[Kalender] Randonnée 200 Barkarby

Äntligen säger alla vi som inte hade tid (eller ork) att köra södertäljes 20 milare på långfredagen.
Anmäl via vår hemsida: http://stockholm.randonneurs.se/wp/anmalan-barkarby/
Medtag bra väder, glatt humör och vårpigga ben.

Rundan är samma som förra året: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zkgbqlvldevraohn
Däremot rekommenderar jag att man använder en alternativ väg genom Akalla pga att Akallalänken inte är lämplig för cykling just nu (och inte annars heller).
Förslag på alternativ väg genom Akalla:http://kartor.eniro.se/m/ioKV5

Edit: Ny information om alternativ väg genom Akalla.

Senast ändrad:
Bump!

Efter dagens runda vågar jag skriva i tråden :-) Hade tänkt skriva i motsvarande tråd för ett år sedan, men då satte knä-ont stopp för det.

Funderar om det är enklast att ta pendeltåget, hoppa av i Sollentuna och cykla sista biten till start om man kommer från Uppsala. Någon mer från Uppsala som planerar att köra?

Prognosen just nu: Inget regn, ganska måttliga vindar och inte i närheten av frysgrader i starten.

Kan inte vara korrekt, det är ju ingen misär alls. Prognosen måste ha fel.

Jag kan redan nu se framför mig hur jag sitter med en öl i solen på LB's!

IT avdelningen verkar fått igång bekräftelsemailet också, kanon!

Varför så tidig start?

Det är ju för tusan bara 20 mil så vi kommer hinna hälla i oss ordentligt med öl även om vi startar vid t ex 9.

Dessutom
När jag söker på sl.se eller via Res i Stockholm-appen verkar det som det inte går några pendeltåg ut från stan på morgonen 9/4 ?!
Samtliga resrutter går över Sollentuna och sedan buss...

Någon som åker bil från Nacka eller kan plocka upp mig och plaståket i stan är jag mycket tacksam.

Tågen är inställda p.g.a. bygge av nya spår, för visst är det vecka 14??

Vecka 14 och 17:
Inställd trafik mellan Spånga och Kallhäll från fredag klockan 22.30 till natt mot söndag klockan 04.30.
Inställd trafik mellan Spånga och Bålsta från söndag kl. 04.30 till natt mot måndag kl. 04.30.
Buss 35A och 35D ersätter.

Anmäld och klar. Det var en fin runda förra året så den kan man inte missa.

Jag tar tillfället i akt och informerar om att bron över Fyrisån vid Flottsund är under ombyggnad. Det finns en smal tillfällig bro, 1 bilist + 1 cyklist samtidig på bron är 1 för mycket. Jag rekommenderar (av egen erfarenhet) att följa trafiksignalerna även om det blir några minuters väntan.

Pocketfulofcash sa:
Funderar om det är enklast att ta pendeltåget, hoppa av i Sollentuna och cykla sista biten till start om man kommer från Uppsala. Någon mer från Uppsala som planerar att köra?

Jag kan nog ordna biltransport till Barkarby om du vill åka med. Hem är lite osäkert förnärvarande.

Sven C

Tack för tipset om bron. Förra året drog (Lingon vill jag minnas....) iväg oss på en strategisk felkörning, rakt fram, där så klungan splittrades. Iofs jäkligt kul lagtempo i 6 mil innan vi kom ikapp. Jag bonkade tack vare det senare vid Skokloster.

Jag löser transportproblemen via mitt korttidsboende i Hässebly. Frun lägger in mig där när jag börjar yra om att jag kan behöva skjuts tidigt på en lördagsmorgon.

Pocketfulofcash sa:

Fungerat fint så när jag åkt till Barkarby förr. Senaste våren åkte Kanalvägen, diverse cykelvägar runt Akalla (se bara till att köra rätt i snurret efter E4) och sen Norrviksvägen. Har varit lite snuvig så lovar inte något, men det är en fin tur.

Apropå Akalla så är det just nu ganska rörigt med vägen som går utanför Akalla då men har gjort en ny tillfällig väg i samband med byggnationen av förbifarten. Stora vägen är inte lämplig att cykla på anser jag men jag ska se om jag kan snabbreka en ny väg genom Akalla och har en idé om lämplig väg.

Jag förstår inte vad problemet med pendeltåget ska vara: den går enl. sl.se till Spånga och därifrån är det några minuters cyckling till starten. Det kommer t.ex. en till Spånga kl 07.10.

