[Kalender] Randonnée 400KM Barkarby (nattstart)

Woop woop.
Den här kommer bli spännande.
Första 40milaren för mig och nattstart på det. Vad kan gå fel?

Inget kan gå fel. MEN, man ska inte underskatta utmaningen att hålla sig vaken på terrassen på LBs när man kommer fram, där är det många som stupar!

Det bästa med detta lopp är att man får både börja och sluta med BB (bira och burgare).
Sedan är det roligt att det inte lönar sig att cykla för snabbt. LB öppnar 14:00 så snabbare än 15 tim totalt har man inget för.

Det här är nog det bästa loppet för de som vill känna av tjusningen med randonné. Längtar som fan!

Missade förra årets runda p.g.a. +ANNAT att göra. I år har jag nog fått till planeringen ganska bra, mo ha ha ha. Familjen sticker till torpet och lämnar stackars mig hemma för att jag måste jobba på fredag till 21.00 och söndag....(vilket är trist i och för sig) Men det finns en uppsida! Jag kommer att kunna cykla!

I år vore det väl själva f.n om jag inte får både tid och lust att köra den här pralinen.

Kommer bron i Uppsala vara öppen, alt kan jag läsa på skyltarna att den är stängd?
Bonka i Gävle går det att undvika i år?
Sen så ska parmiddagar undvikas på kvällen efter målgång.
All in!

Och hur många icke-stollar (d.v.s. människor som allvarligt missuppfattat vad det hela går ut på)?

det återstår att se, vi kanske får några som hoppar av när man inser att starten är på fredag kväll.. men just nu pekar det mot att det är just det som lockar.

Hur ser det ut med anmälningsläget såhär en dryg vecka innan start?
Kan man skönja typ en snabbgrupp och en softare grupp?

15 timmar har jag redan testat (landning prick 14 på LB). Det kräver att man sätter viss fart iaf från Sandviken. Trendsättarna verkar dock numera gå in för ordentliga middagsstopp med tillbehör så...

Några till är anmälda. Ser ut som ett ganska jämt gäng just nu. Jag tänkte nog ta det lite piano upp till Gävle i varje fall. Det hänger lite på hur mitt havererade revben mår...

Nu skrev jag i tråden så antar att det är på riktigt, men hoppas innerligt att det går en lagom grupp åtminstone norrut hemmåt kommer man väl förhoppningsvis på djävlar anamma eller med bärgningskåren.

Har minst sagt en del utmaningar med materialet både det av kött och blod och det andra men är hoppfull om en lösning.

Nu ligger det ett uppdaterad GPS spår på webbsidan. Vi har hittat en nattöppen mack i Sandviken som vi kommer nyttja som kontroll, den tidigare kontrollen öppnade 08 vilket blev lite sent för vissa.

http://stockholm.randonneurs.se/wp/barkarby-400-km/

EDIT: Macken visade sig vara obemannad efter en närmre titt via Google Streetview. Mc Donalds är de som öppnar tidigast i hela Sandviken vid 07.00. Vi kör kontrollen där i stället.

Senast ändrad:
Stängda kontroller är man rätt förinställd på. En mobilbild, en snickers och en slurk vatten.

Jag testade att köra drygt 3 tim på tom mage och utan påfyllning igår. Fettreserven levererade över förväntan.

Äter på kortrundor gör man väl ändå mest för att vara social.

Är det här en sån där runda där man behöver hänga på någon som har gps?

neron sa:
neron sa:
jonas-ni sa:
Är det här en sån där runda där man behöver hänga på någon som har gps?

Japp, lite tur, fotografiskt minne eller GPS är att rekommendera på samtliga Barkarby brevetter.

EDIT: eller ta rygg på någon man litar på

Och hoppas på att man slipper punktering, eller att personen inte tycker illa om hjulsugare och sticker ifrån sådana när de punkterat. ;-)

Jag får internetcykla årets version. Snyft. Jag som siktat in mig på mindre än 25 mil solo i år.

Med det väder som utlovats kan jag inte göra annat än rekommendera denna runda för er som inte kört innan. Körde min första förra året. 19 timmar senare lovade jag mig själv att inte göra det igen. Ytterligare tre dagar senare var jag sugen att köra den igen... Det är något speciellt med nattcykling!

Om man kommer på cykel från Enköpingshållet finns det några vägarbeten eller annat som kan förvirra en utomsocknes den normala vägen till Lilla Barkarby?

Ursäkta en novisfråga, men är man rökt om man inte är digitaliserad i navigeringen?

Har laddat ner gpx filen till tfn, och kommer att köra dubblar lurar för ändamålet, men känner mig inte helt redundant med tanke på batteritider.

Crocko sa:
Ursäkta en novisfråga, men är man rökt om man inte är digitaliserad i navigeringen?

