[Kalender] SBR#27 – Årsta ”Quick & Dirty” Enduro

Jeppe Dav sa:
Jag vill vara med finns det chans????

Jag har ju satt begränsning på 15 pers, och tror inte det är en bra idé att ta in fler (från början tänkte jag bara 10 pers). Quick&dirty formatet spårar nog ur nånstans vid 15 personer tror jag...

Men,
- Jag skriver dig på reservlistan, med lite tur blir det sån rotation att du kommer med.
- Funkar formatet kan jag anordna ett Årsta Quick&dirty typ både vår och höst. Och kanske i vinter också.

Vi kör ju bara en sträcka åt gången, så det är lugnt med två funktionärer. Vet inte vad det är för ålder på barnen, men de behöver kunna leta sig runt lite i skogen för att hitta till nästa sträcka och så.

300 spänn för 2 pers är 40 spänn per person om alla 15 kommer, så det borde väl vi tävlande har råd med...

Dempa sa:
Vi kör ju bara en sträcka åt gången, så det är lugnt med två funktionärer. Vet inte vad det är för ålder på barnen, men de behöver kunna leta sig runt lite i skogen för att hitta till nästa sträcka och så.

300 spänn för 2 pers är 40 spänn per person om alla 15 kommer, så det borde väl vi tävlande har råd med...

Det är lugnt, dom är 12 och 15 så ingen fara, båda har dessutom hjälpt till tidigare.
Barn är bra att ha ibland ;)

Bump!

Nu när det blir "riktig" tidtagning med NytaTime tycker jag det är på sin plats att racet uppdateras tillbaka till SBR! Visserligen med ett begränsat antal deltagare...
Vad tycker ni andra?

Ok, bump elli bump!
För att mina svårflörtade tonåringar ska funktionera åt oss på söndag vill dom veta att cashn rullat in på pappans konto först!
Detta måste alltså vi deltagare göra genom att Swicha in 40kr/person till 0727098755
JeppeDav tar efter förhandlingar inom tävlingsledningen första avhopparens plats (Swoop), detta av den enkla anledningen att Jeppe behövs som chaufför till funktionärerna...

Det börjar dra ihop sig till race!

Knappa veckan kvar och norrmännen lovar att vädret ska ordna upp sig till helgen. Regnandet ska sluta (efter att ha kört hårt på torsdag igen) och det ska bli uppehåll och 15 grader varmt. Nice.

Jag hoppas att sträckorna torkar upp bra så att vi får ett torrt och snabbt race. Är det fortfarande vått så finns det dock i stort sett ingen lera eller vattensamlingar, utan det är bara fuktig stig/berg.

Jag känner mig även på gott humör och slänger på en bonussträcka, ett varv i Årsta dirten. Ett varv tar 10 sekunder och kommer väl inte revolutionera resultatlistan, men kan avgöra om det är tight nånstans och blir en kul final som SS6.

Välkomna!

PS. Slanta Larsa DS.

Jag uppdaterade även inbjudan nu för att reflektera de förändringar som skett sen den skapades.

Det är med sorg jag måste meddela att jag inte kommer att kunna delta på Söndag pga familjeskäl....
Andra SBR på raken som jag missar. Men hoppas på flera, kanske SBR#28.

Kör hårt och skicka in någon lycklig från reservlistan!

Senast ändrad:
Då har fonden för barnarbete fyllts på! Det här kommer vara najs! Dessutom får jag chans att krascha sönder min nya gimbal om den levereras i tid!
Mediatäckning från racet utlovas...

Jaha, så då var man bortrest hade inte kunnat vara med och rejsa oavsett. Men det är inte det största problemet...hur kunde jag missa detta från början? Kan någon berätta för mig hur jag skulle gjort för att:

1. Se detta utan att sitta och bläddra i happykalendern?
2. Se detta i tid för att hinna få en plats?

Haha, nä alltså det är lugnt. Ingen särbehandling för att kompensera inkompetens...

Vad jag undrar är bara om andra har nått trick.. en speciell grupp på fejjan eller nån hemlig jojk runt kl 22 på kvällarna där "sånt här" meddelas.

Eller handlar det bara om att refresha happykalendern varje timme?

Efter säsongens 3:e OTB och en ganska sömnlös natt måste jag tyvärr avstå min plats. Skratta eller hosta gör jävligt ont just nu.

Hej! Utgår de flesta banorna ifrån lekplats/dirtbanans högsta topp(mindre klippa/berg)? Det har tidigare varit "start-griden" och fungerar rätt så bra som ger start åt minst tre st bra banor.

Jag vet en väldigt bra bana som jag vill pusha för, ja tycker den har bäst genomsnittlig lutning utan att man aldrig riskerar att stå stilla.
Det enda uppför-parti tar man i så hög fart att man inte behöver trampa särskilt mycket och den går hela vägen ned mot viken.
Jag förstår att banorna redan är bestämda och kanske är den här banan med redan i upplägget men finns det tid över så visar jag den gärna.

//Mr. T

Hej, här kommer lite update och detaljer inför helgens race. Det verkar bli skapligt torrt och snabbt med 11 grader, så helt ok förhållanden.

Det kommer inte att finnas någon fast samlingsplats där man kan lämna saker. Så kom bara med vad du kan bära med dig. Potentiellt kan man väl dock lämna en rygga vid mål på varje sträcka när man kör sitt race på sträckan dock.

Det blir alltså ingen egentlig träning på sträckorna. Vi rullar igenom en sträcka allihopa i makligt tempo (så vi inte tappar någon). Sen går vi sträckan upp så man kan spana lite linjer och sen rejsar vi. Repeat. Det finns dock inga partier som är så håriga att man behöver öva för att klara av dem (möjligen undantaget en våt/hal berghäll som kanske blir undantaget mot regeln ovan).

Barnarbete kommer förekomma. Har du inte swishat Larsa för tidtagning så gör det. Jag har även dragit igång barnarbete för den ambitiösa videoproduktion (EWS stylie) som kommer levereras. Ta på dig snyggaste kläderna om du vill se het ut.

Ja det var väl det typ, frågor?

tomcaten sa:
Hej! Utgår de flesta banorna ifrån lekplats/dirtbanans högsta topp(mindre klippa/berg)? Det har tidigare varit "start-griden" och fungerar rätt så bra som ger start åt minst tre st bra banor.

Jag vet en väldigt bra bana som jag vill pusha för, ja tycker den har bäst genomsnittlig lutning utan att man aldrig riskerar att stå stilla.
Det enda uppför-parti tar man i så hög fart att man inte behöver trampa särskilt mycket och den går hela vägen ned mot viken.
Jag förstår att banorna redan är bestämda och kanske är den här banan med redan i upplägget men finns det tid över så visar jag den gärna.

Nja, två går från "toppen" strax ovanför dirten, tre går på andra ställen. Vi kommer utforska ungefär halva Årstaskogen. Jag har lagt rätt mycket tid på att leta sträckor i Årstaskogen, så känner mig rätt säker på att jag har plockat ut grädden. Har du nån ytterligare bra sträcka så får du gärna visa den efter dock.

Måste tyvärr avstå min plats:/ grattis förste man/kvinna på reserven. Hoppas det blir ett nice race!

Båtjävlen ska tas upp imorrn och jag kommer alltså behöva ställa in. Lycka till ni som ska hojja!

Hade missat att ta bort dig PeeGee, nu fixat. Har varit mycket fram och tillbaka med startlistan senaste dagarna, så kolla gärna igenom att du står med om du ska vara med och tvärtom.

Det finns även några lediga platser nu om du har en homie som du vill få med.

Så där ja' då har det halkats runt på Årsta's blöta hällar, några krascher men ingen större blodspilla...
Efter en liten smärre justering av min egen tid på SS4 (där tidtagaren fick telefonsamtal just när jag skulle "klockas"), så fick även jag en placering i resultatlistan (sorry Jofa ;)

Resultat.JPG

Dom flesta bilder jag tog blev kass pga SBS, men dessa är iaf värda att lägga upp:

Konceptet med enkel genomrullning, följt av pushbike tillbaka upp genom sträckan, för att därefter race'a (utan snitsling) gick förvånansvärt bra ??????
IMG_3367.JPG

Jofa jobbar stenhårt med vilseledande pepptalk inför start... ;)
IMG_3368.JPG

Tur att dottern hade koll annars hade vi startats "huller-om-buller"...
IMG_3371.JPG

Lycka till Roger, nästa helg blir det NytaTime i större skala, skickar min epost på PM för vidare diskussion om er planering och upplägg ??????

Kul att få rejsa på hemmastigarna och kul att ni kom!

Hemmastigar och tveksam snitsling verkar vara ett bra recept om man vill vinna! Och att Bullit pajar växelörat såklart (hoppas det löser sig utan strul).

Om nån vecka eller så kommer världens bästa video (typ) från eventet.

Sållar mig till hyllningskören.

Riktigt bra idag och för en nybörjare på utförsåkning så var det sådär lagom svårt.
Dock var det riktig ångest innan jag klev över kanten på SS6. ?

Hoppas det blir lite coola filmer av allt ni spelade in.

What a great day! Lots of fun learning the nice trails of Arsta and great to meet all of you. Thanks for letting me join in on the fun.

The American

Här är min edit från i söndags, poppa lite popcorn såhär lagom till första morgonmötet på jobbet, göm telefonen under bordet och kolla medans chefen maler på om siffror och sånt...

I san MTB-youtuber anda, share, like och subscribe!

Senast ändrad:
milnik sa:
Här är min edit från i söndags, poppa lite popcorn såhär lagom till första morgonmötet på jobbet, göm telefonen under bordet och kolla medans chefen maler på om siffror och sånt...

I san MTB-youtuber anda, share, like och subscribe!

Bra RR

Tillbaka
Topp