortsatt har en liten bit kvar till Falkenberg.

Verkar som de lämnade hotellet strax efter åtta. Ser lite konstigt ut på spotwalla med kontrollen (röda pricken) som spåret efter cyklisterna inte går upp till. Antar dock att det kan ha att göra med att det är en viss tid mellan registreringarna.
1CC13914-670A-4E2C-AF55-86E19A6767CC.png

134 km till sängen i Kisa.
Verkar som de lämnade hotellet strax efter åtta. Ser lite konstigt ut på spotwalla med kontrollen (röda pricken) som spåret efter cyklisterna inte går upp till. Antar dock att det kan ha att göra med att det är en viss tid mellan registreringarna.
Visa bilaga 500208
Det är fri stämpling på kontrollorterna. Vi stämplade så klart på hotellet!

Vi har tagit oss till Torsvik vid E4an. Skönt att ”lumpy” delen av banan är avklarad! Mycket regn idag men ska ordna till sig nu i kväll. 134 km till den väntande sängen i Kisa!
Heja, heja! Ambitiöst val av andra natt. Det brukar vara långa och sega backar innan Kisa. Inte kört 120 milaren men minns sträckan innan Kisa som en av de tuffare på 100 milaren.

134 km till sängen i Kisa.

Det är fri stämpling på kontrollorterna. Vi stämplade så klart på hotellet!
Ah, min hjärna spelar mig uppenbarligen något spratt. Jag hade fått för mig att det var specifik stämplingsplats just vid donken i Falkenberg för att sträckan skulle bli tillräckligt lång. Uppenbarligen fel då.

Gissningsvis senare sänggång denna natt än föregående. Är väl en bit upp till Kisa och de lär väl börja känna av att de cyklat en bit. Om det dessutom är som Grimpeur säger att det är en del upp och ner kan man ju tänka sig att det inte blir ngn racerfart sista biten till nattvilan.

Tvetavägen. Inte långt kvar nu. Hinner nog inte bli mörkt på riktigt förrän de är i mål.

Ser ut som hjältarna är i mål. Härligt!
Sekretariatet har tömt lådan. Två i mål vid 23:15 och två vid 23:25. Det vill säga att samtliga startande kom i mål och med god marginal till snöret. Man kunde se på tre av korten att det hade regnat en hel del på kvartetten. Stort grattis till prestationen!

Vän av ordning blir ju här lite nyfiken, var det en sen utbrytning som skapade luckan eller långvarig klappjakt genom den svenska sommaren?

Vän av ordning blir ju här lite nyfiken, var det en sen utbrytning som skapade luckan eller långvarig klappjakt genom den svenska sommaren?
Har inte hunnit kolla korten. De tvenne vid 23:15 hade måltiderna 23:14 respektive 23:15. De två andra 23:25 respektive 23:25. Min gissning är att kvartetten höll ihop men när det närmade sig målgång fick någon bråttom och då sprängdes kvartetten. Kan varit tågtid, nyckelhålsinkontinens, fru som väntade ingen aning men inte helt ovanligt att man splittras strax innan mål. Det jag vet är att alla kan känna sig stolta efter att ha klarat av en rätt så tuff 120 milare. Kanske får vi svaret nedan, under rubriken kvartetten som sprängdes.

Har inte hunnit kolla korten. De tvenne vid 23:15 hade måltiderna 23:14 respektive 23:15. De två andra 23:25 respektive 23:25. Min gissning är att kvartetten höll ihop men när det närmade sig målgång fick någon bråttom och då sprängdes kvartetten. Kan varit tågtid, nyckelhålsinkontinens, fru som väntade ingen aning men inte helt ovanligt att man splittras strax innan mål. Det jag vet är att alla kan känna sig stolta efter att ha klarat av en rätt så tuff 120 milare. Kanske får vi svaret nedan, under rubriken kvartetten som sprängdes.
V testar så här @bsandborgh så får vi se om vi får något svar om dramat :giggle: i fråga.

För övrigt; starkt kört av alla fyra deltagare!

Vi delade på oss i Stigtomta. Vi två som inte lider av ”gravitationshandikapp” fick köra som vi ville i backarna och de andra två slapp känna sig stressade. Tanken var att jag skulle hinna sova en stund på Hittigs gräsmatta och sedan säkrare kunna köra bilen hem. Men det diffade som sagt bara en kvart så någon tupplur blev det inte. Det blev Chic’s ”Good Times” och en massa andra gamla godingar på högsta volym istället!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp