[Kalender] SBR#36 - Wilda Wäsby

Ok. Jag tänker att om de är 60pers som skall cykla +lite häng så blir väl sträckan inte avgörande för tiden på hela evenemanget. Men kan det vara rimligt att vi är klara runt 13?

Roger_Edvinsson sa:
Och förhoppningsvis kan vi hoppas på lite fluffig snö så jag slipper kratta stigarna. ??

Ser ut att kunna bli fruset men inte nåt fluff precis enligt YR.
Frågan är om det är "blött + minusgrader = isgata" eller "torrt + minusgrader = hårt och snabbt" :)

rallyprognos.png

/Johan

Inga delar av denna skogen har normalt ansamlingar av vatten där vi cyklar.
Men jag skall ut en sväng ikväll och se hur det ser ut i för helgen.

Kanske att en av sträckorna får en alternativ sträckning om det är för halt över rötterna.

JojjeM sa:
Roger_Edvinsson sa:
Och förhoppningsvis kan vi hoppas på lite fluffig snö så jag slipper kratta stigarna. ??

Ser ut att kunna bli fruset men inte nåt fluff precis enligt YR.
Frågan är om det är "blött + minusgrader = isgata" eller "torrt + minusgrader = hårt och snabbt" :)

/Johan

Vart blir samlingen? Kartpunkten visar bara på busshållplatsen Jag har inte varit i Upplands Väsby särskilt mycket så hittar inte där. Jag såg att ni skrev att de fanns parkeringar i närheten av start och mål vilket vore bra då jag kommer med bil. Men det kanske inte är släppt ännu? mvh Ola

N_sandstrom sa:
Hur kommer start-ordningen sättas?

Misstänker mig vara rätt långsam i fältet, vore trist om man låg och blockade för mycket.

Jag är också långsam och brukar nämna det för bakomvarande om jag misstänker att den är snabbare

Släpper val av skog, parkering mm under fredag eftermiddag.
Mest så att ingen åker och smygtränar i onödan då en hel del kommer bandas redan på fredagen.

spleensweden sa:
Vart blir samlingen? Kartpunkten visar bara på busshållplatsen Jag har inte varit i Upplands Väsby särskilt mycket så hittar inte där. Jag såg att ni skrev att de fanns parkeringar i närheten av start och mål vilket vore bra då jag kommer med bil. Men det kanske inte är släppt ännu? mvh Ola

Som det ser ut nu har jag 1 extra hoj med mig (Tomcaten´s).

Några andra som behöver få cyklar eller sig själv till starten och hem igen? Har plats för minst 1 cykel till och minst 1 sittplats.

Tackar! ska bli spännande!

Roger_Edvinsson sa:
Släpper val av skog, parkering mm under fredag eftermiddag.
Mest så att ingen åker och smygtränar i onödan då en hel del kommer bandas redan på fredagen.

spleensweden sa:

Uppdaterat....

65 anmälda och nu är det stopp.
Sportident programmerat och klart.

Nu skall jag jobba ett riktigt grispass sen skall stigarna krattas på fredag.
Fint i spåren ikväll så hoppas på minimalt med nederbörd och lite frysgrader imorgon.

VÄLKOMNA.

Senast ändrad:
Hmm, undrar om man skulle sadla om till plattisar....
SPD funkade riktigt kass på kvällens tur där underlaget bestod till stor del av underkyld snöblandad gegga som frös fast i pedaler och klossar. (halt och jävligt var det också)

DSC_0804.JPG

Alternativet är förstås att inte sätta ner fötterna men det har jag inte skills till :)

/Johan

JojjeM sa:
Hmm, undrar om man skulle sadla om till plattisar....
SPD funkade riktigt kass på kvällens tur där underlaget bestod till stor del av underkyld snöblandad gegga som frös fast i pedaler och klossar. (halt och jävligt var det också)

Alternativet är förstås att inte sätta ner fötterna men det har jag inte skills till :)

/Johan

Time/Mavic samt CB-pedaler lider inte av denna vinterfeature med ihopkletad mekanism. Bara att springa o handla... ;)

Plattisar är true och hårdrock!
SPD är för svetton.
Vem vill du vara?

Jag är inte frisk och lämnar plats åt någon med bättre immunförsvar! :(

Hmmm, det löser sig nog med att jag är för lat för att byta och för snål för att köpa Time :) (även om man blir lite nyfiken när man hör så lovorden)

Kvarstår förresten budet att det tar 10 minuter att hoja från pendelstationen?

/Johan

GODKVÄLL

Förstaposten uppdaterad med samlingsplats för parkering

Vilundahallens parkering är gratis med P-Skiva och 5min från starten.
Vi samlas vid grillplatsen för utdelning av stickor och racegenomgång.

Samtliga sträckor ser bra ut och det är stenhårt i backen... men rötterna är hala :-)

Hela racet kommer gå av stapeln i Apotekssokgen vilket var den vi avslutade i förra året.
Samtliga starter utgår kring vattentornet och det är alltså 7st unika sträckor där vi kör SS1-5 2ggr innan vi kliver in på SS11 och 12 som blir singelrepor.

Samtliga sträckor är korta och explosiva men saknar döds..
typ 40-50 sekunder/st om man öser på... vilket är relativt :-)

Visst finns det svåra passager men inget man inte kan rulla eller kliva över om det skulle vara så.

10.00 gör vi genomgång och efter det släpper vi iväg er gruppvis mot SS1 för att slippa för långa köer.

Samtliga stigar och POI finns uppladdade på trailforks

https://www.trailforks.com/region/apoteksskogen-18589/

SS1/6 - Boulder Down
SS2/7 - Lock Down
SS3/8 - Tower Down
SS4/9 - Loam Heaven
SS5/10 - Endro Trail Down
SS11 - DTTPT!!
SS12 - Pumptrack

Senast ändrad:
Hur är snöläget i väsby? I vallentuna ligger ett tunt täcke och termometern visar -6 nu. Är det samma i väsby lär det ju bli kalasföre imorgon!

Roger_Edvinsson sa:
Jimel sa:
Kan man få en adress eller något som man kan knappa in i en gps?

https://goo.gl/maps/8WSKQDSgurS2

Verkar inte finnas ett gatunamn på den parkeringen...

Men enkelt att hitta.

1. Avfart Glädjen Väsby
2. Mot centrum, 3:e avfarten
3. Höger vid första rödljuset
4. höger i första rondellen efter badhuset

Tack fick ut koordinater från länken. Aldrig varit i krokarna så vill köra på gps ?

Tillbaka
Topp