[Kalender] Randonnéee 400 km - Barkarby 2022-04-30

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Tidig 400, tidigt att skriva i tråden. Men vad kan väl vara bättre än att cykla sig igenom Valborgsafton och 1:a maj?
Kan ju vara kallt, kan ju vara varmt, men förhoppningsvis dubbfritt och nog hyfsat myggfritt.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Orsak till ändrad starttid?
Iofs ingen LB-öppning att matcha skyltspurten till längre.

Personligen får jag ta diskussion med Kroppen om 30 + 40 mil över två helger.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Orsak till ändrad starttid?
Iofs ingen LB-öppning att matcha skyltspurten till längre.

Personligen får jag ta diskussion med Kroppen om 30 + 40 mil över två helger.
njaoä mest för att jag och Kaaaarin ska hinna få se soluppgång i Älvkarleby :)
Har inget seriöst svar alls på det, för jag antar du menar start kl 21 och inte 22?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
njaoä mest för att jag och Kaaaarin ska hinna få se soluppgång i Älvkarleby :)
Har inget seriöst svar alls på det, för jag antar du menar start kl 21 och inte 22?
Vill minnas att starten brukade gå vid 23. Blev hallå när vi angjorde LB före 14. Någon gång var vi alldeles för tidiga men räddades av hotellet.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Aha, ja jag har ingen koll på det. Men nu är ju start och mål på hotellet så det är ju inget problem.
Men jag får ha det i åtanke till nästa år :)

GoranS

Aktiv medlem
Är det någon nackdel med start kl 21 istället för 23 nu när LB-skälet inte finns? Om någon håller på länge tänker jag att det snarast kan vara skönt att ha ett par timmar extra till dess solen går ner.

mkallstrom

Aktiv medlem
Är det någon nackdel med start kl 21 istället för 23 nu när LB-skälet inte finns? Om någon håller på länge tänker jag att det snarast kan vara skönt att ha ett par timmar extra till dess solen går ner.
Om man håller lite fart så finns det en risk att det är dåligt med öppna ställen mellan Gävle och Uppsala på vägen hem, har för mig att inget är öppet i Östervåla före 8:00.

bigmollo

Aktiv medlem
När vi började med Barkarbystarterna så körde vi fredagsstart för att kunna komma till Lilla Barkarby när de öppnade på lördagen. De hade nämligen stängt på söndan. Nu är det väl öppet på hotellet på söndagarna så man kan få en afterbike-öl. Det lär tyvärr aldrig bli lika mysigt som på LB.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Såå snart är det dags

1650870485503.png

kontrapunkt

Aktiv medlem
Städningen brukar börja först på morgonen (då det är lättare att se i dagsljus). Så det gäller att se upp, särskilt på sträckan mellan Strandbodgatan och mellesta Svartbäcksgatan.

Sen kan man ju tycka att de som firar med att dricka kunde vara lite ansvariga, och begränsa sitt alkoholintag i alla fall till nivån att det inte resulterar i att slänga flaskor så de krossas eller elda upp utsläpade soffor(!). Men det verkar vara någon alkoholkultur som inte riktigt fungerar så.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Valborg genom Uppsala😮
Potential för stort punkaparty! Men framåt midnatt har de flesta hunnit däcka och kommunen i bästa fall kanske t.o.m. städat upp lite. Värst tryck är ju under eftermiddagen, framåt kl 18-19 har det lugnat ner sig.
Städningen brukar börja först på morgonen (då det är lättare att se i dagsljus). Så det gäller att se upp, särskilt på sträckan mellan Strandbodgatan och mellesta Svartbäcksgatan.

Sen kan man ju tycka att de som firar med att dricka kunde vara lite ansvariga, och begränsa sitt alkoholintag i alla fall till nivån att det inte resulterar i att slänga flaskor så de krossas eller elda upp utsläpade soffor(!). Men det verkar vara någon alkoholkultur som inte riktigt fungerar så.

Har alltid varit för en kringled runt träsket. Kan vi ta E4:an?

ooms

Aktiv medlem
Men vänta nu, kommer ni in på Kungsgatan? Då borde det inte vara alltför illa, jag trodde ni kom på Dag H och då går ju banan rakt genom de värst utsatta kvarteren.
F.ö., får man på cykel bränna Kungsgatan rakt igenom? Trafiken tvingas väl ner på Vaksalagatan numer för att förhindra genomfart, men det kanske inte gäller cykel?

GoranS

Aktiv medlem
Med tanke på hur vissa människor uppför sig vad gäller att slänga saker var som helst är jag rädd för att det krävs att gränsen sätts till negativt intag om man helt ska bli av med krossat glas.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Men vänta nu, kommer ni in på Kungsgatan? Då borde det inte vara alltför illa, jag trodde ni kom på Dag H och då går ju banan rakt genom de värst utsatta kvarteren.
F.ö., får man på cykel bränna Kungsgatan rakt igenom? Trafiken tvingas väl ner på Vaksalagatan numer för att förhindra genomfart, men det kanske inte gäller cykel?
Jamendåså då är det lugnt.
Ser bara Dubbdäcksförbud och så kallt ska vi inte ha det

MrSthlm

Aktiv medlem
Dottern kan nog fixa in oss på nation i Uppsala om vi blir partysugna (eller inte...). 😅

(om jag fattar henne rätt är det så exceptionellt populärt att typ varenda nation är fullbokad sedan länge, knappt hon själv kommer in)

🙃

Ok, jag ska vara seriös nu. 😇

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Dottern kan nog fixa in oss på nation i Uppsala om vi blir partysugna (eller inte...). 😅

(om jag fattar henne rätt är det så exceptionellt populärt att typ varenda nation är fullbokad sedan länge, knappt hon själv kommer in)

🙃

Ok, jag ska vara seriös nu. 😇
Men ett gäng randogubbar och randogummor kan de väl ändå inte tacka nej till? Alternativt får ni väl ta och besöka efter-efter-efterfesten på hemvägen.

ooms

Aktiv medlem
Det är kl 15-18 det stora partyt är, kvällarna är rätt avslagna.

Som jag förstått var det just till biljettsläppen för champagnegalopperna studenterna köade hela natten i snöstorm för några veckor sen.

Köp & Sälj

Topp