[Kalender] SBR#39 - Wilda Wäsby 2.0

Jag är på om det inte finns någon åldersgräns och om det skulle gå att köra med hardtail, är hyfsad teknisk. Men hur ser banan ut? Jimel tror du att jag skulle kunna köra tekniskt sätt?

Senast ändrad:
Jeppe Dav sa:
Totalt 6 sträckor som körs två ggr ... dvs 12 ggr eller :-)

Typ så, 6SS x 2 + 1 avslutningssträcka = 13SS

Riktigt kul koncept!
”Tyvärr” sitter jag vid medelhavet den 13/7 och gör allt för att hålla en lagom berusning på Slivovitz...

Leo_cycling sa:
Jag är på om det inte finns någon åldersgräns och om det skulle gå att köra med hardtail, är hyfsad teknisk. Men hur ser banan ut? Jimel tror du att jag skulle kunna köra tekniskt sätt?

Tekniskt är detta ett av de ”enklare” SBRen.
Men det blir ganska många höjdmeter att klättra under en dag så långt ifrån en lugn dag i sadeln. ?

Och för att hålla uppe farten så behöver man vara ganska aktiv och attackera på en hel del ställen.

Senast ändrad:
Jeppe Dav sa:
Totalt 6 sträckor som körs två ggr ... dvs 12 ggr eller :-)

Förra året körde vi 5st SS följt av en tidtagen ”transport” ner till den avslutande BMXbanan.

Banorna kommer att varieras lite till detta event och svårighetsgraden ökas ett snäpp, men konceptet med ett blint varv försökt av ett där man är varm i kläderna kommer stå kvar.

Leo_cycling sa:

Om det är motsvarande SBR 37 så absolut, fysiskt så klarar du det utan problem också eftersom jag klarar av det :D

Listan uppdaterad.

Banorna rekade och sågen vässad.
Vissa passager ser just nu ut som ett stort plockepinn av vindfällen... dvs det kommer bli fler saker vi kommer behöver ta oss ÖVER. ??

Men vänta.. har jag missat swischa för denna? Jag vart förvirrad av SBR-siffrorna.. jag hittar betalning för SBR 39 men de har ju bytt nr?

Jag swischar direkt och hoppas min startplats finns kvar... :S

Senast ändrad:
Med stor sorg måste jag meddela att detta event blir inställt.

Lågt med deltagare, hand i gips, axel/nyckelben i paket och ganska risigt allmäntillstånd efter crashen i midsommar gör det omöjligt för mig att genomföra detta race på det sätt jag anser det skall göras.

CES skall vara premiumrallyn och det kan jag inte erbjuda i dagsläget.

Återbetalning av startavgifter sker under kvällen.

Mer info när detta race kan köras får jag återkomma med. ?
Just nu väntar ganska lång rehab men jag kommer närvara och fixa tidtagningen på övriga rally så helt slipper ni inte mig. ?

God bättring Roger!
Det är grymt jobb du gör för att andra ska få ha roligt på cykeln.
Hoppas du är tillbaks på cykeln snart.

Senast ändrad:
Antalet deltagare kan jag tyvärr inte påverka men jag hjälper mer än gärna till, bor inte allt för långt ifrån och är tillgänglig.
Hur som, läk väl!

Roger_Edvinsson sa:
Med stor sorg måste jag meddela att detta event blir inställt.

Lågt med deltagare, hand i gips, axel/nyckelben i paket och ganska risigt allmäntillstånd efter crashen i midsommar gör det omöjligt för mig att genomföra detta race på det sätt jag anser det skall göras.

CES skall vara premiumrallyn och det kan jag inte erbjuda i dagsläget.

Återbetalning av startavgifter sker under kvällen.

Mer info när detta race kan köras får jag återkomma med. ?
Just nu väntar ganska lång rehab men jag kommer närvara och fixa tidtagningen på övriga rally så helt slipper ni inte mig. ?

Tråkigt men hälsan är viktigast! Läk väl! Tråkigt att det var så få som ville vara med.

Tråkigt men full förståelse med tanken på din fysiska status. Fullt fokus på rehab så du snart är tillbaka i sadeln ännu starkare.

Tillbaka
Topp