[Kalender] Randonneé - Malmö 400km BRM 7 Maj

Jag kommer. Som utlovat i tidigare kalendertrådar är det propagandaväder varenda gång jag cyklar brevet i år.

Se bara hur en potentiellt förfärlig väderprognos vändes till rena familjeutflykten på 30-milaren i lördags.

Dock cyklar jag utan överrock denna gång, så det går nog ganska fort...

Senast ändrad:
Raggamuffin sa:
Det är för jävla långt.

Ja, det är det ju på sitt sätt. Jag ska inte sticka under stol med att en 40-milare har potential att bli rejält obehaglig. Även för de snabbaste tar det precis hela dagen och många måste även ta delar av natten i bruk.

NLC sa:
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
Det är för jävla långt.

Nej

1000k är för jävla långt
600k är för långt
400k är långt
300k är halvlångt
200k är kort

Frågor på detta?

Edit: Hvete...nu skrev jag i tråden....

Körde 100 mil bil igår, det kändes långt.

Verkar jättetråkigt.

Men det finns ju ett allvar i det. Många breveter ÄR långa och hur man angriper det fysiskt och mentalt är inte irrelevant att diskutera.

Steg 1 är att anmäla sig, sen tar man det därifrån :)

Köra 100 mil gör man ju på ett stopp bara.
Egentligen tycker jag 20 mil är långt att cykla ;)
Är reserv på att göra ett troligt inhopp i en annan sportgren. Funderar på att anmäla mig ifall ifall.

Någon icke raketsnabb som ska åka?

Raggamuffin sa:
Köra 100 mil gör man ju på ett stopp bara.
Egentligen tycker jag 20 mil är långt att cykla ;)
Är reserv på att göra ett troligt inhopp i en annan sportgren. Funderar på att anmäla mig ifall ifall.

Någon icke raketsnabb som ska åka?

Min plan är att deltaga och med tanke på förra årets raketfärd På 13,5h och med en snitthastighet på 30,5 km/h så satsar jag i så fall på lite långsammare i år

Stopp och belägg, vän av ordning rycker ut. En brevet är slut när man stämplar sista gången. Jag känner inte till att någon 400km brevet i Sverige genomfördes på 13:30 förra året. Rullsnitt kan för all del vara intressant att studera, men löpsklockan går hela tiden.

Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
Det är för jävla långt.

Nej

1000k är för jävla långt
600k är för långt
400k är långt
300k är halvlångt
200k är kort

Frågor på detta?

Edit: Hvete...nu skrev jag i tråden....

Så skriver bara en person som kört ner sig i randonnéträsket men där det fortfarande finns något hopp om räddning. Gränsen för att vara bortom all räddning är att man tycker att 100 mil faktiskt är en OK distans. Mer normala människor tycker

200 km - Är du inte klok? Man måste ju få jätteont i rumpan av att sitta på sadeln så långe.
300 km - Det är ju en VR. Min farbror har kört den en gång. Det värsta han gjort sa han och han är en superatlet!
400 km - Det går inte, åtminstone inte om du inte är dopad (men det är ju alla cyklister)
600 km - Suta skämta, det är helt omöjligt. Så långt kan inte ens Lance Armstrong köra (och han var ju dopad)
1000 km - Lägg av, jag sa ju att 600 km var omöjligt, sluta tramsa nu!

Man kanske ska räkna åt andra hållet? Jämfört med 1000K är ju 400K inte ens halva distansen.

Med tanke på att 1000 km väsentligen är detsamma som oändligheten för det flesta så är därmed 400 km en knapp halv oändlighet, vilket fortfarande är väldigt långt!

ohellstrom sa:
Stopp och belägg, vän av ordning rycker ut. En brevet är slut när man stämplar sista gången. Jag känner inte till att någon 400km brevet i Sverige genomfördes på 13:30 förra året. Rullsnitt kan för all del vara intressant att studera, men löpsklockan går hela tiden.

hahaha.. du bet på den ja.

Okej, vän av ordning korrigerar till 15:26, som ändå var 7:e snabbaste tid 2015. Var visst några dårar som gjorde det på 14:38:p

Jeppe_E sa:
ohellstrom sa:

hahaha.. du bet på den ja.

