Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2023-04-01
Beror mycket på vädret och mental beredskap hur härligt det upplevs. Du hinner klämma in ett par 10-12-milare till dess. Då känner du din kondis bättre och har bra utsikter för en god tur. Som skrivits i andra trådar är långa träningsturer den bästa träningen.Hej. Jag är väldigt sugen på att testa detta! Några frågor. Hur långt bör jag ha cyklat innan för att det ska vara någorlunda härligt? 5-8 mil vet jag att jag klarar av men det kanske är för lite? Tack.
Tack för svar. Jag har planerat in ett par turer med 10 mil drygt och hoppas att de känns härliga. Vädret tror jag att jag kan överleva med vet inte hur mitt ankpsyke är ;)Beror mycket på vädret och mental beredskap hur härligt det upplevs. Du hinner klämma in ett par 10-12-milare till dess. Då känner du din kondis bättre och har bra utsikter för en god tur. Som skrivits i andra trådar är långa träningsturer den bästa träningen.
har du cyklat 10milare innan så är detta inga problem
Ät mer och börja tidigt.ja men då måste jag ju testa, jävlar vilken pepp som infann sig! jag körde södermalm-torö t&r förra veckan typ och fick ihop 14 mil. det funkade ok. dock blev jag tom på energi(föda och dryck) ganska snabbt. får försöka hitta lite tips om hur jag löser detta på ett bättre sätt.
Och undvik att ha för bråttom.Ät mer och börja tidigt.
Det går att bli proppmätt om man vill.Sedan har du 3 stämplingar på vägen så du borde kunna handla lite fika på vägen :)
yrade runt här på div randonneetrådar igår och fastnade lite för risgrötkorven. ditt tips va? verkar vara smidigt.Det går att bli proppmätt om man vill.
Den är bra om du antingen vill gasa, bara stämpla, eller svulla, dvs käka mkt mellan stoppen. Bita hål och få i sig går även i 35 km/h. Lite som gel. Förvisso lite tung att släpa med men du får ju i dig vätska. Inte så hög kolhydrat-koncentration som man kan tro.yrade runt här på div randonneetrådar igår och fastnade lite för risgrötkorven. ditt tips va? verkar vara smidigt.
Å detta romantiska vattenhål❤️Ica Järlåsa efter 100 km har öppet 10-16
Om nu macken i Skokloster har öppet, google säger stängt och telefonnumret avstängt och mailen funkar inteFörsta kontrollen kan vara svår att proviantera i om du vill ha sällskap på kommande sträcka, det händer att folk stressar för att komma iväg snabbt. Sista kontrollen kräver ett lite längre fikastopp. Efter det är det bara 40 km till mål.
kollar om de har öppet.Och om man vill ha det gött så snabbstämplar man i Järlåsa och lunchar på Salnecke Slott.
ja det vore kul men jag får se hur det känns med ork osv. roligare och lättare att cykla med en eller flera kan jag tänka mig. men pallar jag inte övriga deltagares tempo då kör jag själv eller kanske med nån som är i samma fas.Ska du åka med klungan?
Sigtuna: En bulle och två snickers i fickan och så spring ut, det rullar direkt.
Järlåsa, längre kö med spring i affären och trög kassa. Vatten om man springer in på lagret. Brukar bli lite ståfika utanför.
Skokloster brukar bli lite sitta ner. Annars bara stämpla och åka.
Cyklar du själv gör du som du vill.
Butiken i Skokloster "centrum" har flyttat till nybyggda lokaler öppnade förra veckan med lite tur har även Pizzerian öppnat till 1 aprilOm nu macken i Skokloster har öppet, google säger stängt och telefonnumret avstängt och mailen funkar inte
tack! reflexsele verkar nice. går rutten att ladda ner också?Rutten verkar finnas redan nu på anmälningssidan...
Jag har sett bilder på de flesta sorters reflexvästar vid starter i Randonneur Stockholms regi. Allt från reflexsele till hela reflexvästar. Jag skulle välja något som inte är fladdrigt, trots att jag inte är snabb. Jag har en väst från Craft som sägs vara EN 1150-certifierad (men det är inte ett krav i det här sammanhanget). Jag gillar den för att den fungerar som vindväst samt har meshrygg som ventilerar bra. Jag gillar den inte för att den gör det svårt att nå ryggfickorna.
Skrev jag i tråden? ;-)
Det finns ett avsnitt på anmälningssidan https://www.randonneurstockholm.se/events/nya-varrundan/#gpx med gpx.tack! reflexsele verkar nice. går rutten att ladda ner också?
funkade inte på dator men gick galant till luren. tackDet finns ett avsnitt på anmälningssidan https://www.randonneurstockholm.se/events/nya-varrundan/#gpx med gpx.
Ta de som rullar lättast.Om ni föredrar att jag inte totalt ockuperar denna tråden med en massa frågor så säg gärna till. Jag tänker på det här loppet dygnet runt. Däck. Jag har Continental 4 seasons och Panaracer Gravelking SK 700x38. Jag kollade lite historiska temperaturer 1 april. Det erbjöds -2,+7,+4 och -3 senaste fyra åren vad jag kunde få fram. Vilka däck borde funka bäst till detta brevetloppet? I fredags blev det 12 mil.
Som prognosen ser ut nu dubbdäck. Inte roligt att klota i början av säsongen.Om ni föredrar att jag inte totalt ockuperar denna tråden med en massa frågor så säg gärna till. Jag tänker på det här loppet dygnet runt. Däck. Jag har Continental 4 seasons och Panaracer Gravelking SK 700x38. Jag kollade lite historiska temperaturer 1 april. Det erbjöds -2,+7,+4 och -3 senaste fyra åren vad jag kunde få fram. Vilka däck borde funka bäst till detta brevetloppet? I fredags blev det 12 mil.