[Kalender] Randonnée 300KM Barkarby

Utifall någon missade så tar vi det en gång till... Fjärdebrunn blev alltså stoppad av flygande reporter i P4 och talade varmt om att cykelpendla.

Ah, nu har t.o.m. jag fattat (tror jag).

Bra och balanserat är mitt omdöme om intervjusvaren.

Senast ändrad:
GoranS sa:
bigmollo sa:
neron sa:
Utifall någon missade så tar vi det en gång till... Fjärdebrunn blev alltså stoppad av flygande reporter i P4 och talade varmt om att cykelpendla.

Vill bara påminna om detta.

Om vad då? Sluta tala i gåtor.

Både jag och Mollo ville bara understyrka vikten av att lyssna på detta, tål att repeteras utifall man skulle glömma bort att lyssna. Repetion är kunskapens moder. Tydligare än så kan jag nog inte vara.

neron sa:
GoranS sa:
bigmollo sa:
neron sa:

Både jag och Mollo ville bara understyrka vikten av att lyssna på detta, tål att repeteras utifall man skulle glömma bort att lyssna. Repetion är kunskapens moder. Tydligare än så kan jag nog inte vara.

Förlåt, men nu tappade jag tråden. Skulle du kunna omformulera det så att det blir lite tydligare?

GoranS sa:
neron sa:
GoranS sa:
bigmollo sa:
neron sa:

Förlåt, men nu tappade jag tråden. Skulle du kunna omformulera det så att det blir lite tydligare?

du har inte missat något, det är bara ironiskt blaj (och sannolikheten att Mollo skulle vara seriös ser jag som obefintligt) GoranS, det finns mao ingen tråd att tappa ;-)

neron sa:
GoranS sa:
bigmollo sa:
neron sa:

Det var värst, tackar varmast.

bigmollo sa:
Längtar som en järv i ett hönshus till imorgon. Är nästan övertänd nu. Måste dämpa mig med vin ikväll.

Gött, ja ta det soft med vinet. Behöver ju nån som drar ;-)

Rutten delar lite på sig söder om Knutby...antar att man ska cykla via Rånäs på väg "ut", eller?

Lite dåligt med rapporteringar idag, men vi är framme iaf. Riktigt fin cykling och bra väder! Vi blev en stor grupp som höll ihop i princip fram till Öregrund. När vi vände fick vi vinden emot och och det skördade några randonneurer. 5 man stämplade in runt 18.30 (???). Ska försöka få till en vettig RR lite senare.

Släppte den stora snabba klungan en bit innan Gimo-rakan och tänkte att nu blir det solo resten av vägen. Väl på raka hittades en Magnus och vi slog följe. Växeldrog rätt bra och passerade två till som släppt stor klungan fast i bortre änden av rakan. Bägge var då för trötta för att haka på men vi sammanstrålade senare. Efter burgare till lunch med havsutsikt fortsatte färden söderut. Nu i sällskap av trött man 1. Men vi kom inte ut ur Öregrund innan Magnus kedja pajade. Snabbt fixat med nyss införskaffad snabblänk. Cyklade 200 m innan vi behövde stanna för att fixa främre växel som vridits snett av den pajade kedjan. Den glada trion fortsatte med två dragare och en glad medföljer. Efter sträckan X havererade min ork och jag blev som en dragg i gruppen. Ivrigt påhejad av de andra tog jag mig till Knutby där undrens tid ännu ej är förbi. Man 2 aka Michelle hängde på någonstans mellan Öregrund och Knutby och vi var nu en kvartett.
I Knutby la jag mig i 60s på marken och hoppades på döden. Men inget hände så jag traskade in på ICA och köpte 2bananer, 1 mazarin, 0,5 l Cola och en piggelin. Efter ena bananen, Colan och piggelinen var jag som en ny människa och kunde plötsligt stå för det mesta av dragningen. Tre i det trötta gängen försökte sig på en långspurt från Strax innan Akalla och 20:05 stämplade vi in med den fjärde minuten senare.

Nu sitter jag mätt i magen och lagom mosig i hemmet och är väldigt nöjd med dagen och tacksam för pushningen när allt var svart som natten.

En punka efter tre mil gjorde lycka för mig. Det var Mollo som punkade och jag stannade såklart för att hålla sällskap. Som tack för det fick jag draghjälp resten av dagen och det blev en sån där fin dag som breveter ska vara trots lite sur vind på hemvägen.

För första gången tog vi oss tid att finluncha i Öregrund. Vi satt med havsutsikt och trevligt sällskap med två andra som jag inte snappade upp namnen på. Jag tog en oxfilé med bea och rödvinssås. Sen fnissade vi hela vägen hem. Det är så en randonné ska köras. Ska väl också förska tramsa ur mig lite trxt så småningom.
Tack för en strålande dag!

bigmollo sa:
För första gången tog vi oss tid att finluncha i Öregrund. Vi satt med havsutsikt och trevligt sällskap med två andra som jag inte snappade upp namnen på. Jag tog en oxfilé med bea och rödvinssås. Sen fnissade vi hela vägen hem. Det är så en randonné ska köras. Ska väl också förska tramsa ur mig lite trxt så småningom.
Tack för en strålande dag!

Har du blivit vuxen?

Tack det samma Johan! Någon gång ska jag också stanna i Öregrund, så himla moget och vuxet på något vis. Såg rätt skoj ut när alla hurtbullar klämde is sig gel och sportdricka utom en kille som klämmer 2 cigg. Funderar på om det inte finns en askkopp som tillbehör till Garminfästet :-)

Några familjeteaterbiljetter som tydligen beställts flera månader i förväg och sedan glömts bort dök plötsligt upp och grusade mina förhoppningar om att kunna köra totalt. Trist, låter som jag missade en fin runda.

Tillbaka
Topp