Okej, vän av ordning korrigerar till 15:26, som ändå var 7:e snabbaste tid 2015. Var visst några dårar som gjorde det på 14:38:p

Oh ja, jag bits :)

(Någon av dårarna tycker i övrigt att formen känns betydligt vassare i år, hehe)

GoranS sa:
Med tanke på att 1000 km väsentligen är detsamma som oändligheten för det flesta så är därmed 400 km en knapp halv oändlighet, vilket fortfarande är väldigt långt!

Fast 1000k görs ju lämpligast på 3 dygn, med sovande nätter (helst då organiserat och inte i luftskåp). 400k är ju "the shit" eftersom du inte kan sova eller ta ett längre avbrott. 600k kan man ju komma undan med ett längre avbrott för sömn.

Jeppe_E sa:
GoranS sa:

Fast 1000k görs ju lämpligast på 3 dygn, med sovande nätter (helst då organiserat och inte i luftskåp). 400k är ju "the shit" eftersom du inte kan sova eller ta ett längre avbrott. 600k kan man ju komma undan med ett längre avbrott för sömn.

Det ligger väldigt mycket i det... 400k är ingen favorit egentligen... ett jävla stressande för att hinna hem och sova lite.

Att cykla mer än en VR i snitt under tre dagar i rad gör nog att man hamnar på idiotskalan hos (minst) 99% av befolkningen.

Har visserligen inte kört någon 60-milare, men jag tycker det verkar jobbigare än en 40-milare, åtminstone om man ska hålla sig inom tidsgränserna. Fick man köra på tre dagar med 20 mil/dga vore det en annan femma. Om man tänker sig upplägget 40+20 mil så är det ju självklart att det är jobbigare än en 40-milare, men även med en jämnare uppdelning mellan dagarna verkar det slitigt.

Nej, ska det någonsin bli en 60-milare för min del får jag se till att vara bra tränad, ha bra förhållanden och sen köra med maximalt några power-naps.

we-are-the-99.jpg

Jo, men tänk om det plötligt står ett demonstrationståg och blockerar entrén till Statoil i Halmstad när man ska in och stämpla och köpa en kaffe...

Det finns inte tillräckligt med parkeringsplatser för att alla ska få plats med sina SUV:ar så det är lugnt!

GoranS sa:
Det finns inte tillräckligt med parkeringsplatser för att alla ska få plats med sina SUV:ar så det är lugnt!

Apapapap! Jag kör SUV när jag kör bil. Förvisso är den bränslesnålare än merparten av bilarna på vägarna, men.... :p

Apapapap! Jag implicerade bara (en aning överdriet måhända) att de 99% var SUV-körare. Jag sa inget om den sista procenten. De kan naturligtvis också vara SUV-körare (eller inte).

Jeppe_E sa:
GoranS sa:

Apapapap! Jag kör SUV när jag kör bil. Förvisso är den bränslesnålare än merparten av bilarna på vägarna, men.... :p

Då får vi konkludera att du tillhör de 99 procenten Jeppe.

Mycket motorburen ungdom kring Eurostop i Halmstad; har sett mopedkillar starta buskbrand (eftermiddagsakvtivitet, dvs på en 40-milare) samt fått halvfulla ölburkar kastade efter mig från buskörande, sänkta Volvos (60-milare, nattaktivitet).

Möjligt, men framförallt hade jag rosa väst vilket i vissa kretsar är ett säkert tecken på "annan sexuell läggning"...

Mycket lovande Långtidsprognoser för sydvästra Götaland, i skrivande stund. Ser mycket fram emot att köra full fart i kortbyxor!

Skynda att anmäla er innan prognosen hinner ändra sig :)

9 anmälda enligt vad jag lyckats ta reda på. Oklart huruvida det inkluderar andra forumskribenter utöver undertecknad och NLC.

Flera oberoende vädertjänster bekräftar att det är läge för kortbyxor och vita strumpor, eller för att citera tidigare inlägg "varmt, snabbt, roligt och alldeles, alldeles underbart".

Skit! Jag kommer inte att sätta mig på sadeln och trampa 400k med denna förkylningen. :(

Det går bra i år.......

Tillbaka
Topp