[Kalender] Randonnée 200 Barkarby

Det här blev ju en riktigt mysig runda i mysigt tempo. Inget regn men lite blött på vägen här och där. Vårblommorna börjat slå ut, massor av tussilago innan Skokloster. Första halvan i ryckigt tempo som sig bör. Sedan blev det något så ovanligt (i randosammanhang) som en vettenkette ner till Skokloster. Inga finfikor på vägen utan målgång och BelPils lockade mera. Efter 6,5h stampade vi in på LB med ett rullsnitt på ca 34. Bra kört allihopa!

Så där, då har man blivit av med Randoskulden. Rullade in på ett folktomt lilla barkaby på 10:19. Typ bland de sista, men jag är nöjd ändå :-)

Hemma efter en fin vårdag
Först 9 mil i bland den ryckigaste klunga jag suttit i. Vart annat lok försökte överleva och nästa gjorde sitt för att dra sönder. Inget att säga om, jag hade inte ben får sådant idag. Efter 9 mil fick jag nog och letade flyt i mindre grupper. Avslutade sista milen med bra tryck på pedalerna i partempo tillsammans med SvenC
Blev 7 tim och 32 i snitt samt en KOM på gruset. Jag är helnöjd!

Korttidsboendet hade guldkant.

Regnet uteblev väsentligen (med undantag för några stänk). Däremot är jag lite kritisk till kommunerna norr om centrala delar av Stockholm - när jag rullade ner till pendeln en bit söder stan i morse så var det väsentligen torrt men när jag klev av pendeln i Spånga var det blött. Detta höll i sig en bra bit på vägen mot Sigtuna. Har inte norrortskommunerna insett att deras mest grundläggande uppdrag är att hålla vägarna torra när de får ynnesten att få besök av randonneurer? Jag känner mig faktiskt lite kränkt!

Apropå kränkt så kränkte mina ben mig ordentligt i trakterna av Skokloster. Alternativt tappade jag dom, för det fanns inget att trampa med alls. Om någon hittat ett par ben i något dike längs vägen och plockat med sig dom skulle jag vara väldigt intresserad av att få dom åter. Hittelön utlovas.

I övrigt, var första gången jag åkte denna tur. Som alltid när man startar lite närmare stan blir det ju lite transportcykling som inte är jätterolig i början och slut. Mellan Sigtuna och Kungsängen tycker jag dock att det huvudsakligen var trevliga vägar. Plus för glest med trafik. Dessutom kul att träffa och cykla med en del människor som man inte stött på tidigare.

Jaha, då var min första brevet någonsin avklarad. Jag gillar ju att orientera och gillar att cykla, så 20 mil linjeorientering på cykel blev extrakul. (Kändes som lite fusk med gps dock.)

Båda målen nådda: 1.05 tillgodo på 10-timmarsmålet, och ingen kramp. Fick sällskap och trevliga samtal med Wei de sista sju milen också.

Vägde cykeln när jag kom hem: 16,5 kg med en halvfull flaska och styrväska. Till nästa runda ska jag nog montera av pakethållaren...

Tack & bock.
Trevlig runda på fina vägar!
Jag körde mycket solo vilket var trevligt,
Regnet ville sig inte riktigt vilket var skönt.
Bitvis solsken, det ni.
Målgång med belPils e ju i ren världsklass.
Nu soffdöden.

Jag satt med i förstaklungan tills jag nån mil innan Järlåsa åkte av, sönderkörd och halvbonkad. Sällskapade med Fjärdebrunn m.fl. ner mot Skokloster, de väntade gentilt in mig när jag blev avhängd men lämnade mig sen för död på skoklosterfiket. Där hängde jag kvar bra länge till jag fann en olycksbroder som tröttheten också tagit, vi sällskapade sista milen i lätt snacktempo. Rullade in på lilla barkarby på strax över 8 timmar, några minuter sämre än förra året men grymt mycket tröttare.

Stort tack till arrangörer och deltagare som gör detta till en riktigt kul uppstart på säsongen!
/Marte (hovetsnubben på vit stålcross)

image.jpeg

Några bilder är bättre än inga bilder. Högt snitt och en fin belgare mellan stämpling 2 och 3 kommer jag att minns från den här dagen. Trevlig afterbike på LB var det också samtidigt som fler och fler cyklister fyllde på. Hörde att det var 70 stycken som kom till start. Såg inte Göran?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    205.9 KB · Besök: 29
  • image.jpeg
    image.jpeg
    392.3 KB · Besök: 29
Marte sa:
Jag satt med i förstaklungan tills jag nån mil innan Järlåsa åkte av, sönderkörd och halvbonkad. Sällskapade med Fjärdebrunn m.fl. ner mot Skokloster, de väntade gentilt in mig när jag blev avhängd men lämnade mig sen för död på skoklosterfiket. Där hängde jag kvar bra länge till jag fann en olycksbroder som tröttheten också tagit, vi sällskapade sista milen i lätt snacktempo. Rullade in på lilla barkarby på strax över 8 timmar, några minuter sämre än förra året men grymt mycket tröttare.

Stort tack till arrangörer och deltagare som gör detta till en riktigt kul uppstart på säsongen!
/Marte (hovetsnubben på vit stålcross)

Satt och skakade på huvudet under din avslutandet harakiri-förning inför Skokloster efter att du tidigare meddelat att benen hade dött. :)
Bra kört!

Oskulden tagen - supernöjd.

Tack de som jag åkte med (Fredrik, Jens m.fl) Fick mina upplevelser av min första Rando-runda att blir kanonbra.

Hade ju fått lära mig att drar man inte så hängs man av :) Tog de visdomsorden och försökte hjälpa till endel tills Skokloster. Det tog ut sin rätt - inte död men inte full av energi eller.

Som tack fick jag åka med de sista milen och kunde med hjälp av gruppen gå i mål på 7:37 - mitt något orealistiska mål på 8 timmar var ett faktum. Hade ju 11,2 mil med bonk som tidigare distansrekord :)

Trevlig runda och bra ordnat.

Blir absolut fler gånger.

S.Englund sa:
GoranS sa:
S.Englund sa:
...
Såg inte Göran?

Var det mig du menade? I så fall såg du mig, dock inte cyklandes då jag var lååååångt bakom dig.

Ja, självklart, det var dig jag menade! Ville bara hälsa men vi får ta det nästa gång.

Hm, undrar lite stilla om du vet hur jag ser ut. Visserligen är jag inte någon som håller speciellt hög profil i grupper, men du måste nästan ha sett mig när jag satt vid Nypans bord på LB. Dessutom stod du max ett par meter från mig när vi gått ut för att höra (nåväl) Johans genomgång inför starten.

GoranS sa:
S.Englund sa:
GoranS sa:
S.Englund sa:
...
Såg inte Göran?

Var det mig du menade? I så fall såg du mig, dock inte cyklandes då jag var lååååångt bakom dig.

Ja, självklart, det var dig jag menade! Ville bara hälsa men vi får ta det nästa gång.

Hm, undrar lite stilla om du vet hur jag ser ut. Visserligen är jag inte någon som håller speciellt hög profil i grupper, men du måste nästan ha sett mig när jag satt vid Nypans bord på LB. Dessutom stod du max ett par meter från mig när vi gått ut för att höra (nåväl) Johans genomgång inför starten.

Det gäller att göra intryck.

Det blev ju en riktigt härlig runda trots lite bråkiga vindar emellanåt och i år var ju grusvägspartiet mellan Sigtuna och Järlåsa nästan i klass med asfalt.
Kul att så många kom och körde och kul med massa nya ansikten och bekantskaper längs vägarna vilket ju är charmen med den här typen av cykling.
Till och med jag tyckte det var roligt att cykla igen trots avsaknad av både ben och lungor :-)

Tillbaka
Topp