[Kalender] Randonnée 400 KM Södertälje

Jag får deja-vu rusningar från 2015...

Bilagor

• vädret.JPG
    vädret.JPG
    22.5 KB · Besök: 23
Denna runda verkar det som att jag aldrig kommer att köra. Har ett antal år haft den på min önskelista, men något verkar alltid ställa till det. I år blir det en bråkande bak/rygg efter en skoknytningsincident i söndags som fäller mig. :-(

GPS rutten innlagd, vart onödigt svettigt bara det, dålig uppkoppling och svaga Garmin nerver,men nu ska det fungera.........

Jag räknar med hyggligt väder, säkert lite fuktigt och säkert lite regnstänk här och där. Jag hade tänkt att rulla på i ganska bra fart och inte bli allt för sen. Men det blir vad det blir...

Jag är helt vilse i huvet av att pizzerian i Rejmyre kommer vara på fel sidan vägen och vid fel tid. Hur ska det här gå?!

Ca 17 mil på 5.20 - bra fart! Har du hakat av resterande delar av gänget eller är de bara rädda för att förevigas på bild?

Hittade tätgruppen lite längre fram. Pizzastopp i Norsholm istället. Jag rullade med 17 km. Snitt cirka 38. Lämnade gruppen på Finspångsvägen och rullar hemåt.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    429.2 KB · Besök: 23
Första 22 milen på under 7 timmar. De bör med bibehållen fart passerat Bråviken och vara på väg mot Nyköping. Exakt var beror väl också lite på hur de lyckats tajma färjan.

Heja på!

Sådär, nu sitter man i soffan och har det bra. Vi har varit upptagna med att cykla så tyvärr har vi misskött uppdateringarna. Jag, Toni och Jens W har hållt ihop hela dagen. Bra fart och ingen vind att tala om på väg ner. Fantastisk bana! Tramapade på ner till Rejmyre med bra fart! Mötte S.Englund som hände på ett tag. Det blev en sen lunch på Kapten Billes i Norsholm. När vi vände mot Stegeborg så fick vi vinden i fejset. Vi hann med färjan en ligt plan. Vi fick trycka på som tusan för att ta färjan över bråviken 17.30. Efter Jönåker sjönk hastigheten och moralen som ett bojsänke, vi gnetade på och det kändes som en evighet till Sillekrog. En varmkorv senare var vi på rull igen. Vi klämde sista biten till Södertälje i ett nafs och sladdade in på Statoil kl 21.40 typ. Vi landade på 31 km/h i rullsnitt vilket inte är illa pinkat med 20 mils envis motvind. Tack Toni och Jens för en grym dag!

Edit: nu med bilder

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    127.9 KB · Besök: 23
  • image.jpeg
    image.jpeg
    158.2 KB · Besök: 26
  • image.jpeg
    image.jpeg
    195.2 KB · Besök: 24
  • image.jpeg