[Kalender] Randonnée Täby 600KM

Välkommen till denna 60-milare. Den första 600 km "Brevet des Randonneurs Mondiaux" med start och mål i Stockholmstrakten.
Den är inte idealisk att köra non-stop eftersom utbudet av service mellan Fagersta och Uppsala på natten är obefintlig. Kan även rekommendera att cykla biten mellan Ängelsberg och v 256 under dagen. Att skåda förödelsen efter den stora branden 2014 är en upplevelse värd hela rundan.
Vid övernattning rekommenderas Fagersta Brukshotell. Någon som vill dela rum med mig?

bsandborgh sa:
Välkommen till denna 60-milare. Den första 600 km "Brevet des Randonneurs Mondiaux" med start och mål i Stockholmstrakten.
Den är inte idealisk att köra non-stop eftersom utbudet av service mellan Fagersta och Uppsala på natten är obefintlig. Kan även rekommendera att cykla biten mellan Ängelsberg och v 256 under dagen. Att skåda förödelsen efter den stora branden 2014 är en upplevelse värd hela rundan.
Vid övernattning rekommenderas Fagersta Brukshotell. Någon som vill dela rum med mig?

Att beskåda brandförödelsen i fullmånens ljus förra året var även det magiskt. Missar tyvärr årets rund pga annat

bsandborgh sa:

Sover över i Fagersta,delar gärna med dej Bengt, Mårten

Anmäld. Tvekade först lite då det kändes som lite väl hård vind. Men då prognosen för att undvika brandinferno kändes betryggande så blev det anmälan ändå. Henrik

Bilagor

• väder södertälje.PNG
    väder södertälje.PNG
    7.2 KB · Besök: 22
Verkar som att prognosen för lördag är ösregn i hela landet, på lördagen gissar klart.se ~40 mm nederbörd för Lund och 47 mm i Örkelljunga senast jag kollade. Hoppas det lugnar ner sig till helgen.

Det blir medvind över natten också, eller? Och förhoppningsvis lite mindre regn... Sätt bara upp segeln mellan Heby och Uppsala, Niklas!

Heja, heja! Niklas, heja, heja "Vi som fyllt 50" och heja,heja övriga hjältar. Jag och Åsa skulle varit med men fick tyvärr kasta in handduken efter en sen hemkomst efter studentuppvaktning i Kalmar.

Vi var fyra som gick i mål på 28:27 minuter med 6 timmar och 40 minuter paus varav ca 15 minuter sömn. Mycket fika (och en del mekaniska problem) alltså.

Tyvärr fick jag ont i knät med 150 km kvar så det gick inte fort sista timmarna. En femte fick bryta i Uppsala pga. kräkningar, frossa och blå läppar :(

mhenry sa:
Vi var fyra som gick i mål på 28:27 minuter med 6 timmar och 40 minuter paus varav ca 15 minuter sömn. Mycket fika (och en del mekaniska problem) alltså.

Tyvärr fick jag ont i knät med 150 km kvar så det gick inte fort sista timmarna. En femte fick bryta i Uppsala pga. kräkningar, frossa och blå läppar :(

Oj, låter som kroppen checkat ut totalt, jobbigt! Starkt kört!

mhenry sa:

Nästan misär alltså?
Bra kört under tuff väderhelg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp