Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 400KM Barkarby (nattstart)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MrGunnar sa:Kommer bron i Uppsala vara öppen, alt kan jag läsa på skyltarna att den är stängd?
Bonka i Gävle går det att undvika i år?
Sen så ska parmiddagar undvikas på kvällen efter målgång.
All in!
Bra där! Sist var de där extra kilometrarna inte så välkomna.Oscar Camenzind sa:MrGunnar sa:Kommer bron i Uppsala vara öppen, alt kan jag läsa på skyltarna att den är stängd?
Bonka i Gävle går det att undvika i år?
Sen så ska parmiddagar undvikas på kvällen efter målgång.
All in!
Ingen fara med bron:
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/har-smygoppnas-nya-bron-4620371.aspx
jonas-ni sa:Är det här en sån där runda där man behöver hänga på någon som har gps?
neron sa:jonas-ni sa:Är det här en sån där runda där man behöver hänga på någon som har gps?
Japp, lite tur, fotografiskt minne eller GPS är att rekommendera på samtliga Barkarby brevetter.
neron sa:neron sa:jonas-ni sa:Är det här en sån där runda där man behöver hänga på någon som har gps?
Japp, lite tur, fotografiskt minne eller GPS är att rekommendera på samtliga Barkarby brevetter.
EDIT: eller ta rygg på någon man litar på
Crocko sa:Ursäkta en novisfråga, men är man rökt om man inte är digitaliserad i navigeringen?
Har laddat ner gpx filen till tfn, och kommer att köra dubblar lurar för ändamålet, men känner mig inte helt redundant med tanke på batteritider.
jonas-ni sa:Crocko sa:Ursäkta en novisfråga, men är man rökt om man inte är digitaliserad i navigeringen?
Har laddat ner gpx filen till tfn, och kommer att köra dubblar lurar för ändamålet, men känner mig inte helt redundant med tanke på batteritider.
Det är väl egentligen bara om man skulle råka bli helt ensam och inte riktigt veta var man är som det skulle kunna bli problem på denna rundan. Rutten verkar ganska enkel att memorera, typ E4 till höger, sedan Skutskär, genom Gävle och Sandviken, tillbaka mot Uppsala med en avstickare på någon åker(?) strax innan Uppsala och sedan lite annan väg in alldeles i slutet.
Jag hoppas hänga på någon som har gps och tar med mig en pappersutskrift av rutten att eventuellt använda om jag skulle bli ensam.
jonas-ni sa:Om man kommer på cykel från Enköpingshållet finns det några vägarbeten eller annat som kan förvirra en utomsocknes den normala vägen till Lilla Barkarby?
Crocko sa:jonas-ni sa:Crocko sa:Ursäkta en novisfråga, men är man rökt om man inte är digitaliserad i navigeringen?
Det är väl egentligen bara om man skulle råka bli helt ensam och inte riktigt veta var man är som det skulle kunna bli problem på denna rundan. Rutten verkar ganska enkel att memorera, typ E4 till höger, sedan Skutskär, genom Gävle och Sandviken, tillbaka mot Uppsala med en avstickare på någon åker(?) strax innan Uppsala och sedan lite annan väg in alldeles i slutet.
Jag hoppas hänga på någon som har gps och tar med mig en pappersutskrift av rutten att eventuellt använda om jag skulle bli ensam.
Får se hur mycket det kliar i köpfingret innan helgen, annars får jag följa din strategi med en knölig lapp i ryggfickan om man blir helt lost, har inte helt underutvecklat lokalsinne men det innebär ju inte all man alltid gör rätt vägval.
Granman sa:Skulle vilja göra 40-milapremiär, jag. Nattstart och finväder till helgen synes ju utgöra ett lysande tillfälle.
Men så fort jag för saken på tal pekar hustrun bara på:
.
Hade visst lovat att den där stödmuren skulle vara klar snart...
Granman sa:Familjeförhandlingar avslutade. Det blir tyvärr ingen 40-milapremiär för mig i helgen, eller i år överhuvudtaget, utan jag är förvisad till spett, spade och en grå hög med sprängsten. :-(
Ha så kul i natten ni andra.
Nu ska jag gråta mig till sömns. (Fast lika bra att få undan den där sprängstenshögen egentligen...)
izar sa:Ser fram emot något episkt - anmäld!