[Kalender] Randonnée 200 km - Uppsala 2023-05-06

Raemoe

Aktiv medlem
Det blir tight att hinna med en full serie innan PBP, detta får bli första loppet. Finns det GPX från tidigare upplaga eller är en ny på gång?

bertram85

Medlem
Halloj! Tänkte begå Rando-debut i och med detta lopp. Tar tåget från Stockholm, närmare bestämt södra station 07:05. Är det någon här som gör mig sällskap på resan till Uppsala 😀 Och kanske vidare under själva loppet. Såhär ser min cykel ut, så kanske nån känner igen mig på tåget. Hur funkar det egentligen att åka tåg med cykel är det speciella vagnar? Tips mottages tacksamt, så man inte bommar på en sådan formalitet 🤣

Bilagor

• Screenshot_20230326_175527_Strava.png
    Screenshot_20230326_175527_Strava.png
    182.5 KB · Besök: 61

Kashedian

Aktiv medlem
Halloj! Tänkte begå Rando-debut i och med detta lopp. Tar tåget från Stockholm, närmare bestämt södra station 07:05. Är det någon här som gör mig sällskap på resan till Uppsala 😀 Och kanske vidare under själva loppet. Såhär ser min cykel ut, så kanske nån känner igen mig på tåget. Hur funkar det egentligen att åka tåg med cykel är det speciella vagnar? Tips mottages tacksamt, så man inte bommar på en sådan formalitet 🤣
Längst fram och längst bak på varje vagn finns det plats att ställa cyklar. Kommer bli tajt där tror jag, många brukar ta pendeln till Uppsala.

Jag är lite mer tidsoptimistisk och tar 7,35.

Peth

Aktiv medlem
Just det här loppet gjorde jag min randodebut på för ganska många år sen nu, och jag blev fast direkt! Det är ett fantastiskt fint lopp.

Lycka till!

bertram85

Medlem
Just det här loppet gjorde jag min randodebut på för ganska många år sen nu, och jag blev fast direkt! Det är ett fantastiskt fint lopp.

Lycka till!
Tack för lyckönskningarna! Det låter ju lovande 😊 Är sjukt taggad faktiskt, ser också ut som det blir ett ganska stort gäng som kör👍

Mange.

Aktiv medlem
IMG20230506122226.jpg

Jag och Rasmus äter falafel i Örbyhus
Jag punkade precis i starten och slängde in en slang, min enda med lika många patroner, fick en extra av @nagge som också förbrukades.
Fått en litet hål i däcket och sprutmålat min cykel rosa. Mjukt däck är faan segt att cykla på.
Men väder och vind är ju så toppen. Rasmus har en liten pump som gått varm i omgångar..
Tur jag ordnar min egen misär 🥳

Mange.

Aktiv medlem
Slutstämplade 17:11
Fick stanna och pumpa bägge däck 4ggr sista milen från Örbyhus.
Bra dag, riktigt fin bana och vädret var toppen!
Släppte snabbgruppen någon kilometer utanför Uppsala då det cyklades som ett GP-lopp och spurtades ur kurvorna.
Jag & @Fastnav körde solo till Örbyhus där Jens och Pär kom ikapp. Sen släppa med allt pumpande, några fler körde förbi vid ett av stoppen.
Rasmus solokörde tillbaka till Stockholm också, jag hade gärna följt med, men orkade inte byta bägga slangarna..
Tack alla!

Bilagor

• IMG20230506113336.jpg
    IMG20230506113336.jpg
    1,000.3 KB · Besök: 13
Topp