[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2021-11-20

Redan punka nummer två på samma däck?
Ni är ju så rutinerade att ni så klart redan har känt på insidan av däcket efter något vasst.
Hoppas att övriga dagen flyter på bättre och att alla som kör får en skön cykeltur!

MarcusS brukar ju kunna vara rätt rask liksom Ängehult. Även Fjärdebrunn har ju hängt med snabbgruppen vid många tillfällen. Inte total koll på alla andra så det kan vara andra som också är raska.

Torö , torrt och fint på vägarna

Bilagor

• 20211120_110247.jpg
    20211120_110247.jpg
    1.1 MB · Besök: 155
Vilken kanonfin dag det blev. Trevliga vägar och ännu trevligare sällskap. Skönt att kunna cykla i november utan att ens smutsa ner cykeln. Jag körde för fort till pendeln och missade afterbiken. Måste lära mig att ta det lugnare helt enkelt.

Tack för en kul premiär på rando-vägarna. Nu fladdrade jag ju av snabbgänget (oj vad starka ni är) redan vid 37 km utan att ha tagit en enda förning så jag vet bara hur ni ser ut bakifrån. Kom ändå fram till Torö även jag och lägger in ett bildbevis.
20211120_111132.jpg
. Det trevliga sällskapet av Brian i mörkret från Gnesta gjorde de avslutande milen ganska lättcyklade.

Vilken kanonfin dag det blev. Trevliga vägar och ännu trevligare sällskap. Skönt att kunna cykla i november utan att ens smutsa ner cykeln. Jag körde för fort till pendeln och missade afterbiken. Måste lära mig att ta det lugnare helt enkelt.
Om det inte vore så förbannat kul att cykla med dig skulle jag föreslå att du får förbud att cykla breveter ? Oj vad stark du är!

Ja, det var en underbar cykeldag.

Sitter i soffan med bultande ben. Fitunavägen och Kagghamravägen knosade till mina ben idag. Grabbarna tog bryt och slakor Pantani-style så tjocka farbror fick kliva upp på blodrött för att gå med. Flera gånger över 95 % av maxpuls och som värst 6 slag från max.

Nåja, ett sådant här gäng vill man ju inte slarva bort så det var ju bara att slita sig med. Efter färjan blev väl tempot lite mer njutbart. Färjan - Trosa hade jag svårt att hålla värmen. Kantvindarna kröp runt frontpanelen på tröjan. Efter snabbt Ica-stopp i Trosa fick vi åka grus. Den sista milen till Gnesta blev väldigt seg och ett kaffestopp var efterlängtat av flera.

Väl i mörkret blev det smått magisk cykling utmed sjöarna upp mot Nykvarn. Rundan avslutades med rasande medvindsåka in till Södertälje.

Tack gubbar, för en minnesvärd dag.
4458843F-4D0D-47D2-973C-2FA64711273C.jpeg

Efter en dunderfrukost börjar jag nu återhämta mig. ?

Tack för i går, nu har jag som rookie provat på två st 20 milare med Randonneur Stockholm och tycker det är toppen. Jämför man tex med långrundor när man cyklar runt 15 mil solo är ju det här helt överlägset bättre och roligare. Fullt medveten om att 20 mil är kortdistans för en Randonneur ? men för mig känns det bra.

Roligt att vi var 7 cyklister i mål tillsammans i går jämfört med 4 i Uppsala. Den här banan var för övrigt avsevärt mer kuperad än den i Uppsala. :cool:

Bra organiserat, mycket bra rutter, erfarna, schyssta och starka medcyklister, finns absolut inget att gnälla över, tvärtom enbart positivt.

Det är lite att hålla ordning på men man lär sig, cykeln ska vara ok, helst skärmar om det blir risigt väder, väst är obligatoriskt (åtminstone i mörker), energin, gäller att klä sig ok för årstiden och sedan det här med stämplingarna utmed banan. För att kompensera mot mitt mindre lyckade val av mikroskopisk framlampa i Uppsala hade jag denna gången dubbla framlampor, kändes klart bättre i mörkret.

Har ännu inte provat cykla långt med min skärmutrustade betydligt tyngre racer (en aluminium Trek Domane) som jag även pendlar med men då kommer jag få jobba hårdare. Återstår att se om man klarar hänga på toppklungan även med den.

Senast ändrad:
Efter en dunderfrukost börjar jag nu återhämta mig. ?

Tack för i går, nu har jag som rookie provat på två st 20 milare med Randonneur Stockholm och tycker det är toppen. Jämför man tex med långrundor när man cyklar runt 15 mil solo är ju det här helt överlägset bättre och roligare.

Roligt att vi var 7 cyklister i mål tillsammans i går jämfört med 4 i Uppsala.

Bra organiserat, mycket bra rutter, erfarna, schyssta och starka medcyklister, finns absolut inget att gnälla över, tvärtom.

Det är lite att hålla ordning på men man lär sig, cykeln ska vara ok, helst skärmar om det blir risigt väder, väst är obligatoriskt (åtminstone i mörker), gäller att klä sig ok för årstiden och sedan det här med stämplingarna utmed banan. För att kompensera mot mitt mindre lyckade val av framlampa i Uppsala hade jag denna gången dubbla framlampor, kändes klart bättre i mörkret.

Har ännu inte provat cykla med min skärmutrustade betydligt tyngre racer (en aluminium Trek Domane) som jag även pendlar med men då kommer jag få jobba hårdare. Återstår att se om man klarar hänga på toppklungan även med den.
Tack för rapporten! Det är hjälpsamt för en som själv funderar på att börja köra att få nybörjarnas perspektiv och inte bara de erfarna rävarnas.

Om det inte vore så förbannat kul att cykla med dig skulle jag föreslå att du får förbud att cykla breveter ? Oj vad stark du är!

Ja, det var en underbar cykeldag.

Du vill inte ens veta snittpulsen @MarcusS ? hade på rundan. (jag har tjuvkikat i Strava :cool:)

Marcus var kul att ha med i klungan.

Senast ändrad:
Haha, den gick inte ens ner på rasterna utom Torö, och de var hyfsatt långa ? Du njöt tydligen av Fituna och Kagghamra backarna!
Stressfika kostar på. Backarna var det inget fel på. Möjligen tempot. Skönast blev i förning. Då kunde jag styra tempot på pumpen. Tror helt ärligt att min puls påverkades av att jag fick hosta klart en liten förkylning på natten innan.

Tack alla för en bra tur! Brian, det var trevligt att cykla lite i gruppen. Mats, tack för ett råd att ha risgröt med sig - ett bra sätt att återhämta som hjälpte mig :)
Jag gillade att cykla ensam i mörkret (från Trosa), trots i början var jag lite rädd om det.

Som jag förstår, stämplade många i Trosa i café igår. Jag hittade inte det, men var i Trosa Bistro och Bar i stället. Kan rekommendera det - bra pizza.
Hoppas att möta er igen, detta eller nästa år!

Stressfika kostar på. Backarna var det inget fel på. Möjligen tempot. Skönast blev i förning. Då kunde jag styra tempot på pumpen. Tror helt ärligt att min puls påverkades av att jag fick hosta klart en liten förkylning på natten innan.

Jag får skylla på att batteriet i effektmätaren var slut. Lättare att hålla ett jämnt fint tryck med den. Försökte hålla min egen puls under 140 när jag drog. Ibland blir det dock lite inspirerade vägar och man får lite feeling :-)

Tillbaka
Topp