[Kalender] Randonnée 300 Täby (Saltluft)

Just nu 23 anmälda och betydligt mindre regn i prognos än tidigare. Då vi erfarenhetsmässigt vet att många randonneurer brukar missbruka väderprognoser så länge det går innan det är dags att anmäla sig så kan vi nog förvänta oss några till som anmäler sig. Det är alltid lite oklart vad väderprognosmissbrukarna inväntar, om det är den episka misären eller den underbara solskensturen eller att det är den optimala lagomturen man eftersträvar.

Jag ser det du kallar missbruk av väderprognoser som ett sätt att inte anmäla sig i onödan. Personligen gillar jag brevetcykling, men heldagsturer i regn är inget jag gillar. Jag skulle förstås kunna anmäla mig och sedan DNS:a om jag inte gillar vädret när jag ska ge mig hemifrån på loppets morgon. Om väderprognosen på torsdag kväll (eller när anmälan stänger) visar stabilt heldagsregn känns det dock schysstare att inte anmäla sig alls. Så resonerar jag.

Ojdå, inte meningen att trampa på ömma tår ;). Jag ville mest bumpa tråden och i samband med detta raljera en smula för att verka hipp men missade nog några fnuttar och smilisar (och därmed min hippfaktor). Min poäng var, om man nu behöver ha någon när man är hipp och raljerar, att många brukar tveka in i det sista innan man anmäler sig men i efterhand så brukar man vara stolt av att fixat det tuffa vädret eller nöjd med att ha kört i medvinden. Denna inställning innehåller en underbar paradox vilken jag försökte raljera kring.

Blir bra det här! Jag fick aldrig ngt bekräftelsemail men jag tror mig vara anmäld hursom. Blir premiär för mig på dom lite längre distanserna så om snöstormen kan hålla sig borta är jag tacksam.

Jag brukar vänta in i det sista för att veta att hälsotillståndet är ok. + att få till detaljplaneringen på hemmaplan. Väder har låg inverkan på om det blir start eller ej. Nu har jag iofs testat snöstorm en gång och det kanske räcker.

Ajdå, nu skrev jag visst i tråden... men det kommer inte att bli någon start för mig ändå.

Jag tycker ni kan unna er en drickyoghurt på shell i täby också, det kommer ni vara värda. Smhi verkar ha löst väderproblemet, lite motvind på vägen ut men förhoppningsvis fin slör på vägen hem, prognosen så inte så kul ut för ett par dagar sen.

Noterade att SL inte kör tåg från Södra vid den tiden. Antar att 06:22 @Ulriksdal blir lite väl tight?
Blir att köra upp frun om jag inte ska sno bilen...

Är väl bara att cykla till starten!? Jag brukar räkna med 1h 15 min lugn cykling upp till Täby och då har jag knappa halvtimmen till Skanstull.

Jag hinner inte till starten =(
Jag hoppar över kontrollerna och sätter efter.
Kör försiktigt och unna er en lååååång lunch.

Hoppas ni får en fin dag.

Gimo vid 12 lär inte vara möjligt. Med maxfarten 35 km/h så kan ni inte stämpla i Grisslehamn förrän tidigast strax efter 11 och att klämma de närmare fem milen bort till Gimo på under timmen är knappast rimligt. Dessutom brukar det ju vara lunch i Grisslehamn så min gissning är att klockan troligen är åtminstone runt 12 när ni lämnar Grisslehamn.

Tror ingen startade, finns ju Inga bilder.
Om, så gärna lite live RR så tiden på denna arbetslördag går.

Fjärdebrunn, cerberos, antonlindb, IngvarW och ytterligare en stämplar i Grisslehamn nu. Motvinden är skitjobbig

Goa gubbar i Knutby.

Bilagor

• IMG_2994.JPG
    IMG_2994.JPG
    345 KB · Besök: 25
Tillbaka
Topp