Har laddat ner gpx filen till tfn, och kommer att köra dubblar lurar för ändamålet, men känner mig inte helt redundant med tanke på batteritider.

Det är väl egentligen bara om man skulle råka bli helt ensam och inte riktigt veta var man är som det skulle kunna bli problem på denna rundan. Rutten verkar ganska enkel att memorera, typ E4 till höger, sedan Skutskär, genom Gävle och Sandviken, tillbaka mot Uppsala med en avstickare på någon åker(?) strax innan Uppsala och sedan lite annan väg in alldeles i slutet.

Jag hoppas hänga på någon som har gps och tar med mig en pappersutskrift av rutten att eventuellt använda om jag skulle bli ensam.

jonas-ni sa:
Crocko sa:

Det är väl egentligen bara om man skulle råka bli helt ensam och inte riktigt veta var man är som det skulle kunna bli problem på denna rundan. Rutten verkar ganska enkel att memorera, typ E4 till höger, sedan Skutskär, genom Gävle och Sandviken, tillbaka mot Uppsala med en avstickare på någon åker(?) strax innan Uppsala och sedan lite annan väg in alldeles i slutet.

Jag hoppas hänga på någon som har gps och tar med mig en pappersutskrift av rutten att eventuellt använda om jag skulle bli ensam.

Får se hur mycket det kliar i köpfingret innan helgen, annars får jag följa din strategi med en knölig lapp i ryggfickan om man blir helt lost, har inte helt underutvecklat lokalsinne men det innebär ju inte all man alltid gör rätt vägval.

jonas-ni sa:
Om man kommer på cykel från Enköpingshållet finns det några vägarbeten eller annat som kan förvirra en utomsocknes den normala vägen till Lilla Barkarby?

Det byggs en del runt stationen, men inget som ställer till det i någon större utsträckning. I övrigt är vägen sig lik från Bålsta.

Crocko sa:
jonas-ni sa:
Crocko sa:

Får se hur mycket det kliar i köpfingret innan helgen, annars får jag följa din strategi med en knölig lapp i ryggfickan om man blir helt lost, har inte helt underutvecklat lokalsinne men det innebär ju inte all man alltid gör rätt vägval.

Banan är ganska okomplicerad och relativt lättnavigerad. Ett extra batteripack till telefonen eller den ev. nyinköpta GPS'en är kanske skönt att ha med sig om det kör ihop sig totalt.

Har man rundan laddad i telefonen är det väl inga problem om man kör utan extrema fartambitioner?
Ta med en enkel batteripuck så går den att plocka fram under hela rundan.

Skulle vilja göra 40-milapremiär, jag. Nattstart och finväder till helgen synes ju utgöra ett lysande tillfälle.

Men så fort jag för saken på tal pekar hustrun bara på:
.
IMG_0695.JPG

Hade visst lovat att den där stödmuren skulle vara klar snart...

Äh, bygg färdigt muren på torsdag och fredag, sen kan du med gott samvete sticka ut och cykla på fredag kväll. Kommer att bli kanon!

Granman sa:
Skulle vilja göra 40-milapremiär, jag. Nattstart och finväder till helgen synes ju utgöra ett lysande tillfälle.

Men så fort jag för saken på tal pekar hustrun bara på:
.

Hade visst lovat att den där stödmuren skulle vara klar snart...

Bara att bita ihop och fixa murfan lite kvickt. Eller så får frun ringa Arga snickaren. "Min karslok bara cyklar, jag behöver en stödmur nu!"

Familjeförhandlingar avslutade. Det blir tyvärr ingen 40-milapremiär för mig i helgen, eller i år överhuvudtaget, utan jag är förvisad till spett, spade och en grå hög med sprängsten. :-(

Ha så kul i natten ni andra.

Nu ska jag gråta mig till sömns. (Fast lika bra att få undan den där sprängstenshögen egentligen...)

Granman sa:
Familjeförhandlingar avslutade. Det blir tyvärr ingen 40-milapremiär för mig i helgen, eller i år överhuvudtaget, utan jag är förvisad till spett, spade och en grå hög med sprängsten. :-(

Ha så kul i natten ni andra.

Nu ska jag gråta mig till sömns. (Fast lika bra att få undan den där sprängstenshögen egentligen...)

Nåja, vad är väl en cykelrunda i natten..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

Fast så stark du blivit lär det gå fort med stenarna!

35 anmälda! Vad fan är det för fel på folk! Har man inte något bättre för sig än att cykla upp till Gävle! På natten! En fredag!? Det är ju för tusan jobbig att åka bil till Gävle!

Jag kommer att käka en bit mat på LBs innan, runt 21, om någon vill ha middagssällskap.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp