Släppte den stora snabba klungan en bit innan Gimo-rakan och tänkte att nu blir det solo resten av vägen. Väl på raka hittades en Magnus och vi slog följe. Växeldrog rätt bra och passerade två till som släppt stor klungan fast i bortre änden av rakan. Bägge var då för trötta för att haka på men vi sammanstrålade senare. Efter burgare till lunch med havsutsikt fortsatte färden söderut. Nu i sällskap av trött man 1. Men vi kom inte ut ur Öregrund innan Magnus kedja pajade. Snabbt fixat med nyss införskaffad snabblänk. Cyklade 200 m innan vi behövde stanna för att fixa främre växel som vridits snett av den pajade kedjan. Den glada trion fortsatte med två dragare och en glad medföljer. Efter sträckan X havererade min ork och jag blev som en dragg i gruppen. Ivrigt påhejad av de andra tog jag mig till Knutby där undrens tid ännu ej är förbi. Man 2 aka Michelle hängde på någonstans mellan Öregrund och Knutby och vi var nu en kvartett.
I Knutby la jag mig i 60s på marken och hoppades på döden. Men inget hände så jag traskade in på ICA och köpte 2bananer, 1 mazarin, 0,5 l Cola och en piggelin. Efter ena bananen, Colan och piggelinen var jag som en ny människa och kunde plötsligt stå för det mesta av dragningen. Tre i det trötta gängen försökte sig på en långspurt från Strax innan Akalla och 20:05 stämplade vi in med den fjärde minuten senare.
Nu sitter jag mätt i magen och lagom mosig i hemmet och är väldigt nöjd med dagen och tacksam för pushningen när allt var svart som natten.