[Kalender] Randonnée 200 km Barkarby - 2020-08-01

Pellefa

Medlem
Hej jag försöker ladda ner GPX filen men lyckas inte, länkarna till de andra Barkaby rutterna fungerar men inte denna :-( Har någon den sparad lokalt?

dman

Aktiv medlem
Hej, kollar nu på kartan över brevet på lördag. När man importerar gpx filen till Movescount eller Google Maps så kommer det fram en liten annorlunda runda än den som visas på AllTrails, t.ex. i slutet kör man höger om E18 och det finns en "sväng" innan Kungsängen (se skärmdump).
Kan ni dela en "officiell" kml fil som går att användas på Movescount eller Google Maps? På AllTrails ("officiell" länk) finns det begränsade möjligheter att t.ex. skriva ut kartan. Tack!

1596143020447.png

se92923

Medlem
Har inte koll på vad detta kan bero på, verkar knasigt. Jag antar att GPX-filen laddats ner från alltrails? Denna bör betraktas som den officiella.

Om något annat verktyg (MovesCount eller så) "gör saker" med spåret vet jag inte. Kan det vara nåt med att dessa verktyg inte känner till vissa cykelvägar och routar om efter det? (efter stäket går ju spåret på en cykelbana en bit t ex)

Det finns i nuläget inga planer på att distribuera andra filformat. Just nu är det Alltrails som används för kartor/spår. Det kan säkert komma att ändras och ses över på sikt -- men det blir nog för mycket overhead i administrationen att hantera en massa olika kombinationer och ev egenheter hos olika tjänster.

Beroende på kart-behovet så kanske en eller flera skärmdumpar från alltrails vara ett alternativ?
Om det finns nåt snitsigt och automatiskt sätt att konvertara GPX till KML så bör den som vill kunna göra det själv?

Hej, kollar nu på kartan över brevet på lördag. När man importerar gpx filen till Movescount eller Google Maps så kommer det fram en liten annorlunda runda än den som visas på AllTrails, t.ex. i slutet kör man höger om E18 och det finns en "sväng" innan Kungsängen (se skärmdump).
Kan ni dela en "officiell" kml fil som går att användas på Movescount eller Google Maps? På AllTrails ("officiell" länk) finns det begränsade möjligheter att t.ex. skriva ut kartan. Tack!

Visa bilaga 432815

Visa bilaga 432815
Det går att välja massa olika format när man laddar ner spåret från Alltrails. Finns en rullmeny att välja på efter att popupprutan kommit upp. Där går det bland annat att välja KML.

dman

Aktiv medlem
Det går att välja massa olika format när man laddar ner spåret från Alltrails. Finns en rullmeny att välja på efter att popupprutan kommit upp. Där går det bland annat att välja KML.
Precis, men när filen sen laddas upp på andra tjänster (t.ex. Google maps) så kommer runda upp lite annorlunda.

Peth

Aktiv medlem
En enkel lösning är att inte använda sig av Google Maps. Är det telefonen som står för navigationen så finns appar i form av BikeGPX eller RidewithGPS som löser problemet.

Precis, men när filen sen laddas upp på andra tjänster (t.ex. Google maps) så kommer runda upp lite annorlunda.

Det finns en uppdaterad version. Tror du använt dig av den gamla. Där är det lite annorlunda dragning genom brunna/Kungsängen och även biten från Stäket och in i mål.

Prova denna så borde det bli rätt:

dman

Aktiv medlem

Det finns en uppdaterad version. Tror du använt dig av den gamla. Där är det lite annorlunda dragning genom brunna/Kungsängen och även biten från Stäket och in i mål.

Prova denna så borde det bli rätt:
Just det! Jag använde mig av den gamla som jag hade lagt ner ett par veckor sen. Stort tack för hjälpen!

Mange.

Aktiv medlem
Jag lyckades få till en sen anmälan igår, efter att ha kikat på kalendern så kändes denna som lämplig och Uppsala 600 som avslut för serien.
Kroppen var med på noterna och knät ville lixom också vara med efter lite övertalning.
strålande sol och bra vindar blev ett lyckat avslut på denna vecka.
vi körde på bra och höll ihop till Sigtuna, I Järlåsa var leden tunnare och några vill släppa för lunch och andra för tempot.
i Skokloster var vi bara 5 kvar, 3 ville äta så Jag och en till rullade vidare, redan vid vägen utanför Skokloster släppte han och jag solokörde sista milen, gott mod, pigga ben och gynnsamma vindar så kunde jag klocka in 1615 på Lilla Barkarby.

Pugilism

Aktiv medlem
Fin fint väder. Var den första att släppa gruppen mellan Sigtuna och Järlåsa. Tog sen ett eget tempo rullade in ca 17:20.

Tack alla för sällskap och en kanonfin runda. Den för mig nya avslutningen från Kallhäll och in var en förbättring av rutten tycker jag.

Pellefa

Medlem
Tack alla för sammanhållningen tills jag släppte i Järlåsa. Checkade in 18.30 efter kramp sista 30, var lite övermodig i början... Och såklart speciellt tack till arrangören!!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer