[Kalender] Randonnée 200 Täby

Anmäld. Hjälp!
Ska hitta på en 13-15mils-runda att köra imorrn. Dör jag så drar jag mig ur.
Edit: Dog av kyla, kortade ner till 10 mil. Kör ändå.

Senast ändrad:
Jag orkar inte cykla 7 extra mil för att slippa ta bilen imorgon.
Finns det nån parkering i närheten?
(jag vet ju att jag kan parkera i Arninge.)

Härlig men något glest befolkad tur. Sista benet från uppsala var väl sådär: mulet, dimmigt, duggregn och måttlig motvind. Lägg till detta lite trötta ben, krånglande GPS och oinsutten Brooks-sadel.

Men som sagt: jävligt trevligt och bra kört alla ! Totaltid 7h 53 min typ. Rullsnitt 29.7: nöjd.

PS Gimorakan är för jävla boring.

M

Tack och bock.

Som jag minns det:
Först Pendel till Stollentuna:
IMG_5179.JPG

Därifrån spännande cykling på bla. grusväg mot Täby.
Vid klubbstugan stämpelkortsutdelning, avbockning och uppställning.
Inte lika mycket folk som förra helgen, men ett respektingivande gäng herrar och damer.
Sedan drog vi iväg.
Min plan var att öva på att köra solo och ev. få känna på att cykla i regn och motvind.
Det bjöds upp till dans direkt.
Ett gäng starka herrar drog iväg och jag glömde alla föresatser och hängde på.
Vi rörde oss relativt fort och vädret var bra.
Naturligtvis kroknade jag strax innan Rimbostämplingen och fick köra sista biten solo.
Föredömligt snabbt stop men kaffe och mumiebulle slank ner.
Jag vinkade av herrarna och fortsatte solo.
Efter lite småputtring på fina roslagsvägar smög randoparet randoneur och randoneuse upp bakifrån från ingenstans.
Jag la mig sist en liten stund men insåg snabbt att det var klokast att låta dem flyga fram medans jag tog det lite lugnare.
Himlen var blå och svag sida med på det, livet lekte.
Framme i Hallstavik såg jag åter hela gänget som låg före mig men jag tog det lugnt.
Här blev det mer mumiebulle men även mossrika med Pucko.
Genidrag!
IMG_5180.JPG

Mätt och belåten fortsatte jag Solo.
Nu blev det äntligen lite bitihop-och-komigen träning.
Världens längsta och rakaste slakmota blev en härlig utmaning för ben och psyke, ny vindriktning på det = succé i misärfabriken.
Jag lyckades motivera mig till att hålla tempo och tabbade mig bara lite strax innan stämplingen i uppsala.
Bredvid vägen gick en cykelbana. Det kändes liksom tryggare att ta den, Bad mistake. Slutade med att jag fick använda alla mina crossskills för att ta mig till macken.
Här blev det repris på succekonceptet mosbricka.
Nu med högteknologisk touch:
IMG_5181.JPG

Ut och iväg.
Det duggar...
Utmärkt tillfälle att testa regnjacka och korta regnbrallor!
Mysigt.
Motvinden tilltog och dimman. Hastigheten och humöret sjönk.
Nu blev det jämnmods-träning på riktigt.
Tog ibland cykelbanor, aldrig en bra idé...
Jag hade tänkt att cykla hem från sista stämplingen men 15 km innan jag var framme, ringde jag sonen och bad honom ta bilen till shell.

Nu har jag fått mat och öl och är på toppenhumör!
Tack för en lärorik tur!

Mosbricka? Vart fan är korvarna då? Och ännu viktigare gurkmajonäsen?
Ihop med den kemikaliestinna drycken ser det ut som en skapelse endast Dalai Lama skulle kunna peta i sej!
; ), snyggt kört. Vi ses igen längs en annan väg...

Var det dig jag och Mats passerade i en uppförsbacke innan Märsta? Genomskinlig regnjacka? Jag tyckte du skull ta rygg på oss.

heklamama sa:

Jag hade en maxhastighet på 665,5 km/h. Var det nån annan som märkte när det hände?
Här är en oskarp bild från innan start:
P1010005.JPG

Anders

PS Det där moset såg sjukt äckligt ut. Urk! DS

MartinC sa:
Härlig men något glest befolkad tur. Sista benet från uppsala var väl sådär: mulet, dimmigt, duggregn och måttlig motvind. Lägg till detta lite trötta ben, krånglande GPS och oinsutten Brooks-sadel.

Men som sagt: jävligt trevligt och bra kört alla ! Totaltid 7h 53 min typ. Rullsnitt 29.7: nöjd.

PS Gimorakan är för jävla boring.

M

Jag skulle nog också tyckt det varit förskräckligt tråkigt om jag hamnat på Gimorakan på den turen. ;-)

(Misstänker att du tänker på den "muntra" sträckan efter Hallstavik bort mot Uppsala.)

Bra jobbat, heklamama, och kul läsning.

Funderar dock lite på motivet till att köra denna tur om du redan från början tänkt köra solo. För mig är grejen med att köra ett brevet att man får en långtur och har god chans att få lite sällskap. Om jag vill köra solo kan jag lika gärna dra en sväng direkt hemifrån med start när jag har lust och inte trassla mig iväg till någon startpunkt vid någon bestämd tid.

Adam K sa:
Var det dig jag och Mats passerade i en uppförsbacke innan Märsta? Genomskinlig regnjacka? Jag tyckte du skull ta rygg på oss.

heklamama sa:

Stämmer bra.
Tack för erbjudandet!

Anders, du hade minst 665,5 km/h när du passerade oss vid Brottby! ;)

Heklamama, puh, hade jag solo-cyklat från Täby hade jag legat i ett dike i fosterställning vid det laget. Bra kört (fast otaktiskt nu när det fanns sällskap för en långtur! :D )

Tillbaka
Topp