Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2021-11-20
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Däckval görs nog bäst utifrån väderprognosen så
Tack, då är jag inne på rätt spår.Grova däck brukar kräva stänkor. Håller prognosen i sig kör jag slicks. Om det blir graveln med 28or eller racer med 25or återstår att utreda.
Ser väl helt ok ut för att vara en runda i slutet på november....Prognosen blir allt sämre. Plusgraderna försvinner med rasande fart…
Du får klicka några gånger på pilen till höger så är du snart på lördagens väder.Hm, den där länkningen verkar inte funka så bra. Jag landar på prognos för Stockholm och nu.
OK, jag trodde det var ett misslyckat försök att ge en mer specifik länkning som hade misslyckats då man dels hamnade på en annan dag än den då loppet går och dels på en ort som inte ligger inom banans område.Du får klicka några gånger på pilen till höger så är du snart på lördagens väder.
När det gäller orten för loppet tänkte jag mig inte för riktigt när jag sökte på Stockholm.OK, jag trodde det var ett misslyckat försök att ge en mer specifik länkning som hade misslyckats då man dels hamnade på en annan dag än den då loppet går och dels på en ort som inte ligger inom banans område.
Tror inte jag heller. Det skulle kunna det, men i normalfallet kommer det inte att göra det. Det ökade dock på min misstanke om "länkningsfel" då Stockholm inte är den ort jag hade valt om jag skulle titta på vädret för loppet. Om jag skulle valt en ort hade det förmodligen varit Södertälje (=startorten) eller kanske hellre Järna (lite mer "mitt i").När det gäller orten för loppet tänkte jag mig inte för riktigt när jag sökte på Stockholm.
Tror dock inte att vädret i Stockholm kommer skilja alltför mycket mot Nynäs och Gnesta på lördag.
Jag blev nummer 10. Jag har lite bråttom hem så jag kommer hålla minst 27 km/h vilket kommer bli LITE tungt om temperaturen sjunker och det blir dubbdäck.Tvåsiffrigt antal anmälda; 10 stycken just nu. Inte så pjåkigt för ett brevet i andra halvan av november. Och anmälningen är ju öppen ett tag till.
sigr.cc
Är den GK som PBP väst?@GoranS vi hade lite snärtiga reflexvästar i diskussion tidigare. På det ämnet har jag funderat på denna.
![]()
Sigr
Explore Sigr’s premium road and gravel cycling clothing, where Scandinavian design meets technical excellence. Cycling jerseys, jackets and bibs for men and women, battle-tested in the Swedish Tour. Join us in promoting equality and fun in cycling.sigr.cc
Om Stadshotellet (Park hotel) har öppnat för ickehotellgäster så är det ett bra val. Barolo även ett bra val samt 137:an. Alla tre har möjlighet till bra pilsner och ögonkontakt med parkerad cykel.Icke att förglömma reflexväst och lampor. Skymningen har en tendens att överraska denna årstid.
Om nöden kräver en slurk efter målgång påväg till pendeln, finns det då rekommendation på tillhåll?