Ser fram emot rundan!

neron sa:
IngvarW sa:
Newbien är och yrar om samma gamla vanliga lumparminnen med lumparkompisar i Norrland i helgen så missar tyvärr...

Meh! Där sprack min strategi... hade ju tänkt ta rygg på Sumocyklisterna!

Vi skall försöka drälla in på någon mer innan sommaren. Lite ont om tid och behöver även samträna med vårt SUB8 gäng.. hörs!

kitzblitz sa:
Jag förstår inte vad problemet med pendeltåget ska vara: den går enl. sl.se till Spånga och därifrån är det några minuters cyckling till starten. Det kommer t.ex. en till Spånga kl 07.10.

Ser fram emot rundan!

Cykla från Spånga? Du är inte klok, det är ju JÄTTELÅNGT! ;-)

Kan gladeligen meddela att även jag själv kör trots avsaknad av ben men i lugn och fin takt.
På lördag sker också slutstämplingen på Lilla Barkarby - ordningen är återställd :-)
Vädret verkar ju också bli bra och en kaffe och glass vid stämplingen vid Skoklostermacken blir nog bra innan man rullar tillbaka till Barkarby.
Det här ska bli kul!

nypan sa:
Kan gladeligen meddela att även jag själv kör trots avsaknad av ben men i lugn och fin takt.
På lördag sker också slutstämplingen på Lilla Barkarby - ordningen är återställd :-)
Vädret verkar ju också bli bra och en kaffe och glass vid stämplingen vid Skoklostermacken blir nog bra innan man rullar tillbaka till Barkarby.
Det här ska bli kul!

Kul att få sällskap då!
Ses

nypan sa:
GoranS sa:
Total avsaknad av ben, men skapligt väder. Hm, blev svårt det här ...

Nu har du ju skrivit X antal gånger i tråden.
Vi ses på lördag.

Äh, att bladdra på i brevttrådar utan att cykla har jag gjort många gånger förr. Har inga hämningar där. Men, kör i vinn då, jag ger det ett försök. Fort kommer det dock inte att gå. Får satsa på att hitta något riktigt njutargäng. I värsta fall får jag väl bryta i Häggvik och ta pendeln!

GoranS sa:
nypan sa:
GoranS sa:

Vi ses på lördag.

Äh, att bladdra på i brevttrådar utan att cykla har jag gjort många gånger förr. Har inga hämningar där. Men, kör i vinn då, jag ger det ett försök. Fort kommer det dock inte att gå. Får satsa på att hitta något riktigt njutargäng. I värsta fall får jag väl bryta i Häggvik och ta pendeln!

Jag tycker det skulle vara värt hela resan till Barkarby att få vara med och ge Göran ett bra läge inför skyltspurten.

S.Englund sa:
GoranS sa:
nypan sa:
GoranS sa:

Vi ses på lördag.

Jag tycker det skulle vara värt hela resan till Barkarby att få vara med och ge Göran ett bra läge inför skyltspurten.

Är det en snygg stängning som gör att jag säkrar lantern rouge-platsen vi snackar om? Om jag normalt sett kanske skulle kunna hänga med en liten bit så är läget med benen f.n. sådant att jag är tveksam om jag ens hinner se dig i starten! Dessutom accelererar jag som en segelbåt i stiltje, så spurtande är inte riktigt mitt gebit.

Jag körde ett sista pass hem i snålblåst och duggregn över några förortsmil i söderort på järnkorset. Det gjorde mest ont att hålla tempo.

Ska bli skönt med väder och lättad plast mellan benen på lördag.

När blir rundan klar för download Nypan?

Fjärdebrunn sa:
Jag körde ett sista pass hem i snålblåst och duggregn över några förortsmil i söderort på järnkorset. Det gjorde mest ont att hålla tempo.

Ska bli skönt med väder och lättad plast mellan benen på lördag.

När blir rundan klar för download Nypan?

Rundan är samma som förra året: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zkgbqlvldevraohn
Däremot rekommenderar jag att man använder en alternativ väg genom Akalla pga att Akallalänken inte är lämplig för cykling just nu (och inte annars heller).
Förslag på alternativ väg genom Akalla:http://kartor.eniro.se/m/ioKV5

Uppdaterar även i första inlägget.

Tillbaka
Topp