[Kalender] Randonnée 200 Barkarby - Tour de Ötzi

Mer bilder i väntan på att det ska komma nån nångång.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    67.4 KB · Besök: 45
  • image.jpg
    image.jpg
    66.2 KB · Besök: 57
  • image.jpg
    image.jpg
    69.7 KB · Besök: 49
Många hjältar idag!
Krävs ett och annat att starta med den väderleksprognosen och därefter cykla i den. Vi fick även se ett nytt inslag i randonneurcyklingen med att det inte är pannbenet som sätter gränsen utan farbror blå. Själv har jag inte hört talas om detta i Sverige. Vet att problemet förekommit i Turkiet där man inte får cykla nattetid om jag inte missminner mig (eller var det Grekland). Jag tycker spontant att det låter som ett mkt klokt beslut av blå men kan samtidigt på ett högre plan tyckas som absurt att stoppa den trafikantkategori som kan tänkas bli påkörd istället för att stoppa den trafikantkategori som man är rädd för att de inte kan hantera väglaget och köra på de oskyddade. Men jag antar att alltför lite av de samhällsnyttiga transporterna sker per cykel såsom mat, poliser, brandbilar och ambulanser. Och för den enskilde farbror blå som inte kan ändra systemet så är det kanske det bästa sättet att rädda randonneurliv på.
Återigen många hjältar idag och en rejäl blandning av tacksamhet och avund att jag själv inte fick vara med om detta.

VH Henrik

Nu borde de väl ändå snart kommit fram? 30 km och här i sydvästerort har det iaf slutat snöa och blåsa...

Aliide skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu borde de väl ändå snart kommit fram? 30 km
> och här i sydvästerort har det iaf slutat snöa
> och blåsa...

Ja, lite svagt att det tar sån tid tycker jag (ifrån soffan)!

Efter att ha blivit avplockad från banan blev det tåg hem. En öl, dusch och lite mat senare är man på topp igen.

Seerinmian skrev:
> Bugar mig, sjunker ner på knä och krälar i
> stoftet. All heder åt er!

+1

/Håkan

Flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap, flap

Det var ju synd att man missade detta.

Vic skrev:
> Idioter! Grattis, bra kämpat!
Apsolutly

Är alla lyckliga nu? Längtar ni redan till nästa år och hoppas på mer utmanande väder? Sov gott galningar! Det har ni verkligen förtjänat.

Per-Anders, jag har ju ditt baklyse (tack för lånet!). Om du PM:ar din adress så skickar jag det. Annars så får vi se till att ses snart igen på något lopp så du kan få tillbaka det.

Grattis alla galningar som cyklade runt största delen av Mälaren idag.
Grymt imponerad!
Solskenscyklister väntar in solen!

Oskar skrev:
> Jag är uppriktigt imponerad av alla er idioter
> som genomförde detta!

+1 :-)

Kom just hem från vinavslutning hos grannarna. Jösses vilken dag det blev! Bästa Ötzin nånsin. Stort tack till alla som var med och ni som peppade i tråden. Kommer nog somna rätt snabbt ikväll. :)

Kort rapport från kalasmiddag hos Beerfot som tillsut fick rädda mig. Han har hällt i mig för mycket snaps vin o wirre. Fick dock rädda mig först från KBCK-bordet på LB.

Kort rapport från en omväxlande runda
Ca 20 ut från start
Hårt motvindstugg i 30-40 på dubb med jobbiga förningar till Södertälje.
Taggade dårar kostade på sig 5 min ståfika där. Med pigga ben ville jag hänga på.
Ännu högre fart med lite vind i ryggen till Strängnäs. Klungan splittrades i flera grupper.
Snabb ståfika på chokladkaka o Cola Samt flaskpåfyllning.
8 man vilse i Strängnäs....
Vädret vände på 10 min, till hård blötsnö som vräkte in med upp till 20 m/s från öster. Jag öppnade inte mitt högeröga på 3 mil.
Från Enköping var vi bara 5 kvar. Mollo, E Lönn, Martinsson med polare och jag.
I stigningarna från Enköping kände jag att min offensiva åkning först 15 hade kostat. Mitt i snökaoset på 263 beslöt jag att släppa.
Nu tog det totalstopp i motvind och 10 cm blötsnö. Något måste hända. Ringa på undsättning eller nå Bålsta? Jag slet fram regnjacka och torra lobsters från styrväskan. Käkade en isostar, vräkte i mig Vitargo och hoppade i diket för plogbilen.
Nu återvände livsandarna och jag började trampa. Efter 10 min dog batteriet i 858an. Körde på med nöddioden för att hitta ljus att byta batteri. Det ordnade sig samtidigt som det slutade snöa 7 km från Bålsta.
Klev in på Shell nöjd m mig själv hittandes gänget med frossbrytningar inne på macken.
Fikade rätt snabbt och stack ut m gänget som gick igång på kaffe/energidryck/Cola cocktails i flaskorna. Vi sladde fram till målet på både plogade och helt oplogade vägar.
Mollo tog skylten. Vi gick i mål tillsammans.

Min första Ötzi blev minnesvärd!
Tack alla o kul att återse dig Erik.

God natt
Oscar

Så trevligt som en Ötzi i australisk sommar var, så är jag ändå ledsen att jag missade detta! Vilken runda ni fick :-)

Vilken höjdare! Sån jävla misär! Allt gick ju så bra fram till Strängnäs....sen hände något och det blev värre och efter Enköping blev det ännu värre. Snökaos!! Vi blev stoppade av farbror blå någonstans i ödemarken påväg till Bålsta som tycker vi skulle sluta cykla. Magnus förklarade för dom att det inte var ett alternativ..så vi cyklade vidare. Det var inte mycket trafik så det kändes lugnt, det var dock jäkligt svårt att styra och det spårade på vissa sträckor. Killen på macken i Bålsta summerade det hela ganska bra "ni är fan de mest störda människor jag träffat", tack, vilken fin komplimang :-)

Tillbaka
Topp