[Kalender] Randonnée 400KM Barkarby (nattstart)

Då var det dags för alla nattugglor som hellre sträcker på benen en fredagsnatt än att sova ut.
Start 23:00 Barkarby och målgång dan efter på samma ställe.
Välkomna!

Anmäld sen datumet släpptes. Har dock legat däckad i feber sen igår. Mitt primära mål denna säsong är en full randoserie, & detta är sista 40 milaren i kalendern. Om jag missar den är det kört alltså.

Kommer bli en rysare det här. Men hoppas bli frisk & att vi ses på startlinjen!

Steel is Real sa:
Anmäld sen datumet släpptes. Har dock legat däckad i feber sen igår. Mitt primära mål denna säsong är en full randoserie, & detta är sista 40 milaren i kalendern. Om jag missar den är det kört alltså.

http://randonneurs.se/

Örebro har en 11/8...

Jocke77 sa:
Steel is Real sa:

http://randonneurs.se/

Örebro har en 11/8...

Kvällsstart från Malmö 13/7 om man var sugen på just det upplägget.

Tillräckligt många för att ni ska få en bra runda :-)
Glöm inte att anmäla dig bara- verkar inte gjort det ännu.

Jag kör inte pga ANNAT men rundan är ju helt underbar. Mysigt när solen börjar gå upp och man dönar förbi det där kinesiska templet Dragon Gate innan Älvkarleby. Söderut från Sandviken är också fint med kurviga trafikglesa vägar och ganska öppen tallskog.

Vet inte om vi internetcyklister kan räkna med att få en massa uppdateringar från rundan Fjärdebrunn, Sebban73, mfl eller?

Under senaste 60-milaren var det ju tyvärr ganska dåligt med inlägg från oss cyklister.

IngvarW sa:
Jag kör inte pga ANNAT men rundan är ju helt underbar. Mysigt när solen börjar gå upp och man dönar förbi det där kinesiska templet Dragon Gate innan Älvkarleby. Söderut från Sandviken är också fint med kurviga trafikglesa vägar och ganska öppen tallskog.

Vet inte om vi internetcyklister kan räkna med att få en massa uppdateringar från rundan Fjärdebrunn, Sebban73, mfl eller?

Under senaste 60-milaren var det ju tyvärr ganska dåligt med inlägg från oss cyklister.

Skitdåligt, internetcyklingen var bara misär.

Konstigt nog så brukar mitt onda knä knorra mindre ju mer jag cyklar.
i år knorrar det därför ganska mycket och mitt bidrag till det här loppet blir att släppa iväg alla från barkarby innan jag åker hem, sover en stund och sen renoverar rum.
Glöm inte att kassören (jag alltså) inte gillar kontanter.
Swish it is!

Ja, jag har legat i och redan byggt klart altantaket, så nu har familjen skugga och jag får premiär-40milscykla i helgen för kära hustrun. :)

Frågan är bara vad man kan skippa i packningen för att få med sig extra vattenflaskor? Regnjacka, regnshorts och skoöverdrag kanske?

Men åååhhh. Jag vill ju egentligen hänga med. Rundan är ju underbar och vädret lär som sagt inte göra den sämre. Men hinner nog inte få ordning på cykeln tillräckligt så jag vågar köra den mycket längre än pendlingsturerna, än mindre en natt i obyggden med risk att bli ensam. Har varit lite för mycket snabbfix på den på sistone för det... Förutom att familjen verkar ha andra planer för mig.

^Tack, jag är dock på benen nu så jag siktar mot fredag som gameday från LB.

Förberedelserna är i full gång och middagen natten mot lördag är fångad?

Bilagor

• 69B2CDA3-1AD4-4430-826C-98D1FE245659.jpeg
    69B2CDA3-1AD4-4430-826C-98D1FE245659.jpeg
    186.1 KB · Besök: 217
Tänkte upprepa fjolårets 60-milare och komma i toppform till start om inte annat så har jag havererat på circleK i Gävle med bil och vet att Scandic har sköna sängar.
Det är en trevlig runda med bra vägval, lite surrealistiskt att cykla på en biltom fd E4.

Vi ses i barkarby

Den här rundan ser ut att kunna gå till historien, vilket väder vi har! Det var inte lika bra 2015...då hade vi 2 grader under natten. Jag kommer inte att köra men jag kommer vara sjukt avis på er. Glida fram på öde vägar, möta solen innan Älvkarleby och njuta av 272:an i strålande sol och medvind (förhoppningsvis).

IMG_5760.JPG

Jag är ensam med ungarna och har ingen möjlighet att hänga med. Det känns riktigt trist att missa den här rundan. Ölen på LB efteråt är magisk. Ha så kul och gödsla happy med bilder!

Det här är ju den bästa breveten av dem alla. Det finns inget vackrare än när solen stiger upp bredvid pappersbruket i Skutskär. Har själv svårt att klämma in årets runda mellan helgens tävlingar.Ni som kör kommer få en magisk runda.

Lätt kantvind upp och seglats i bris hem när vinden slår om mellan syd och nord. Enligt SMHI som lägst 15c på natten.
Packar väl med armvärmare.

Förra årets slagskur verkar utebli.

Se till att få med bra med vätska, gärna nån extraflarra eftersom det är långt mellan Uppsala och Gävle med ingenting öppet.
Belysning, reflexväst är självklarheter men kan inte nämnas för ofta.

Blir fin cykelutflykt det här! Men har lite problem. Var ska jag stoppa marmeladmackorna? Och tårtbiten? Ryggfickorna är redan fulla med lördagsgodis ju.

Granman sa:
Blir fin cykelutflykt det här! Men har lite problem. Var ska jag stoppa marmeladmackorna? Och tårtbiten? Ryggfickorna är redan fulla med lördagsgodis ju.

en marmeladmacka i cykelbyxorna har man ju hört talas om, men en tårtbit...

nu är extra flaskhållaren påskruvad, lunchpizzan äten och middagen soven. det är bara en sen middag i barkarby som fattas!

Bra förslag Göran, och så fick det bli! Vågar ju inte lämna tårta till vargarna här hemma.

Mackorna ner i topprörsväskan. Nu är jag redo för en frukost, en picknick vid havet (Skutskärs hamn) i den arla morgonsolen, medan dimman (utsläppen i Skutskär) skingras! Eller blir det till att mosa i sig i farten...?

Har fansen börjat samlas vid starten ännu? Är TV-helikoptrarna på plats? Har Vacchi hunnit komma upp i falsett, för det är väl han som är speaker vid start och mål!?

Förväntar mig en utförlig rapportering om nattens äventyr när jag vaknar upp i morgon bitti. Lycka till (och undvik älgarna).

Kör hårt och njut! Vilken kväll ni kommer ha!

Har själv bestämt mig att årets brevetserie inte ska ha så jätte många lopp under 60 mil.

Passering i Kallhäll, inte så långt än men alla såg glada ut! Vad annat än att spela Queen med Bicycle race när gruppen passerade :)
Lycka till allihopa!

Bilagor

• 1CB0B52B-234C-4B5A-88AE-CC27626613D8.jpeg
    1CB0B52B-234C-4B5A-88AE-CC27626613D8.jpeg
    184.2 KB · Besök: 210
  • 04E19B9B-4575-4B20-B3AA-49DECDDFA278.jpeg
    04E19B9B-4575-4B20-B3AA-49DECDDFA278.jpeg
    188.7 KB · Besök: 215
Tillbaka
Topp