[Kalender] Randonnée 300KM Södertälje

Jag har aldrig cyklat runt Mälaren i sämre väder. Det måste ha sett extremt komiskt ut när vi fem skakade så in i helvete och helt obotligt på Statoil efter målgång. Ett stort eloge till några riktig tuffa pannben de sista 5 mil.

Och bansträckningen var grymt bra! I stort sett omöjligt med en snabb 30-milare tid på den runda tack vare Åsa och Henriks alla påhitt :-)

Undrar förresten hur många är kvar på banan eller slutstämplade efter oss? Inte ett dugg avis nu när jag sitter här efter en dusch, bastu, mat och en öl :-)

Jag kom in 22:04, snöade en hel del mellan Strängnäs och Taxinge. Det var väldigt vinterlikt i skogen, man kunde tro att det var Ötzi man cyklade.

sitter och käkar men kan knappt hålla mig vaken....
Tempot från Västerås men framförallt från Strängnäs genom snöstormen bultar fortfarande i låren

Imponerat av alla som tar sig runt

Tack för turen grabbar brevetcykling är inte så tokigt ändå :).Sista 5 milen från Strägnäs i snöstormen går nog till historien som de tuffaste mil jag cyklat, så jag kan inte annat än att hålla med Kitzblitz att det krävdes en hel del pannben för sista biten! Bra kämpat alla som tar sig i mål.

Senast ändrad:
Snöstorm! Blir mer och mer imponerad av insatserna varefter detaljerna dyker upp.

(Och blir mer och mer nöjd att jag inte anmälde mig till detta.)

Oj oj oj, vilken runda! Tack alla för skjutsen. Och tack för hjälpen med punkan :). Körde de sista 4 milen solo i snöstormen. Mitt livs längsta mil. Stämplade in kl 20:09.

//Wei

Tack för igår.
Jag rullade in i Östertälje med första gruppen. Vädret var ombytligt igår. Det började bra, men när vi rullade in i Västerås vara alla ordentligt blöta efter hagel och regn. Men sedan rullade det på bra och fartvind och lite sol gjorde att gruppen torkade upp igen. Vid stämpling i Strängnäs kontrollerades vädret via telefoner och ord som "skönt att vi slipper regn" yttrades. Jag förstod direkt att det här kommer gå åt h-e. Som redan skrivits var det regn, hagel, snö tillbaka till mål.
Personligen kan det gynnat mig. För jag fick ont i ett knä innan Torshälla och det kändes inget vidare i Strängnäs. Men med det blöta så tror jag knät kyldes ned/bedövades så det gick ändå att övervinna smärtan.
I går kväll somnade jag ovaggad.

Vädret känns beskrivet och klart.
Socialrull till färjan för att vi ändå skulle missa den första. Fortsatt mysrull över mälaröarna, Bromma och Spånga till stämpling 1 där ett antal ville bättra på frukosten. Nu med 9 gubbar och mer tryck i förningarna mot det väntade makadamet vid Krägga. Tror vi var 3 som trampade fram till bron. Full fart upp till Örsundsbro och stämpling. Här blev vi 8. 2 mil innan Västerås satt jag i misärvädret och ångrade att jag inte dragit på mig regnjackan...
Snabbstämpling och iväg med 6 starka som rullade fint i förningarna förbi det vackra Tidö slott. Här torkade vi upp lite i solsken och medvind när vi rullade i 35-40. Pizzan i Torshälla satt som en smäck. Riktigt fina vägar fram till Strägnäs. Enda punkan fixadet Wei som ett proffs. Efter snabbstämpling trampade vi ut ur stan genom snöslask sedan brakade misärväder 2 loss. Att ta förning och slippa däckssprutet var en ynnest. De sista milen till mål var bland de längsta jag kört.

Riktigt fina vägar och helskönt sällskap. Tack gubbar!

Det låter ju som en toppenrunda. Hagel, regn, makadam, pizza och extra långa sista kilometrar. Allt som behövs för en brevet som ni kommer minnas länge.

Tillbaka
Topp