[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2023-06-05

Hei, jeg er en randonneur fra Oslo som er i Gnesta siste helg i mai og som gjerne vil bruke anledningen til å få syklet en 200 km brevet og helst Södertörns Pärla, eller Södermanland! Er det mulig å få registrert og gjennomført selv om det ikke er organisert den helgen (og gjerne med start i Gnesta). Jeg forstår at alt da må dokumenteres med GPS (Strava) samt bilder av stempler osv, men hadde vært veldig fint å få anledning.

Hej Erik. Roligt att du vill cykla ett av våra breveter. Det är tyvärr inte möjligt att starta valfri tidpunkt ifrån valfri startplats.

ok, men da kan jeg uansett sykle Pärlan da, starter i Gnesta lørdag den 27.5 om morgenen. Hvis noen vil henge med så velkommen (rolig tempo, gjsn max 25 km/t). Hva er best, medsol eller motsol?

Det här ser ju ut att bli ren propaganda cykling!
1685683896719.png

Familjen gör ett försök på HW. Formen är inte jättebra och jag har en rejält dålig axel. Men vi hoppas på att de gamla randobenen skall rädda oss. Vi startar mao på måndag sedan får vi se hur länge vi orkar hänga med. Känns jättekul att ha ynnesten att kunna komma till start och få anta utmaningen.

Hej.
Varför ligger den här turen ute som Södertörns Pärla i anmälan?
Är inte ”pärlan” loppet som går på våren (vintern) ut till Torö och tillbaka?
Det här loppet är väl den sk Slotts-Rundan?
Jag har uteblivit ettag från cykelsvängen och därmed kanske missat lite?

Även datumet känns lite avigt?
För ett ögonblick tänkte jag att man skrivit fel datum och att loppet skulle gå på nationaldagen istället för den aktuella dagen som ju är en vanlig arbetsdag för många, men så tycks inte vara fallet?

Hursom, har jag tagit ledigt (om det inte regnar) och räknar med att delta.
Men ska man ta med de sedvanliga jordgubbarna och champagne att kalasa på i nån slottspark, eller får man nöja sej med några ”bars” ihop med en byxvarm folkis i närheten av målområdet?

Har jag fått allt om bakfoten?

/Mike

Hej.
Varför ligger den här turen ute som Södertörns Pärla i anmälan?
Är inte ”pärlan” loppet som går på våren (vintern) ut till Torö och tillbaka?
Det här loppet är väl den sk Slotts-Rundan?
Jag har uteblivit ettag från cykelsvängen och därmed kanske missat lite?

Även datumet känns lite avigt?
För ett ögonblick tänkte jag att man skrivit fel datum och att loppet skulle gå på nationaldagen istället för den aktuella dagen som ju är en vanlig arbetsdag för många, men så tycks inte vara fallet?

Hursom, har jag tagit ledigt (om det inte regnar) och räknar med att delta.
Men ska man ta med de sedvanliga jordgubbarna och champagne att kalasa på i nån slottspark, eller får man nöja sej med några ”bars” ihop med en byxvarm folkis i närheten av målområdet?

Har jag fått allt om bakfoten?

/Mike
Det är Södertörns pärla som gäller. Det blir sålunda ingen slottsrunda. Istället så bjuds det på en jubileumsserie för att fira att Sverige fyller 500 år. Lite oklart med etikettsregler för 500 års jubileum. Men nog borde väl champagne och jordgubbar även passa ypperligt till ett 500 års jubileum.

Ser ur att bli en fullkomligt underbar start på HW. När det gäller flaggor, bubbel, gubbar och flaggor så har familjen kommit fram till att det är tisdagen som bör vara fokus. Detta hindrar dock inte bleckblås, körer och smörgåstårtor övriga dagar. Syns imorgon! Då bär det av!

Vi var på samma ställe men käkade pizza och burgare nån dryg timme senare. Jag drack öl! Det plus den här urgulliga grävlingen jag stog å spanade i skogen gjorde det hela till en mycket fin runda.
AJFCJaWYm-1UMQjQAInPyiKlVpMK5CQwJeMKDptp0lyNrkEBLVC-SbMpmlpXpJ-700HZSJvj6HeRyoTD36hS4NdRqi7Lrdo5ECa72vk1C2d7IdcbhFMzF8BWLEQ2_koCjBz5qD4sYwtj_P_ZytWqAqXU4NvPyByhOSjZ8OrUgCCTSixMg9HjsQnkrLkikxurPjynZnfb4-5VaJVSBQEq2fq19WjZyKyEk5dIIpuVnnRqzTcXehsz5JMM84rgZTf4qWHIlKAlD6j5VQ9FF9jjuU8-3CSCNGNI1JliAJwVolh6D4yAi0P6LALrFJt6OpbVb7qBje1huuw8QZu8iII_1D1POzpBbdt6C6i6k8Bl5zGnPt0fQqrdDaE1nNhg9bCrCedXR9t7p62bbFfZXwQRI8ewmtwiGATB3MTKplzA2AMFRou68LRuhtpt9dFFqMHLCJvQ8cKokZzPshJNaSq2aXgjlIpjHGEMXZhRoFmvoGjMVqpYX6KEvHHs_ZF1s-RD3yZ8yMse6IycSH4xkktMw__5Lg3xSE0uJS09SWgHRZTn4qS67nDC4mc8zVFMSmEfwZPNl_w6vv_g_04jRYBVzI16pgpe96BsQIc0Cu5SRO4-WggpjkhkwZ7KenvxE7TI-2_KXaEhJPyfAR33e3in3BzA0ylWx8fBh-KKivavDwQNFmoSDNaZPdJhK5fxEvZN37KQJ2VJraV_b73qfieqmY7yhuU1ZcRsN9_2p2FAOV3SfeAI2ANUs1arlmgtAG0tS8Nzsfn_D85A3F7dvbY0McMRvT0vNESxFIaaXSuAuWvNS1cr7YzGU2e8Oe76WcisA-A5t9RVc6i81r796ejvgVujlJBwa_69XilD3plcJYetUd2uZXF1MFY4CK4yp1QzddUy4YnpIrlhWVVn3Ce-MF4ISAMZhQ=w1398-h1862-s-no

2.2 tums däck och stor randoväska på stytet gjorde motvinden till rena mordet. Punka fick jag också, och lite magknip av att ha iste i vattenflaskorna på det. Gjorde inte så mycket

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp